Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Signalsplitter påvirker internetthastigheten?


Anbefalte innlegg

Heisann.

En kompis av meg har ADSL2+ levert fra Mimer. På grunn av linjeavstand og andre faktorer, så ender han opp med ca. 18 Mbit på inn-hastighet. Han har også IP-telefon fra Mimer, så de bruker ingen vanlig analog eller ISDN telefon.

 

Slik han har koplet nå, så går linjen inn til huset via en slik telefon/signal-splitter, og så går det en TP fra DSL kontakten og inn på routeren. Via der har han koplet videre til switch -> IP-telefon og internett. Telefonkontakten på splitteren er altså ikke i bruk.

 

Når han pratet med folk fra Mimer så sa de at bruk av splitteren ville føre til stort linjetap på internettlinjen, og at han heller burde kople inn-linjen i huset rett på routeren.

 

Stemmer dette? Får du tap av å kople linjen i huset via en slik splitter?

Endret av Unreal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det skal vel egentlig ikke ha noe å si, men hvis det er en fullaksesslinje, (dvs. at det kun går ADSL over linja, og ikke noe fasttelefoni) er det ingen grunn til å bruke splitter.

6818592[/snapback]

 

Jeg har vært borte et tilfelle der det var helt på grensen med avstand til sentralen (På vanlig ADSL, ikke ADSL2+) at det ikke ble signal når splitteren var koblet inn.

Lenke til kommentar
Det skal vel egentlig ikke ha noe å si, men hvis det er en fullaksesslinje, (dvs. at det kun går ADSL over linja, og ikke noe fasttelefoni) er det ingen grunn til å bruke splitter.

6818592[/snapback]

 

Jeg har vært borte et tilfelle der det var helt på grensen med avstand til sentralen (På vanlig ADSL, ikke ADSL2+) at det ikke ble signal når splitteren var koblet inn.

6818744[/snapback]

 

Og jeg har vært borti et par tilfeller hvor det var absolutt nødvendig å ha splitter koblet opp for at ADSL skulle virke. Selv om det var på full aksess

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...