Mister t Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Harddisken min har tatt kvelden, og der er det informasjon som jeg gjerne skulle hatt. Hvis jeg har en lik harddisk, er det bare å bytte kretskort å forsøke å redde det som kan reddes? F.eks. den disken som er ødelagt, er den WD200JB. Hvis jeg bytter kretskort fra en annen WD200JB, vil det da gjøre det mulig for meg å forsøke å redde det jeg kan? Eller er det forskjellige kretskort på diskene?
Simen1 Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Hvis det er samme revisjon av diskene skal det være en mulighet ja. Men det vil kun fungere hvis det er kretskortet som er gåent. Det kan godt hende at det ikke er kretskortet det er noe feil med. Hører du noen unormale lyder fra disken når du prøver å starte opp eller like før den sluttet å fungere?
PerB Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Bytte av kontrollerkort hjelper bare hvis det er elektronikken eller kontaktene som er istykker. Det vil ikke hjelpe på feil på harddiskplatene, lesehoder og motor.
Mister t Skrevet 14. september 2006 Forfatter Skrevet 14. september 2006 Hvis det er samme revisjon av diskene skal det være en mulighet ja. Men det vil kun fungere hvis det er kretskortet som er gåent. Det kan godt hende at det ikke er kretskortet det er noe feil med. Hører du noen unormale lyder fra disken når du prøver å starte opp eller like før den sluttet å fungere? 6861166[/snapback] Nei, jeg fikk bare en feilmelding om at systemet ikke fant disken. Når jeg startet opp maskinen igjen, så begynte chkdsk å sjekke disken men meldingen "hovedfil tabellen er ødelagt". Er det game over for disken?
TaZ Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 (endret) Fungerer disken mekansik(surrer rundt) og det er filsystemet som er gått filleveien så kan du prøve med www.getdataback.com eller lignende prog.. Endret 14. september 2006 av taz
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå