Gå til innhold

Sending av form uten script


Anbefalte innlegg

Har fått en oppgave på skolen nå som består i å lage en hjemmeside for en barnehage, og en løsning jeg har valgt er å ha et kontaktskjema. Det jeg da lurer på er om et er mulig å sende en form uten script (php, asp, cgi etc)? Vil helst unngå å måtte gå innom en epost leser (Mozilla Firebird, Outlook etc), siden ikke alle bruker det. Vi har ikke lov til å bruke andre språk enn html. Hvis det er mulig, kan noen gi meg koden til det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har fått en oppgave på skolen nå som består i å lage en hjemmeside for en barnehage, og en løsning jeg har valgt er å ha et kontaktskjema. Det jeg da lurer på er om et er mulig å sende en form uten script (php, asp, cgi etc)? Vil helst unngå å måtte gå innom en epost leser (Mozilla Firebird, Outlook etc), siden ikke alle bruker det. Vi har ikke lov til å bruke andre språk enn html. Hvis det er mulig, kan noen gi meg koden til det?

6823632[/snapback]

 

Du MÅ jo nødvendigvis ha noe bak som tar i mot verdiene fra formen og lagrer dem. Du trenger ikke lage dette selv riktignok, men NOE må være der for at det skal være mulig å lagreverdiene....

Lenke til kommentar
tror eneste to mulighetene du har er:

- å bruke mailto: som form action (som vel vil åpne nettleseren?)

- sende variablene til et script. for eksempel en php-fil og bruke mail() funksjonen.

 

jeg har i vært fall aldri vært borti noe annet...

6823711[/snapback]

 

Og som antydet finnes et helt sikkert noen som leverer dette som tjeneste. Da kan du lage formen din og formatere den slik du vil, men sende det til et script hos denne tjenesten...

 

Google etter "free feedback html" eller noe slikt! ;)

Lenke til kommentar
Du MÅ jo nødvendigvis ha noe bak som tar i mot verdiene fra formen og lagrer dem. Du trenger ikke lage dette selv riktignok, men NOE må være der for at det skal være mulig å lagreverdiene....

6823673[/snapback]

 

Ok, da er ikke den løsningen noe å satse på. Får se om det er andre løsninger som kan virke på samme måte. Vi har kun lov til å bruke html for å gjøre det rettferdig for alle andre som ikke kan noen andre kodespråk enn html

Lenke til kommentar
Og som antydet finnes et helt sikkert noen som leverer dette som tjeneste. Da kan du lage formen din og formatere den slik du vil, men sende det til et script hos denne tjenesten...

 

Google etter "free feedback html" eller noe slikt! ;)

6823747[/snapback]

 

Det er et lite problem. Foreleseren/læreren kommer til å se på kildekoden, og hvis han finner noe som ikke er html, så mister vi verdifulle poeng for å ikke gjøre oppgaven som den er gitt. Han er veldig streng på det, så det er ikke umulig at det blir karakteren F dersom det gjøres.

Lenke til kommentar
Men hvis du linker til en annen sides mail-script er det jo ikke som om du har brukt noe annet enn HTML:

<form method="post" action="http://link/til/annet/script.php">

 

Hvis jeg forstod problemet ditt rett, da..

6824046[/snapback]

 

I koden så skal det ikke være noe som minner om andre skriptspråk, det vil si at vi ikke har lov til å linke eller bruke andre skriptspråk (css, php, asp, java osv). Derfor så kan det dessverre ikke brukes eksterne skript som du linker til. Det er det som gjør hele oppgaven helt klønete. Så

<form method="post" action="mailto:[email protected]">

blir den eneste utveien her ser det ut til, og da får jeg bare droppe hele kontaktskjema saken, og heller bare putte inn en

<a href="mailto:[email protected]">Send email</a>

sak. Siden man må bruke andre skriptspråk for å få den løsningen jeg helst vil ha

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...