Gå til innhold

Hvordan fungerer BenQ-Siemens?


Mira6

Anbefalte innlegg

Er litt i tvil om neste mobilkjøp, og har i de siste par årene tviholdt på SE's telefoner (med unntak av en Nokia 3250 som stakk innom og sa hei her i sommer).

 

Det jeg liker spesielt godt med SE er SMS funksjonen. Jeg skriver lange meldinger, og jeg skriver dem hyppig. Har behov for at det går raskt. På SE telefonene ligger de sist brukte nummerne lagret, noe jeg ser som et must. Mener at min o' grusomme samsung d500 jeg hadde en gang ikke hentet opp sist brukte nummer. Samt at hvis man brukte symboler underveis kunne man komme til skade for å skrive en hel masse vrøvl. Man måtte manuellt slå av symbolvalget osv.

 

Hvordan fungerer BenQ-Siemens her? Synes BenQ-Siemens EF71 modellen ser litt lekker ut og vurderer denne. Skal jeg være så "dristig" og prøve noe nytt? Har litt lyst på SE w710i også el w850i (men sistnevnte synes jeg kanskje ser en smule rar ut + at jeg er redd den kan være ekkel å sende sms med).

 

På forhånd takk for svar :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mente du EF71 eller EL71?

 

EL71 fungerer nesten som EF81 så vidt jeg vet, og den funksjonen du ser etter er ikke der.

 

EF71 var designet av Benq, ikke Siemens (noen av telefonene var designet av Siemens og vice versa, som i dette tilfellet).

 

Jeg fant ikke noe om det i benq-siemens' sider men antar at du kan få videre informasjon ved å sende e-post.

 

Etter min mening så ser telefonen lekker ut, men jeg tviler at du kommer til å finne akkurat de samme funksjonene som i SE sine telefoner.

Kanskje de er satt på en annen måte.

 

Likevel, så ville jeg go for it. Jeg hadde SE og Motorola og jeg angrer ikke ett minutt å ha kjøpt meg en EF81.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Mente du EF71 eller EL71?

 

Likevel, så ville jeg go for it. Jeg hadde SE og Motorola og jeg angrer ikke ett minutt å ha kjøpt meg en EF81.

 

Lykke til :)

6853321[/snapback]

 

Spiller ingen rolle. Tenker på BenQ generellt. Hvordan er SMS-funksjonen på EF81 da? (er dét det står og faller på her)

Lenke til kommentar
Joda, det spiller rolle. BenQ-Siemens har enda ikke mobiler på markedet som de har laget sammen.

 

Enkelte av BenQ-Siemens er laget av Siemens, andre av BenQ. Derfor varierer meny og slikt en del nå i starten, så jo, er forskjell på om du skal ha den ene modellen eller den andre :)

6854779[/snapback]

 

OK. Da tenker jeg på BenQSiemens EF71.

Lenke til kommentar
BenQ-Siemens har enda ikke mobiler på markedet som de har laget sammen.

Og de kommer de heller aldri til å få, det er Benq som har overtatt hele mobilavdelkingen til Siemens. Siemens-navnet skal kun henge med i 5 år, så heter telefonene BenQ. Siemens har altså ingenting å gjøre med telefonene lenger...

6870990[/snapback]

Spør bare på hvordan du ser på det. Henger deg litt opp i navn.

 

Det er jo klart at BenQ ikke har gjort oppkjøpet bare for å kvitte seg med Siemens etter fem år. Siemens navnet forsvinner vel ja, men, hmm, klarer ikke å formulere meg så godt nå, men er jo fortsatt Siemens inni der :)

Lenke til kommentar
Hmm ja, det skal fortsatt produseres/utvikles mobiler i tyskland. Selv om eierselskapet ikke er tysk.

 

Kan jo også nevne at siemens er en stor majoritetseier av BenQ

6878297[/snapback]

 

Nå har de faktisk fabrikker over hele verden. Hovedkontoret for BenQ Mobile er i Tyskland...

 

Siemens er langt ifra noen majoritetseier av BenQ.. De fikk 2.5% av BenQ Corp ved salget..med andre ord en minoritetseier... Acer har faktisk større eierskap i BenQ enn Siemens.. Acerhar faktisk over 10%....

Lenke til kommentar

Jeg har en ef81. Hadde den første sw på den. Og den drev og småtullet litt med meg. Så gikk jeg inn på benq-siemens sin hjemmeside, og lastet ned den nyeste sw på telefonen. Etter det har den vært feilfri. Og mye raskere enn tidligere sw versjoner. Å skrive sms på denne telefonen er litt merkelig den første dagen. For tastaturet er jo helt flatt på den. Men nå er den en drøm å skrive på. Ingen forsinkelser når man skriver, og enkel i oppsettet. En ting jeg føler for å si. Jeg har ikke særlig med data kunnskaper. Og så for meg mye banning og irritasjon når jeg skulle laste ned ny sw. Men det var utrolig enkelt. Koble til telefonen, finne riktig sw og trykke på en knapp. Dermed ordnet resten seg selv.. Hah.. Følte meg som ett skikkelig data geni jeg.. hehe..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...