Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Passat eller A4?


sjbnil

Anbefalte innlegg

Vurderer, som det står i min forrige tråd, et sett med stasjonsvogner.

De aktuelle er mellom 1998 og 2001 (pga prisen som ikke kan gå over 100000)

 

Volksvagen Passat 1,8 Comfortline. Mannen har tydeligvis sikret seg i alle bauger og ender, den er EU-godkjent og det ETTER en NAF test. Han sier han har utført alt som sto i testen, har bare ikke byttet luftfilteret. Men det kan min bestemor gjøre. To draw-back: mangler hengerfeste på bilen, og snakket om at det er "litt" steinsprut på panseret. Glemte ellers å spørre om rust. Skal se på den i morgen ettermiddag

 

Audi A4 1,8 Avantgarde. Grei pris, grei kjørelengde, og har visstnok litt små lakkriper. Vet mer når jeg ser på den i morgen. Er redd for å gi meg selv et slemt rykte her inne, men den skal selges av en innvandrer, og jeg merker at det stresser meg litt. Mange innvandrere i oslo-området er dyktige mekanikere, så km-standen kan vel muliges ha blitt tuklet noe med, og jeg fikk ikke ut av ham om det fantes servicehefte. Litt skeptisk til denne.

 

Audi A4 1,8 Avantgarde. 1998 modell, forhandler men uten garanti, cirka ti tusen dyrere enn han kompisen over. Bilen påstås å være plettfri i karosseriet, hatt storservice med regreimbytte, vannpumpe, alt av filtere inkl oljeskift. Eneste jeg skulle ønsket meg her er tre mnd garanti, og så skulle den gjerne hatt enn annen farge enn grønn :p

 

Er det noen som har noen forståesegpå-råd til en uerfaren kar som har sluppet altfor mange katter ut av sekkene tidligere?

Endret av sjbnil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge du er skeptisk til bilen så la vær, det flommer over av bruktbiler nå om dagen. Når det gjelder a4\passat så pass også på at delene i forstillingen er byttet ut, dette ble gjort pga konstruksjons feil av multilink(multiknirk) opphenget. Personlig syns jeg siste bil virker best med tanke på at den har tatt storservice og er bra i karosseriet.

 

Edit : Fiks på ementittelen din, fint om du skriver hva slags bil du er på jakt etter.

Lenke til kommentar
Selvfølgelig Avant :blush:

 

Til mitt forsvar var klokka over to på natta, og jeg var overtrøtt.

 

Droppet alle bilene. Kjøper ny Corolla tipper jeg. Liker tanken om nybilgaranti. :shrug:

6822444[/snapback]

 

Hvorfor akkurat Corolla? Ikke at det er noe spesiellt galt med den, men det finnes jo mange andre (mer spennende etter min mening) biler i samme prisklasse, og kjøper man nytt får man jo nybilgaranti uansett! Men hvis du er ute etter en driftsikker og pålitelig bil så kan du vel ikke gå så veldig feil ved å velge en Corolla.

Lenke til kommentar
Selvfølgelig Avant :blush:

 

Til mitt forsvar var klokka over to på natta, og jeg var overtrøtt.

 

Droppet alle bilene. Kjøper ny Corolla tipper jeg. Liker tanken om nybilgaranti. :shrug:

6822444[/snapback]

 

Hvorfor akkurat Corolla? Ikke at det er noe spesiellt galt med den, men det finnes jo mange andre (mer spennende etter min mening) biler i samme prisklasse, og kjøper man nytt får man jo nybilgaranti uansett! Men hvis du er ute etter en driftsikker og pålitelig bil så kan du vel ikke gå så veldig feil ved å velge en Corolla.

6840191[/snapback]

 

Vel... Jobbet for Toyota i en periode og kjenner dem godt.... Og som du sier så har de rykte på seg for å være driftssikre og pålitelige. I tillegg til nybilgarantien var det i dette tilfellet gratis service i tre år. Vet ikke om det er "standard" hos andre merker?

 

Signerte forresten papirene i dag. Bilen kommer til Norge i november, så det er litt venting :( Vet at Peugeot 307 i samme klasse kunne vært levert på en uke, så jeg vet ikke hvilken leveringstid som er vanlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...