Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trenger Guide for Remote Desktop


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Trenger en guide som viser meg enkelt hvordan jeg kan få¨konfigurert Win2003 standard til å skunne bli fjernstyrt via internett. Er det noen slike her på forumet?

6859312[/snapback]

 

 

tusen takker :D Det var akkurat den jeg var ute etter! ;)

 

 

Edit:

noe helt annet...

Trenger man skjermkort på en server som er slik fjernstyrt for å fungere? Eller går signalet igjennom ethernet-kabelen og bildet lages på klienten og ikke servern selv? I så fall har jeg kanskje løst et problem med et delvis fungerende skjermkort. \Har ferdiginstallert Win2003. eller nei...

SKjermkort må vel finnes for å boote i det hele tatt vel...? fint om noen bekrefter det jeg tror her :)

Endret av nollie
Lenke til kommentar
Selv bruker jeg en del realVNC mot maskinen min hjemme, funker helt utmerket. Men mot server foretrekker jeg ssh over alt (forutsetter selvfølgelig at du kjører linux på servern:P)

6866850[/snapback]

Ja VNC og Remote desktop er sikker å bruke om du kjører det igjennom ssh og anbefaler alle å gjøre dette om en absolutt må ha ekstern tillgang.
Lenke til kommentar

Har ingen gode kunnskaper til Linux ennå, eller SSH...

Hørt om logmein som læreren min er så gira på å bruke. Koster peng isåfall. Dessverre var ikke den serv2003 lenken noen guide for hvordan man kunne sette opp ting. Skal lete litt videre.

 

har en Fedora Linux 5 (tror jeg) liggendes hjemme som jeg håper på å kunne fått brukt. Kunne det fungert? hvis dette med SSH er et mye bedre alternativ, så går jeg for det om det ikke er for mye arbeid og det finnes gode guider for det :)

 

 

Edit:

Skal ha muligens kombinert Counter Strike server, og fildelingsserver m Remote Desktop som jeg skulle kunne ha tilgang til fra skolen. Beste er vel om jeg kunne få direkte tilgang client -server istedet for å gå igjennom en leverandør for remote desktop som logmein og realVPN (Ukjent med VPN) :dontgetit:

Endret av nollie
Lenke til kommentar

Når jeg skal ha tilgang til servern gjennom WAN, og skal bruke IP-adresse, må jeg vel konfigurere hvordan jeg skal komme meg på serveren siden jeg er bak en router?

I Remote Desktop på klienten jeg styrer: 85.192.88.88 f.eks.

med port ":51203" noe bakom?

Det er kanskje noe jeg må konfigurere i routeren min for å få fikset dette?

 

Driver med 2003 ennå... :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...