Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sliter med oppsett av 3com ADSL router og NGT.


Anbefalte innlegg

Jeg sliter med oppsettet av en 3com 3CRWDR100A-72. Jeg har sett i denne tråden for å få noen tips, men kommer ikke noen vei.

Når jeg kobler 3com`en i veggen lyser det hverken på Sync eller Online lampa. Skulle det ikke gjort det? Eller må man konfigurere 3com `en først? Jeg ønsker å ikke bruke Speedtouch`en fra NGT, hvis det er mulig.

Er det noen som kan hjelpe meg?

Endret av aknot242
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg sliter med oppsettet av en 3com 3CRWDR100A-72. Jeg har sett i denne tråden for å få noen tips, men kommer ikke noen vei.

Når jeg kobler 3com`en i veggen lyser det hverken på Sync eller Online lampa. Skulle det ikke gjort det? Eller må man konfigurere 3com `en først? Jeg ønsker å ikke bruke Speedtouch`en fra NGT, hvis det er mulig.

Er det noen som kan hjelpe meg?

6863659[/snapback]

Har den modem innebygget ;) 3Com boksen din altså :)

Lenke til kommentar
Jeg sliter med oppsettet av en 3com 3CRWDR100A-72. Jeg har sett i denne tråden for å få noen tips, men kommer ikke noen vei.

Når jeg kobler 3com`en i veggen lyser det hverken på Sync eller Online lampa. Skulle det ikke gjort det? Eller må man konfigurere 3com `en først? Jeg ønsker å ikke bruke Speedtouch`en fra NGT, hvis det er mulig.

Er det noen som kan hjelpe meg?

6863659[/snapback]

Har den modem innebygget ;) 3Com boksen din altså :)

6863703[/snapback]

 

Den har det ja... :)

Lenke til kommentar

Jeg vet det finnes noen forum for konfig av ngt routere ute på nettet. Problemet med ngt, er at de i utgangspunktet ikke vil ha andre router/modem enn sine egne i nettet. De kjøper opp egne serier med routere som flashes med ngts egen firmware, og disse routerene krever aktivering for å fungere.

 

Det er mulig det finnes workarounds for dette ute på nettet, men jeg har aldri tatt meg bryet med å sette meg inn i det.

 

Du kan jo logge deg på speedtouchen og se på PPPOa-innstillingene, og se om de kan overføres til 3comen.

Lenke til kommentar
Dersom DSL lampen på 3Com boksen ikke lyser så har du trolig et problem. Er neppe noe som kan fikses ved å konfgurere ruteren. Sikker på at det støtter Annex B? (ADSL over ISDN, Annex A er vel ADSL over POTS (analog))

6865872[/snapback]

 

 

Virker som om det støtter Annex A (ser sånn ut på side 2 her). Har jo ikke ISDN linje her, så det skulle jo vel være greit?

Lenke til kommentar
Dersom DSL lampen på 3Com boksen ikke lyser så har du trolig et problem. Er neppe noe som kan fikses ved å konfgurere ruteren. Sikker på at det støtter Annex B? (ADSL over ISDN, Annex A er vel ADSL over POTS (analog))

6865872[/snapback]

 

 

Virker som om det støtter Annex A (ser sånn ut på side 2 her). Har jo ikke ISDN linje her, så det skulle jo vel være greit?

6867241[/snapback]

 

Etter det jeg har fått med meg så kjører alt ADSL utstyr på telenor sine kobberlinjer Annex B.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...