brotha Skrevet 6. september 2006 Skrevet 6. september 2006 Skal på forretningsreise, og trenger et spill til å dempe kjedsomheten på hotellrommet på kvelden. PC'en har ikke allverdens specs, så jeg tenkte kanskje jeg skulle gå for noe strategigreier eller noe annet som ikke er altfor krevende grafikkmessig. Noen som har noen forslag?
Nyaneve Skrevet 6. september 2006 Skrevet 6. september 2006 (endret) "Den Lengste Reisen" anbefaler jeg sterk! Spillet får du for rimelige 100-200 kroner overalt, og det krever heller ingen god PC! Spillet er nemlig ganske gammelt, men grafikken er likevel god! Spillet er et norskt Point & Click spill, hvor mye tenking skal til, med en genial historie og inteligente puzzles! Synes jeg passer perfekt til din beskrivelse, selvom det ikke akkurat er et strategispill. Men gå for den lengste reisen om du liker Adventure spill! Endret 6. september 2006 av Nyaneve
brotha Skrevet 6. september 2006 Forfatter Skrevet 6. september 2006 Takker for godt svar. Jeg har aldri vært noen adventurefan, men kanskje jeg må revurdere?...
ranger1 Skrevet 6. september 2006 Skrevet 6. september 2006 Noen forslag: Diablo 2 med Expansion (Lord of Destruction) Warcraft 3 med Expansion (Frozen Throne) Starcraft med Expansion (Brood wars) Heroes of Might and Magic 3 Civilization Alle disse er vel spill som bør kunne gå på en pc med ikke alt for bra spek. Morsomme er de også, og kan få timene til å gå fort
Kaare_Jay Skrevet 6. september 2006 Skrevet 6. september 2006 (endret) "Den Lengste Reisen" anbefaler jeg sterk! Spillet får du for rimelige 100-200 kroner overalt, og det krever heller ingen god PC! Spillet er nemlig ganske gammelt, men grafikken er likevel god! Spillet er et norskt Point & Click spill, hvor mye tenking skal til, med en genial historie og inteligente puzzles! http://www.mobygames.com/images/covers/lar...39462371-00.jpg Synes jeg passer perfekt til din beskrivelse, selvom det ikke akkurat er et strategispill. Men gå for den lengste reisen om du liker Adventure spill! 6816582[/snapback] Helt enig! Et av de beste spillene jeg noensinne har spilt (og jeg spiller mye skal jeg si deg) Fjerna image-tag. Ikkje ta med denne visst dykk siterer bilete.-ttt Endret 7. september 2006 av ttt
KayAU Skrevet 6. september 2006 Skrevet 6. september 2006 Eg bruker å ha med meg gamle RPGar når eg er ute og reiser. Dei krever lite av maskina, er svært god underhaldning, og tek evigheiter å fullføre. Har hatt med meg Icewind Dale 2 på dei turane eg har hatt til no. Etter fire innanlandsturar og ein midtausten-tur var eg fortsatt ikkje i nærleiken av å vere ferdig (var faktisk fortsatt i kapittel 1). No har eg falt for fristelsen til å spele det heime, so eg kjem nok til å bruke det opp i løpet av nokre veker. Heldigvis har eg ein samlepakke med Baldur's Gate-spel å gå laus på etterpå. Kay
iChristian Skrevet 6. september 2006 Skrevet 6. september 2006 (endret) Noen forslag:Diablo 2 med Expansion (Lord of Destruction) Warcraft 3 med Expansion (Frozen Throne) Starcraft med Expansion (Brood wars) Heroes of Might and Magic 3 Civilization Alle disse er vel spill som bør kunne gå på en pc med ikke alt for bra spek. Morsomme er de også, og kan få timene til å gå fort 6816804[/snapback] Særlig Civ2 og HMM3 er virkelig timekillere, noen av mine yndlingsspill Civ2 er jo fra -91 eller deromkring, jeg husker ikke helt akkurat nå, så specsene dine holder sannsynligvis til det. Endret 6. september 2006 av Lomz
Laserlasse Skrevet 6. september 2006 Skrevet 6. september 2006 Hvis du liker strategi, og ikke har vært borti Paradoxs produkter, kan jeg i høyeste grad anbefale dem. Pleier å ta med Hearts of Iron eller Europa Universalis på den bærbare når jeg er ute og reiser. God tidtrøyte
ttt Skrevet 6. september 2006 Skrevet 6. september 2006 Chessmaster 10th Edition kan vere eit godt val, i alle fall om du er ein smule glad i sjakk. Dette spelet kan du spele til du døyr pluss litt til. Spelet har ein svært god opplæringsdel (på engelsk) så det passer godt og for nybegynnarar. Du kan sjå historiske parti, spele mot maskina eller spele mot andre (via Internett er vel mest aktuelt for deg). AIen er svært god, så du får garantert noko å bryne deg på. At sjakk truleg er verdas beste strategispel skadar heller ikkje. Football Manager 2006 er ein sikker vinnar hos dei fleste fotballinteresserte. Med ein svært omfattande database kan du lede lag og spelerar frå heile verda fram til seriegull. Følelsen du får når du ledar laget ditt til opprykk, eller vinn meisterligaen på straffesparkkonkurranse er ubeskriveleg. Det er rart kor spennande det er å sjå små rundingar springe rundt på ei bane. Dette er i alle fall to spel som gir deg mange timar med moro. Begge spela er og billige (sjekk pris i linkane mine). Så spørs det bare om du rekk å jobbe litt og.
FonderPrism Skrevet 7. september 2006 Skrevet 7. september 2006 "Den Lengste Reisen" anbefaler jeg sterk! Spillet får du for rimelige 100-200 kroner overalt, og det krever heller ingen god PC! Spillet er nemlig ganske gammelt, men grafikken er likevel god! Spillet er et norskt Point & Click spill, hvor mye tenking skal til, med en genial historie og inteligente puzzles! [bilde] Synes jeg passer perfekt til din beskrivelse, selvom det ikke akkurat er et strategispill. Men gå for den lengste reisen om du liker Adventure spill! 6816582[/snapback] Helt enig! Et av de beste spillene jeg noensinne har spilt (og jeg spiller mye skal jeg si deg) 6816866[/snapback] Second (third?) that! Spiller Drømmefall for tiden, men synes nok at Den Lengste Reisen var/er bedre.
Nyaneve Skrevet 7. september 2006 Skrevet 7. september 2006 Ikke glem å si ifra til oss om hvilket spill du valgte ! Kan'ke gjøre oss nyskjerrige også glemme det hele! Forresten hyggelig å se at jeg ikke er den eneste på forumet her som digger DLR !
brotha Skrevet 8. september 2006 Forfatter Skrevet 8. september 2006 Skal kjøpe spill i morra. Akkurat nå tipper det mot Hearts of Iron eller Den lengste reisen, avhengig av hva jeg kan slå kloa i... Rekker ikke å handle på nettet, så jeg er i min lokale spillsjappes nåde hva valg angår. Forresten fokens; C&C Generals, er det noe å satse på?
Blib Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 Red Alert 1 og Red Alert 2 er også kongespill å bryne seg på. Mener å huske at det finnes en samlepakke?
ttt Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 Red Alert 1 og Red Alert 2 er også kongespill å bryne seg på. Mener å huske at det finnes en samlepakke? 6828238[/snapback] Det stemmer. Command & Conquer: The First Decade: Følgende spill er inkludert: Command & Conquer, Command & Conquer: The Covert Operations, Command & Conquer: Red Alert, Command & Conquer: Red Alert - The Aftermath, Command & Conquer: Red Alert – Counterstrike, Command & Conquer: Tiberian Sun, Command & Conquer: Tiberian Sun – Firestorm, Command & Conquer: Red Alert 2, Command & Conquer: Yuri's Revenge, Command & Conquer: Renegade, Command & Conquer: Generals og Command & Conquer: Generals - Zero Hour. http://gamer.no/product.php?productId=40969
brotha Skrevet 8. september 2006 Forfatter Skrevet 8. september 2006 Hva skulle en stakkar gjort uten dere? Kan nesten ikke vente til spillsjappa åpner i morra, her skal det handles! C&C: The First Decade se veldig ut som et veldig interessant valg, forretningsreise eller ikke, her er det mye bra å pusle med når som helst Fare for at jeg ender opp med en drøss spill er jeg "redd"...
Dahlsv1 Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 Hearts of Iron kan du bruke hele turen din på å sette deg inn i ... velg noe som er mer "spillbart"... Warcraft 3 eller Command & Conquer er flott sånn sett...
Nyaneve Skrevet 9. september 2006 Skrevet 9. september 2006 Hva skulle en stakkar gjort uten dere? Kan nesten ikke vente til spillsjappa åpner i morra, her skal det handles! C&C: The First Decade se veldig ut som et veldig interessant valg, forretningsreise eller ikke, her er det mye bra å pusle med når som helst Fare for at jeg ender opp med en drøss spill er jeg "redd"... 6828298[/snapback] Må advare om at noen av (de fleste <_<) spillene i C&C: The First Decade ikke virker på dagens PC'er, eller det kan jo være du er heldig og det går som en glans, men det kan lett hende at du ender opp med å surfe nettet etter patches og triks for å fikse spillet, hele turen din. Men ellers er C&C et kjempekos spill, selvom jeg selv synes DLR er tøffere
Belfez Skrevet 9. september 2006 Skrevet 9. september 2006 liker transport tycoon delux, det kan jeg spille lenge
brotha Skrevet 13. september 2006 Forfatter Skrevet 13. september 2006 Hei igjen. C&C Generals Deluxe Edition innkjøpt Nå bærer det på tur, takker for alle gode innspill.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå