Gå til innhold

AGP eller PCI skjermkort til spilling


Markusll

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Finnes veldig mange, men vil anbefale deg og bruke PCI ikke AGP.

6836763[/snapback]

Det er ihvertfall helt på jordet. AGP er bedre enn PCI.

 

Geforce 7800GS er vel noe av det beste man får til AGP. Eventuelt 7600GS hvis budsjettet er litt strammere.

6836791[/snapback]

 

 

Om jeg så kjøper GeForce 7800GS, er det noe annet jeg burde kjøpe? Trenger jeg da ny PSU eller noe sånt?

Endret av Markusll
Lenke til kommentar
Finnes veldig mange, men vil anbefale deg og bruke PCI ikke AGP.

6836763[/snapback]

Det er ihvertfall helt på jordet. AGP er bedre enn PCI.

Geforce 7800GS er vel noe av det beste man får til AGP. Eventuelt 7600GS hvis budsjettet er litt strammere.

6836791[/snapback]

Om jeg så kjøper GeForce 7800GS, er det noe annet jeg burde kjøpe? Trenger jeg da ny PSU eller noe sånt?

6836903[/snapback]

Kommer vel an på hva slags du har nå, antar jeg.

Lenke til kommentar
Jeg har en Q-Tec 300W, er det for lite?

6836998[/snapback]

Du kan jo prøve, men Q-Tec er ikke mye å skryte av. Ville egentlig vurdert å bytte den ut uansett. :p

6837009[/snapback]

 

kast den bråkete q-tek'en og kjøp noe du kan ha noen år, som en 500-580watt løsning fra northq,mist,tagan,ocz eller lignende.

 

X1600 er min ambefaling , der får du mye for pengene :)

Lenke til kommentar
Jeg har en Q-Tec 300W, er det for lite?

6836998[/snapback]

Uten tvil. Q-Tec er vel kjent for å yte ca 75 % av oppgitt effekt. Det står faktisk at den bare yter 250 Watt. Finnes mange bra strømforsyninger på ca 400 Watt til knappe 500,- kr. NorthQ, Fortron-Source, Antec.

 

Men tenker du mulige framtidige oppgradering, kost på deg en MIST 500 eller Tagan med omtrent samme ytelse

Lenke til kommentar
På tide med full opgradering er det sikkert at det er, men jeg er ikke en av de som driter penger. Så jeg må ta til takke med det jeg har, å oppgradere etter vert. For det som må til av komponenter til en spill pc er ikke billig akkurat.

6837251[/snapback]

Hvis du lister opp de komponentene du har nå, så kan sikkert noen anbefale et skjermkort som "passer" best. :)

Lenke til kommentar

7600GS passer nok best til PCen din uansett HW.

7600GS yter ganske likt med 7800GS, men koster 2-3 ganger mindre.

Den koster ikke stort mer enn andre dårligere alternativer.

(f.eks den koster like mye som X1600, men yter nesten det dobbelte)

 

Finnes veldig mange, men vil anbefale deg og bruke PCI ikke AGP.

Herved svartelistet av"listen" min til å anbefale meg noe noensinne ivhertfall. :p

 

PCI skjermkort er det man brukte for 10år siden det...

Lenke til kommentar

Jeg holder på med en lignende oppgradering selv.. Har agp, men ønsker muligheten senere å oppgradere skjermkortet, i og med at det ikke kommer så mange flere agp skjermkort, så går jeg sakte men sikkert over til pci-e..

 

Det dumme er at man må kjøpe hk, cpu og skjermkort i ett, så der blir det en liten ekstra utgift , men med en gang man er over på pci-e, så ligger senere oppgraderinger åpne.. Man trenger jo ikke det råeste hk og cpu, så det får du helt nytt for rundt 1k... + da skjermortet på litt under 1k..

Så for under 2k så har du en totalt ny maskin..

Endret av Dre@m_Lord
Lenke til kommentar

Hei!

 

Du skal ha AGP ja... PCI blir for treigt. (i motsetning til PCI express som du finner på nye maskiner, men det er en helt annen standard)

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=323848

 

Dette f.eks et ok alternativ. 7800GS bør du bare se på om du har 2GB ram og den aller beste prosessoren (helst litt overklokket) som finnes til ditt hovedkort, ellers vil det bare "gå på tomgang" pga for treigt system ellers.

 

(EDIT: var litt kjapp med linken der, var selvfølgelig 7600 gs, ikke 6800g gs som skulle linkes til... takk til andrull:-)

Endret av radiated
Lenke til kommentar
Hei!

 

Du skal ha AGP ja... PCI blir for treigt. (i motsetning til PCI express som du finner på nye maskiner, men det er en helt annen standard)

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=320098&view=links

 

Dette f.eks et ok alternativ. 7800GS bør du bare se på om du har 2GB ram og den aller beste prosessoren (helst litt overklokket) som finnes til ditt hovedkort, ellers vil det bare "gå på tomgang" pga for treigt system ellers.

6837443[/snapback]

øøøøø, 6800GS er ikke akkurat kremen av skjermkort heller da!

Og nei, 1GB med en helt vanlig prosesosr går helt fint, med et såpass "tregt" skjermkort....(har selv 6800GT (overklokket) som er bedre)

Og nei, det går langt ifra på tomgang, uten at du har det beste av det beste på.

:nei:

Lenke til kommentar
Hei!

 

Du skal ha AGP ja... PCI blir for treigt. (i motsetning til PCI express som du finner på nye maskiner, men det er en helt annen standard)

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=320098&view=links

 

Dette f.eks et ok alternativ. 7800GS bør du bare se på om du har 2GB ram og den aller beste prosessoren (helst litt overklokket) som finnes til ditt hovedkort, ellers vil det bare "gå på tomgang" pga for treigt system ellers.

6837443[/snapback]

øøøøø, 6800GS er ikke akkurat kremen av skjermkort heller da!

Og nei, 1GB med en helt vanlig prosesosr går helt fint, med et såpass "tregt" skjermkort....(har selv 6800GT (overklokket) som er bedre)

Og nei, det går langt ifra på tomgang, uten at du har det beste av det beste på.

:nei:

6837479[/snapback]

 

Du har selvfølgelig rett, jeg var litt kjapp med linken. Nå er 7600GS kommet der i stedet for som var kortet jeg mente å linke til i utgsngspunktet. Anbefalingen min er også dette kortet, fordi jeg synes det er litt i overkant å legge over 3000 kr i et skjermkort til et så gammelt system (7800gs AGP altså)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...