Gå til innhold

Terroraksjon i Oslo


Anbefalte innlegg

[...]

Dere må ikke forveksle disse fundamentale gruppene med moderate muslimer.

6842782[/snapback]

Hvordan kan en muslim være moderat når han må følge den særdeles-lite-moderate-koranen for å kategoriseres under denne gruppen?

6842990[/snapback]

 

Jeg følger Koranen og hater deg ikke, vantro.

 

spiffers, hvor mange medier tar med oss andre muslimer som jobber og tjener penger inn for den norske stat? Nei nemlig ingen. Men hvor mange hundre artikler skrives ikke med digre bokstaver "INNVANDRER VOLDTOK BLONDINE"? (nå ble dette satt i spissen, men du skjønner).

 

Hvorfor kommer ikke media og invitervjuer meg? Jeg er 17 år, går allmenne linja med matematikk, kjemi, fysikk, biologi og engelsk som fordypning. Etter skoletid driver jeg eget firma med flere ansatte og betaler skatt nettopp til nordmenn. Ingen avis, radio eller TV kommer og intervjuer en svarting om at han er flink på skolen og i arbeidslivet. Men hvem bryr seg? Nettop, for det intresserer dere langt opp i et sted, og ingen gidder å lese artikkelen, som betyr lite penger til journalistene.

 

Ikke skyld på media, de gjør bare alt de kan for å tjene penger.

6844401[/snapback]

 

Men Salah da!

Ingen bryr seg om at du gjør det bra på skolen. Det er ingen som bryr seg om at Haakon fra Drammen gjør det bra på skolen heller.

Derimot hvis Haakon fra Drammen voldtar og mishandler en 19 år gammel blondine, da er det en sak for media. Skjønner du virkelig ikke det?

Skoleflinke 17 åringer bryr oss midt i ryggen, svarting eller ei.

Det er klart at media heller skriver om Hassan som voldtar 16 år gamle Silje enn Salah som er flink i Matte.

Du kan vel heller ikke nekte avisene å sette fingeren på det faktum at dere innvandrere står for større deler av de seksuelle overgrepene i Oslo enn de etniske nordmennene?

Personlig synes jeg avisene er for politisk korrekte i sine skildringer.

Endret av Torsteinen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I forbindelse med voldelige personer med innvandrerbakgrunn, så bør man sette inn massive ressurser på å etterforske barndomshjemmet deres. Sannsynligvis har de blitt banket av foreldrene gjennom hele barndommen, og derfor har de blitt såpass ødelagt som de har blitt.

 

Disse foreldrene bør straffes hardt - send dem gjerne på hue og ræva ut av landet, om de har vært her aldri så lenge.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
I forbindelse med voldelige personer med innvandrerbakgrunn, så bør man sette inn massive ressurser på å etterforske barndomshjemmet deres. Sannsynligvis har de blitt banket av foreldrene gjennom hele barndommen, og derfor har de blitt såpass ødelagt som de har blitt.

 

Disse foreldrene bør straffes hardt - send dem gjerne på hue og ræva ut av landet, om de har vært her aldri så lenge.

6895807[/snapback]

 

Skal vi ikke gjøre det med "alle" voldelige foreldre i dette landet, og om så er, hvor skal vi lagre dem? Eller hvilken annen straff kan være formålstjenelig etter din mening?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Den norske kulturen har ingen aksept for fysisk avstraffelse av barn. Det har derimot mange kulturer der innvandrere kommer fra.

6896324[/snapback]

 

Vær snill å svar på spørsmålene.

Lenke til kommentar
I forbindelse med voldelige personer med innvandrerbakgrunn, så bør man sette inn massive ressurser på å etterforske barndomshjemmet deres. Sannsynligvis har de blitt banket av foreldrene gjennom hele barndommen, og derfor har de blitt såpass ødelagt som de har blitt.

 

Disse foreldrene bør straffes hardt - send dem gjerne på hue og ræva ut av landet, om de har vært her aldri så lenge.

6895807[/snapback]

 

Skal vi ikke gjøre det med "alle" voldelige foreldre i dette landet, og om så er, hvor skal vi lagre dem? Eller hvilken annen straff kan være formålstjenelig etter din mening?

6895866[/snapback]

Det viser seg først og fremst at det er personer med innvandrerbakgrunn som er voldelig. Da er det vel en fordel å prøve å finne årsaken til problemet? Når i tillegg voldelige innvandrere slipper unna straff oftere enn norske menn, er det vel noe som er seriøst galt med systemet?

Statistikk over gjerningspersoner viser at det ble registrert 25 gjerningspersoner per 1 000 innbyggere i innvandrerbefolkningen

i 1998. Til sammenligning var antallet 16 per 1 000 innbyggere i befolkningen ellers. Det er særlig høy

andel gjerningspersoner blant ikke-vestlige innvandrere. Forskjellen blir større når en sammenligner menn. 28 per

1 000 norske menn og 42 per 1 000 menn i innvandrerbefolkningen ble registrert som gjerningspersoner.

Nordmenn og ikke-vestlige innvandrere som ble tatt for en forbrytelse, fikk stort sett samme type rettslige reaksjoner,

men ikke-vestlige innvandrere ble oftere frikjent og møtt med henleggelse. I de yngste aldersgruppene var det en

større andel av nordmenn som ble overført til konfliktråd. At befolkningsgruppene ble tatt for ulike typer forbrytelser,

gir enkelte store forskjeller i rettslige avgjørelser. Vi finner ulikheter i reaksjonsmåter i Oslo, men enkelte forskjeller er

større i resten av landet. Statistikken over rettslige reaksjoner avklarer ikke om forskjellen i innvandrerbakgrunn alene

fører til ulik behandling i rettssystemet.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Det viser seg først og fremst at det er personer med innvandrerbakgrunn som er voldelig. Da er det vel en fordel å prøve å finne årsaken til problemet? Når i tillegg voldelige innvandrere slipper unna straff oftere enn norske menn, er det vel noe som er seriøst galt med systemet?

 

fører til ulik behandling i rettssystemet.[/size]

6897115[/snapback]

 

Men i alle dager, det er jo ikke spørsmålet! Spørsmålet er om vi skal behandle alle likt?

Lenke til kommentar
I forbindelse med voldelige personer med innvandrerbakgrunn, så bør man sette inn massive ressurser på å etterforske barndomshjemmet deres. Sannsynligvis har de blitt banket av foreldrene gjennom hele barndommen, og derfor har de blitt såpass ødelagt som de har blitt.

 

Disse foreldrene bør straffes hardt - send dem gjerne på hue og ræva ut av landet, om de har vært her aldri så lenge.

6895807[/snapback]

 

Skal vi ikke gjøre det med "alle" voldelige foreldre i dette landet, og om så er, hvor skal vi lagre dem? Eller hvilken annen straff kan være formålstjenelig etter din mening?

6895866[/snapback]

Jeg er enig i at vi bør straffe alle foreldre som missbruker barn like hardt. Jeg antar at det er en mulighet at barn kan bli missbrukt mer blant innvandrer foreldre enn norske foreldre og derfor bør en etterforskning, som Pricks sier, settes i gang. Er du enig i at ingen barn bør bli missbrukt?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
I forbindelse med voldelige personer med innvandrerbakgrunn, så bør man sette inn massive ressurser på å etterforske barndomshjemmet deres. Sannsynligvis har de blitt banket av foreldrene gjennom hele barndommen, og derfor har de blitt såpass ødelagt som de har blitt.

 

Disse foreldrene bør straffes hardt - send dem gjerne på hue og ræva ut av landet, om de har vært her aldri så lenge.

6895807[/snapback]

 

Skal vi ikke gjøre det med "alle" voldelige foreldre i dette landet, og om så er, hvor skal vi lagre dem? Eller hvilken annen straff kan være formålstjenelig etter din mening?

6895866[/snapback]

Jeg er enig i at vi bør straffe alle foreldre som missbruker barn like hardt. Jeg antar at det er en mulighet at barn kan bli missbrukt mer blant innvandrer foreldre enn norske foreldre og derfor bør en etterforskning, som Pricks sier, settes i gang. Er du enig i at ingen barn bør bli missbrukt?

6897245[/snapback]

 

Javel du antar at sjansen for misbruk er større blant innvandrere, men det har jeg ingen erfaring med så derfor avstår jeg fra spekulasjoner. Svaret på siste spørsmål er vel litt opplagt vel ... :hmm:

Lenke til kommentar
I forbindelse med voldelige personer med innvandrerbakgrunn, så bør man sette inn massive ressurser på å etterforske barndomshjemmet deres. Sannsynligvis har de blitt banket av foreldrene gjennom hele barndommen, og derfor har de blitt såpass ødelagt som de har blitt.

 

Disse foreldrene bør straffes hardt - send dem gjerne på hue og ræva ut av landet, om de har vært her aldri så lenge.

6895807[/snapback]

 

Skal vi ikke gjøre det med "alle" voldelige foreldre i dette landet, og om så er, hvor skal vi lagre dem? Eller hvilken annen straff kan være formålstjenelig etter din mening?

6895866[/snapback]

Jeg er enig i at vi bør straffe alle foreldre som missbruker barn like hardt. Jeg antar at det er en mulighet at barn kan bli missbrukt mer blant innvandrer foreldre enn norske foreldre og derfor bør en etterforskning, som Pricks sier, settes i gang. Er du enig i at ingen barn bør bli missbrukt?

6897245[/snapback]

 

Javel du antar at sjansen for misbruk er større blant innvandrere, men det har jeg ingen erfaring med så derfor avstår jeg fra spekulasjoner. Svaret på siste spørsmål er vel litt opplagt vel ... :hmm:

6897309[/snapback]

Jeg synes det er viktig å spekulere i dette. Det er tross alt i underkant av dobbelt så mange innvandrere som tyr til vold en normenn. Er det da så fjernt å spekulere i om disse innvandrerne kan ha hatt en opppvekst preget av konservative fedre som yter vold som et redskap for å få respekt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...