Gå til innhold

Hvordan vil denne tvn være til xbox360


Syfer

Anbefalte innlegg

Funderer på å kjøpe xbox360 ettersom ica slår til med et såpass fint tilbud

 

 

Videoseven 26" LCD-TV LTV26C:

 

Produkttype LCD-TV - farge

Bredde 66.2 cm

Dybde 24.5 cm

Høyde 51 cm

Vekt 13 kg

 

Innbyggingsfarge Sølv

Fjernsyn

Teknologi TFT aktiv matrise

TV-type Analog-TV

 

PC-grensesnitt DVI, VGA (HD-15)

 

Diagonal størrelse 26" - widescreen

Oppløsning 1280 x 768

Bildets sideforhold 16:9

Kontrastforhold 600:1

Synsvinkel 170 grader

Synsvinkel (loddrett) 170 grader

Pikselavstand 0.4425mm

Pixelsvartid 25 ms

Lysstyrke 600 cd/m2

 

TV-kanalvelger

Kanalvelgerantall 1 kanalvelger(e)

Forhåndsvisning av flere kanaler Bilde i bilde (PIP)

Mottakssystem PAL, SECAM

 

Videofunksjoner

Teletekst Ja

Teletekstminne 100 sider

NTSC Playback on PAL TV Ja

Fjernkontroll

Type Fjernkontroll - infrarød

 

Lydsystem:

 

Lydmodus Stereo

 

Surround Sound-effekter Virtual Dolby Surround

 

 

 

Høyttalere inkludert 2 høyttalere

 

Utgangseffekt 28 watt

 

Høyttaler(e) 2 x kanalhøyttaler, høyre/venstre - innebygget - 14 watt

 

Forbindelser:

 

Kontakttype 1 x VGA-inndata

1 x DVI-Digital

2 x SCART ( 21 pin SCART )

1 x S-Video-inngang ( 4 pin mini-DIN )

Lydinngang

Antenne

1 x komponentvideoinngang

Diverse

Kabler inkludert Koaksial RF-kabel

Strømforsyning

Strøminnretning Strømforsyning - intern

Strømforbruk ved drift 125 watt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tv'en ser jo grei nok ut, men du skrev ingen pris. Hvis prisen er 6-7000kr ville jeg gått for andre alternativer, som denne 32" HD-Ready tv'en fra Phillips for eksempel: http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...s_vartypes_text

 

Største minuset med både denne og Videoseven-tv'en er at det mangler HDMI. Dette spiller ikke noen rolle med xbox 360, men hvis du etterhvert skulle ønske å bruke tv'en til andre ting er HDMI veldig fint å ha.

 

Hvis HDMI høres ut som noe du vil få bruk for er denne tv'en ikke så dum: Samsung LE26R51: http://www.siba.no/index.aspx?Identifier=NO25494

 

Det er dog lite som skiller fra 26" til 32" i pris, så ville kanskje vurdert en av disse istedet: Samsung LE32T51BX: http://www.best-buy.com/bbshop/product.asp?sku=59223&site=4

eller

Viewpia LC32IE21: http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....d=2345&cid=5715

 

Begge disse har HDMI og er HD-Ready, noe det ikke virker som den tv'en du nevnte er. Dette er et veldig godt argument for å vurdere en av de jeg nevnte, HD-Ready er viktig, spesielt hvis du skal bruke tv'en til å, vel, se på tv også, hehe. Digitale HD-sendinger vil begynne i tidsrommet 2007-2008, og da anbefales det å ha HD-Tv.

 

Konklusjon: Du sa ikke prisen på tv'en, hvis denne er langt under 5000kr kan dette være et ok kjøp. Men som du ser av linkene mine, det er ikke mye ekstra du trenger å legge i for å få et bedre tv med både HDMI og HD-Ready stempel. Jeg er klar over at det er en del Samsung tv'er i linkene, men det er fordi jeg har mest erfaring fra dem, de er veldig gode til både konsoller, film og tv. Selvfølgelig, hvis lommeboken strekker til er det to modeller som er enda bedre, Samsung LE32R7x - serien (det vil si R71, R72, R75) og LE32M61. Disse bør være mulig å finne til rett i overkant av 10.000kr, men dette er et hopp i pris. Eneste grunnen til at jeg nevner disse er at det er svært gode tv'er, som fungerer til alt.

 

Vil du absolutt ha 26" kommer R7-serien også i denne størrelsen til en overkommelig pris: Samsung LE26R71B pris: 7760kr: http://www.itbutikken.no/product/prodinfo....&part=1&af_nr=4

 

og Samsung LE26R72B Pris: 7775kr: http://www.dinpris.no/prices/cid_1_gid_127..._651_pid_127863

 

Med nærmere ettertanke ville jeg nok gått for en av de to siste hvis du er bestemt på 26", da disse er hakket bedre enn de 26" jeg tidligere linket til, dog minimalt dyrere. Det ble et langt svar, håper ikke det var for forvirrende. Det er altså to ting som jeg synes er viktig hvis du skal bruke den til annet enn å spille 360 med; HDMI og HD-Ready.

 

Lykke til med både tv-kjøp og 360 kjøp! :D

Endret av ChaosPredicted
Lenke til kommentar
Ble selvfølgelig litt kronglete, det er den tvn som står i leiligheten, er ikke snakk om å kjøpe tv. Tenker bare på hvordan xbox360 vil være på en tv med slike spesifikasjoner

 

så den støtter rett oppløsning ?

6861025[/snapback]

 

Hehe, på den måten ja. Den støtter en oppløsning som kalles WXGA, det vil si 1280 x 720. Selv om dette tilsvarer 720p i oppløsning betyr det ikke at det er HD. Så man får ikke HD-kvalitet på denne skjermen. Når det er sagt vil du sannsynligvis ikke se særlig forskjell på en så liten skjerm, og jeg vil absolutt si at xbox 360 vil se fin ut på denne. :)

Endret av ChaosPredicted
Lenke til kommentar
Ble selvfølgelig litt kronglete, det er den tvn som står i leiligheten, er ikke snakk om å kjøpe tv. Tenker bare på hvordan xbox360 vil være på en tv med slike spesifikasjoner

 

så den støtter rett oppløsning ?

6861025[/snapback]

 

Hehe, på den måten ja. Den støtter en oppløsning som kalles WXGA, det vil si 1280 x 720. Selv om dette tilsvarer 720p i oppløsning betyr det ikke at det er HD. Så man får ikke HD-kvalitet på denne skjermen. Når det er sagt vil du sannsynligvis ikke se særlig forskjell på en så liten skjerm, og jeg vil absolutt si at xbox 360 vil se fin ut på denne. :)

6861089[/snapback]

men egentlig vil det altså være stor forskjell på den og en tv som støtter hd ?

Lenke til kommentar
Ble selvfølgelig litt kronglete, det er den tvn som står i leiligheten, er ikke snakk om å kjøpe tv. Tenker bare på hvordan xbox360 vil være på en tv med slike spesifikasjoner

 

så den støtter rett oppløsning ?

6861025[/snapback]

 

Hehe, på den måten ja. Den støtter en oppløsning som kalles WXGA, det vil si 1280 x 720. Selv om dette tilsvarer 720p i oppløsning betyr det ikke at det er HD. Så man får ikke HD-kvalitet på denne skjermen. Når det er sagt vil du sannsynligvis ikke se særlig forskjell på en så liten skjerm, og jeg vil absolutt si at xbox 360 vil se fin ut på denne. :)

6861089[/snapback]

men egentlig vil det altså være stor forskjell på den og en tv som støtter hd ?

6861266[/snapback]

 

Vel, uten at jeg er en stor ekspert er det en viss forskjell mellom HD-tv og de som ikke er det. Her er en oversikt over noe av fordelene, sakset fra wikipedia:

 

Advantages of HDTV expressed in non-engineering terms

1: All commercial HD is digital, so the signal will either deliver an excellent picture, a picture with noticeable pixelation, a series of still pictures, or no picture at all. You would never get a snowy or washed out image from a weak signal, effects from signal interference, such as herringbone patterns, or vertical rolling.

 

2: Most HD programming and films will be presented in the 16:9 proportioned, semi-widescreen format (though some films created in even wider ratios will still display "letterbox" bars on the top and bottom of even 16:9 sets.) Older films and programming that retain their 4:3 ratio display will be presented in a version of letterbox commonly called "pillar box", displaying bars on the right and left of 16:9 sets (rendering the term "fullscreen" a misnomer). Or, one can usually choose to enlarge the image to fill the screen, however this option will display a distorted, stretched-out picture or one where the top and bottom have been clipped.

 

3:The colors will generally look more realistic, due to their greater bandwidth.

 

4:The visual information is about 2-5 times more detailed overall. The gaps between scanning lines are smaller or invisible. Legacy TV content that was shot and preserved on 35 mm film can now be viewed at nearly the same resolution as that at which it was originally photographed.

 

5:Two new pre-recorded disc formats support HDTV resolutions, namely HD DVD (supporting 720p and 1080i; future players will support 1080p) and Blu-ray (supporting up to 1080p). Players for both systems are expected to be backward-compatible with DVDs. However, the two formats are not compatible with each other.

 

6:The increased clarity and detail make larger screen sizes more comfortable and pleasing to watch.

 

7:Dolby Digital 5.1 sound is broadcast along with standard HDTV video signals, allowing full surround sound capabilities. (Standard broadcast television signals include basic stereo audio.)

 

8:Both designs make more efficient use of electricity than SDTV designs of equivalent size, which can mean lower operating costs.

 

Link1: http://en.wikipedia.org/wiki/HD-TV

Link2: http://no.wikipedia.org/wiki/HDTV (Norsk wikipedia)

 

Som en konklusjon vil jeg si at hvis du kun skal bruke tv'en til å spille xbox 360 på, vil det ikke være noen særlig merkbar forskjell, særlig fordi skjermen er ganske liten. Du vil få et kjempebra bilde, og mye bedre enn om du skulle koblet den til et gammelt billedrørstv. Altså mer enn bra nok til 360-spilling. Hvis du derimot har planer om å bruke den til tv-titting etter HD-sendingene begynner, eller hvis du skal kjøpe HD-DVD Addonen til 360 når den kommer i salg i den hensikt å se HD-film, ville jeg kanskje ha vurdert en annen skjerm. Men igjen, som jeg sa, 26" er ikke veldig stort, og det er ganske begrenset hvilken forskjell du vil se. Så alt i alt, hold deg til tv'en din du, hvis det er 360 som frister mest. Du vil ikke bli skuffet. :)

Lenke til kommentar

Åååh, spilt xbox360 på morra mi sin nye samsung 46" LCD TV... dææææææven så deilig bilde :D

Glemte nesten helt å spille, bare satt å glodde...

 

Men når det er sagt: NRK, TV2, TVN, TV3 etc få ut fingern og gi oss HD! TV''n suger hardt på analoge signaler... masse pixeldritt...

Lenke til kommentar
Kontrastforhold 600:1

 

Pixelsvartid 25 ms

 

Jeg vil bare si at disse to tingene er ekstreme minus for en slik tv når det gjelder xbox 360 spilling. Kontrastforhold 600:1 foreksempel. Det gjør at svarte linjer vil se nærmere grå ut eller lyse. 5000:1 er ideelt! Pluss at en svartid på 25 sekunder vil føles som om at bildet flyter i vann, og vil gjøre det litt uklart med brå bevegelser i spill. Minimum 8 ms for spilling! ;) Bare et tips da! :)

Endret av andr3asb
Lenke til kommentar

Det høres veldig rart ut. Prøvde Saints Row demoen, og det var lekkert på min Videoseven 40" LCD HDTV.

 

Alternativet til komponent er forøvrig VGA-kabelen:

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312875

 

EDIT: noen "dummy" spørsmål til deg (for sikkerhetsskyld :) ): Du bruker komponent inngangen på TV'en (og ikke kompositt)? Du har satt komponent-kabelen til "HDTV" (og ikke "TV")? Du har valgt 720p i Xbox display menyen?

Endret av Brakara
Lenke til kommentar

ehhhh.. Oi... hehehe

neida... alle kablene er koplet riktig og komponentkabelen er satt til HDTV... og x360 menyen bytta jeg til 720p....

 

Men om alt er riktig så har sants row smooth grafikk?!?!

 

Feks vinduene på bilene blir prikkete og folka som løper rundt i gata har masse store pixler... hMMM

Lenke til kommentar
ehhhh.. Oi... hehehe

neida... alle kablene er koplet riktig og komponentkabelen er satt til HDTV... og x360 menyen bytta jeg til 720p....

 

Men om alt er riktig så har sants row smooth grafikk?!?!

 

Feks vinduene på bilene blir prikkete og folka som løper rundt i gata har masse store pixler... hMMM

6868210[/snapback]

 

 

Hørtes veldig rart ut! Ser veldig pent ut på min Samsung R72 HD-TV også :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...