ikke_pc_kyndig Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 Har en pc som nekter å virke. Den suser og går, men skjermen står det kun no signal. Har en god del musikk inne på hardisken og MÅ få det ut på et eller annet vis ! Kan det være skjermkortet ? hørt at hvis en ikke hører et beep når pcen starter kan det være hovedkortet. Lurer også på om det er verdt å sende pcen inn til reperasjon (på egen regning) PC: HP Pavillion 750
SvennAndre Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 Samme skjedde meg når jeg ankomm TG05, og fikk helt panikk. Regna med at det var skjermkortet, men testa med enn annen kabel, og det var kabelen som hadde fått for hard medfart under transporten. Så sjekk med en annen skjerm/skjermkabel.
ikke_pc_kyndig Skrevet 11. september 2006 Forfatter Skrevet 11. september 2006 Har skjekket med en annen skjerm, uten helle Hva vil dere råde meg til, forsøke med nytt skjermkort ?
Mit Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 Ja prøve med et annet skjermkort bør du gjøre hvis du har muligheten.
efikkan Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 Hei! Er det stasjonær eller bærbar pc? Sjekk inne i kabinettet om alt er riktig koblet og sitter godt. Forsøk med å ta ut batteriet på hovedkortet i cirka 10 sekund før du setter det inn igjen. (pcen må være avlsått og ledningen ute av veggen) Hilsen, efikkan.
Bandaloginzih Skrevet 12. september 2006 Skrevet 12. september 2006 hvis du har integrert skjermkort på hovedkortet ditt kan du jo alltids teste med dette for å se om det fungerer
vargaz Skrevet 12. september 2006 Skrevet 12. september 2006 Kan være agi/pci-e porten som er gåen, eller noe annet på hovedkortet som ikke gir signal til de portene. Da vil du også få den mld. Visst det ikke er skjermkortet det er noe galt med, er det mest sannsynlig hovedkortet...
Isbilen Skrevet 12. september 2006 Skrevet 12. september 2006 Hva slags skjermer har du testet med? Det som ofte har vært tilfellet når jeg har vært borti dette problemet, er at PC-en har vært koblet til en CRT-skjerm, satt til en oppløsning LCD ikke takler, og så koblet til sistnevnte uten å justere tilbake først.
SvennAndre Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Ja, samme skjedde med meg igjen på TG. Prøvde med en CRT hos naboen først, men den funka heller ikke, no signal. Bytta kabelen på min LCD skjerm, og fix!
squabbish Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Pass også på at du ikke har ved et uhell kommet borti noen knapper som "select input" eller lignende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå