Gå til innhold

Vurderer å kansellere PC ordre, bra alternativ?


Gjest Slettet+212343

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+212343

:hmm:

 

Jeg er nå snart inne i min 3. uke med venting på min nye pc jeg har bestilt fra komplett.no, og jeg begynner å bli litt utålmodig..de har nå, for tredje gang, utsatt leveringsdatoen, totalt er datoen flytten hele 25 dager, og det er i meste laget...har i følge mail jeg fikk i går fremdeles 20 dager å vente...

 

Pc'en jeg har bestilt er denne : http://www.komplett.no/k/ci.asp?sku=10236

jeg har beholdt standardkonfigurasjonen, med unntak av at jeg har doblet minnet, og tatt med bluetooth dongle og trådløst nettverkskort. Jeg syntes ikke prisen ble så verst : ca 11600. høytalerne er crap, sikkert tastatur og diverse andre småting, men i bunn og grunn er det vel en grei Pc for allround bruk, med litt vekt på gaming(ikke de råeste spillene)

 

jeg har vært rundt på alle butikker i tr.heim og leita på nettet etter bra alternativer som er tilgjengelige litt raskere, men har egentlig ikke funnet noe som matcher, og fremdeles er innenfor budsjett (maks 13000)

 

De som kommer nærmest (slik mitt utrente øye ser det), er disse:

 

http://www.mamoz.no/produkt/MPC%2DDS0608%2...estvinner*.html

 

http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....=17248&cid=5547 (litt i overkant dyr)

 

og denne: HP Pavilion Media Center TV m7595.no-a På www.siba.no

 

Noen som har lyst til å komme med råd/tips til en rastløs semi-trønder?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+212343
Hei!

 

Hvilken av delene er det som det tar så lang tid før den kommer på lager?

 

Hilsen,

efikkan.

6828911[/snapback]

 

 

Først fikk jeg beskjed om at de venta på skjermkortet og harddisk, deretter sa de at det eneste som manglet var skjermen (tror det var på mandag eller no), og i dag sto det 26.09 på alt...har spurt hvorfor de komponentene de først hadde inne, og jeg hadde bestilt, plutselig manglet, men fikk ikke noe ordentlig svar.. Jeg har forståelse for at det er stor pågang på stasjonær pc'er for tia, men rart at de delene de først hadde klart til min ordre, plutselig står i rest...

Lenke til kommentar
Hei!

 

Hvilken av delene er det som det tar så lang tid før den kommer på lager?

 

Hilsen,

efikkan.

6828911[/snapback]

 

 

Først fikk jeg beskjed om at de venta på skjermkortet og harddisk, deretter sa de at det eneste som manglet var skjermen (tror det var på mandag eller no), og i dag sto det 26.09 på alt...har spurt hvorfor de komponentene de først hadde inne, og jeg hadde bestilt, plutselig manglet, men fikk ikke noe ordentlig svar.. Jeg har forståelse for at det er stor pågang på stasjonær pc'er for tia, men rart at de delene de først hadde klart til min ordre, plutselig står i rest...

6828938[/snapback]

Komplett legger til side komponenter etter hvert som der er på lager. Det hadde da vært dumt om du måtte vente til akkurat alle delene var på lager samtidig?

 

Om det er skjermen som mangler, så ta kontakt og velg en annen. (om det er aktuellt)

 

Stor pågang er det hver høst.

 

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Komplett er jo värdeløst, de er blitt for dyre og for store nå.

Velg en PC hos Mamoz.no eller Netshop.no. Meget god service og mye bedre priser :)

Har handlet fra Komplett mange år tidligere, men har slutta med det pga pris og service. Kan anbefalle PCutstyr.no, Mamoz.no og Netshop.no.

Lenke til kommentar
Komplett er jo värdeløst, de er blitt for dyre og for store nå.

Velg en PC hos Mamoz.no eller Netshop.no. Meget god service og mye bedre priser :)

Har handlet fra Komplett mange år tidligere, men har slutta med det pga pris og service. Kan anbefalle PCutstyr.no, Mamoz.no og Netshop.no.

6828985[/snapback]

Jeg skal ikke drive noe reklame for Komplett, men du må huske at det er alt etter hvilket oppsett det er snakk om. I en god del tilfeller er faktisk Komplett på topp eller nesten på topp over billigeste butikk på handlevogner jeg har satt opp. For et par måneder siden var prisnivået en del høyere. Jeg følger med daglig.

 

Servicen er veldig bra.

 

Det lureste er å sette opp handlevogner i Prisguiden og se hvor delene er billiges, om delene skal kjøpes enkeltvis.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343
Hei!

 

Hvilken av delene er det som det tar så lang tid før den kommer på lager?

 

Hilsen,

efikkan.

6828911[/snapback]

 

 

Først fikk jeg beskjed om at de venta på skjermkortet og harddisk, deretter sa de at det eneste som manglet var skjermen (tror det var på mandag eller no), og i dag sto det 26.09 på alt...har spurt hvorfor de komponentene de først hadde inne, og jeg hadde bestilt, plutselig manglet, men fikk ikke noe ordentlig svar.. Jeg har forståelse for at det er stor pågang på stasjonær pc'er for tia, men rart at de delene de først hadde klart til min ordre, plutselig står i rest...

6828938[/snapback]

Komplett legger til side komponenter etter hvert som der er på lager. Det hadde da vært dumt om du måtte vente til akkurat alle delene var på lager samtidig?

 

Om det er skjermen som mangler, så ta kontakt og velg en annen. (om det er aktuellt)

 

Stor pågang er det hver høst.

 

Hilsen,

efikkan.

6828984[/snapback]

 

 

Jeg har spurt om de ikke rett og slett kunne droppe skjermen, eller sende den i rest senere, men det var klin umulig visstnok...jeg fikk et forslag om å kansllere ordren, og legge inn på nytt, men da måtte jeg være forberedet på å havne bakerst i køen. hva er logikken i det da?? mamoz har jeg hørt mye bra om, og de har to avdelinger i tr.heim, så oddsen er god for at jeg tar kontakt med dem igjen.

 

men har dere noe konkret forslag til pc modell hos de forhandlerne dere har nevnt eller? (maks 13000)

 

takk for sinnsykt raske svar alle sammen!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343
Komplett er jo värdeløst, de er blitt for dyre og for store nå.

Velg en PC hos Mamoz.no eller Netshop.no. Meget god service og mye bedre priser :)

Har handlet fra Komplett mange år tidligere, men har slutta med det pga pris og service. Kan anbefalle PCutstyr.no, Mamoz.no og Netshop.no.

6828985[/snapback]

Jeg skal ikke drive noe reklame for Komplett, men du må huske at det er alt etter hvilket oppsett det er snakk om. I en god del tilfeller er faktisk Komplett på topp eller nesten på topp over billigeste butikk på handlevogner jeg har satt opp. For et par måneder siden var prisnivået en del høyere. Jeg følger med daglig.

 

Servicen er veldig bra.

 

Det lureste er å sette opp handlevogner i Prisguiden og se hvor delene er billiges, om delene skal kjøpes enkeltvis.

6829019[/snapback]

 

 

prisene deres har jeg ingenting og utsette på, og jeg har handlet der før og fått veldig bra service, men akkurat når det gjelder denne pcn er jeg litt skuffet over responsen. virker som stresset går utover humøret til kundebehandlerne :ermm:

Lenke til kommentar

Je hadde nok vurdert å heve kjøpe ja. Men ihvertfall stilt krav om skriftlig tilbakemld. vedr. når den er leveringsklar. Dette er for å gjøre det lettre for deg selv. Vis de ikke holder den er det avtale brudd, da får de få tak i en dyrere del til deg vis det er det som er saken liksom.

 

Ja, vilken del er det de veter på, En grunn er kanskje at den delen de venter på er gammel teknologi, hvem veit. Jeg hadde ihvertfall krevd å få vite hva de venter på.

 

Du som kunde har krav til selger, husk det

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343

Jeg har heldigvis bestilt i oppkrav da, så jeg slipper ekstra stress med å be om pengene tilbake.

 

jeg har spurt om å få en utvetydig beskjed om når jeg kan vente pc'n , men de sier at det ikke er mulig.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg har handlet data-komponenter i 10-15 år gjennom ulike nettbutikker.

 

Min erfaring i dag, er at de nettbutikkene som er størst, ikke tar seg tid til personlig service på samme måte som tidligere. Jeg forsøkte eksempelvis å legge igjen 12-13000 kroner for en uke siden hos Komplett. Kravet jeg hadde, var at de satte sammen delene for meg, samt ga meg en normal 3 års garanti på oppsettet.

 

Det var de dessverre ikke i stand til eller interessert i, da min foreslåtte konfigurasjon var avvikende fra deres ferdige oppsett. Viljen til å ta en prat om alternative løsninger virket ikke stor, ingen forslag kom på bordet. De ba meg enkelt og greit om å kansellere ordren.

 

Med andre ord, den enkelte bruker er rimelig uinteressant for denne typer nettbutikker, de satser på å spy ut flest mulig standardiserte oppsett på kortest mulig tid.

 

I ditt tilfelle, synes jeg det rett og slett minner om mitt tilfelle. Du som enkeltbruker er ikke veldig interessant.

 

Forståelig nok at de vil tjene mest mulig, men denne holdningen fra de største nettbutikkene har medført at jeg iallefall har valgt å forholde meg til en mindre nettbutikk, som tar seg bryet med å bruke noen minutter til en samtale om mine behov.

 

Lykke til videre for deg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343
Hei!

 

Jeg har handlet data-komponenter i 10-15 år gjennom ulike nettbutikker.

 

Min erfaring i dag, er at de nettbutikkene som er størst, ikke tar seg tid til personlig service på samme måte som tidligere. Jeg forsøkte eksempelvis å legge igjen 12-13000 kroner for en uke siden hos Komplett. Kravet jeg hadde, var at de satte sammen delene for meg, samt ga meg en normal 3 års garanti på oppsettet.

 

Det var de dessverre ikke i stand til eller interessert i, da min foreslåtte konfigurasjon var avvikende fra deres ferdige oppsett. Viljen til å ta en prat om alternative løsninger virket ikke stor, ingen forslag kom på bordet. De ba meg enkelt og greit om å kansellere ordren.

 

Med andre ord, den enkelte bruker er rimelig uinteressant for denne typer nettbutikker, de satser på å spy ut flest mulig standardiserte oppsett på kortest mulig tid.

 

I ditt tilfelle, synes jeg det rett og slett minner om mitt tilfelle. Du som enkeltbruker er ikke veldig interessant.

 

Forståelig nok at de vil tjene mest mulig, men denne holdningen fra de største nettbutikkene har medført at jeg iallefall har valgt å forholde meg til en mindre nettbutikk, som tar seg bryet med å bruke noen minutter til en samtale om mine behov.

 

Lykke til videre for deg.

6829186[/snapback]

 

det ressonementet kjøper jeg, glatt! jeg har sjøl jobbet med kundebehandling i butikk, men ikke i så stort firma. Da er det alfa omega for bedriften å yte god service overfor alle de kundene som faktisk er interresert i å legge igjen en slant, og 13000 er ikke hverdags i en middelstor sportsforretning. når 13000 ikke lenger er interresant for firmaet er det på tide at de går i seg sjøl!

 

var i kontakt med et par av de mindre datafirmaene i tr.heim, og der var servicen upåklagelig, selv om de for øyeblikket ikke var i stand til å hjelpe meg. da sier det seg sjøl at det er fristende å komme tilbake, og til og med slenge i et par lapper ekstra for slik service!

 

men har dere sett på noen av de andre pc'ene jeg satte opp som alternativer i starten av tråden? skulle gjerne hatt litt feedback på fordeler/bakdeler med dem.

Lenke til kommentar
Hei!

 

Jeg har handlet data-komponenter i 10-15 år gjennom ulike nettbutikker.

 

Min erfaring i dag, er at de nettbutikkene som er størst, ikke tar seg tid til personlig service på samme måte som tidligere. Jeg forsøkte eksempelvis å legge igjen 12-13000 kroner for en uke siden hos Komplett. Kravet jeg hadde, var at de satte sammen delene for meg, samt ga meg en normal 3 års garanti på oppsettet.

 

Det var de dessverre ikke i stand til eller interessert i, da min foreslåtte konfigurasjon var avvikende fra deres ferdige oppsett. Viljen til å ta en prat om alternative løsninger virket ikke stor, ingen forslag kom på bordet. De ba meg enkelt og greit om å kansellere ordren.

 

...

12-13.000 er jo ingen ting så og si. Jeg spurte om det samme i fjor men da skulle jeg bruke 30-35.000 på en pc. Fikk samme svar som deg, at de ikke kunne gjøre dette fordi det avvek fra standard oppsettet.

 

Ringte Netshop som fikset saken for 350 kroner......de tok til og med enkelte av delene inn for min skyld, da de ikke hadde dem i vareutvalget sitt.

 

Så komplett har mistet alt av kundeservice og blitt store som fy. Bruker dem til å handle enkelt deler.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343

Jeg har sendt mail til elprice, mamoz og netshop nå, og så fort jeg får et svar jeg er fornøyd med angående leveringstider hos dem, så er saken klar! da kansellerer jeg komplett ordren, og setter sammen pc'n sjøl om jeg må. har aldri gjort det før, men det skulle vel gå greit. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...