Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverkskamera på webside - hvordan?


Anbefalte innlegg

Hei! Har et (vel, faktisk flere, men begynner med ett...) nettverkskamera som jeg har lyst til å kunne se på via hjemmesiden min, dvs. publisere på internett. Kameraet er koplet med kabel rett i ruteren (D-link gamer) og har en fast ip (192.168.0.20) som jeg kan aksessere rett ifra maskinene i huset ved å taste denne i IE. Kan velge ActiveX eller Java når jeg går inn på kameraets ip (samt system administration, der jeg sikkert må inn og sette noen parametere også). Modemet (Zyxel Prestige 600) jeg bruker ut er ikke fra Telenor, og krever ergo ingen brukernavn eller passord, men jeg må muligens bestille fast ip?

 

Noen som har peiling på hva slags html-kode (eller java eller hva som helst) jeg må legge ut på hjemmesiden, og hva slags instillinger jeg må gjøre i oppsettet til kameraet? Masse muligheter i kontrollpanelet til kameraet ser jeg nå, med porter ("default is 21"), webadresse, "directory-path" osv.

 

PFT!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilket kamera er det du har? I f.eks axis kameraer er det mulighet for å sette det opp til å laste opp bilder via FTP, noe som etter min mening er den beste løsningen. Gjør det selv på et Axis NetEye 200 kamera og det fungerer perfekt. Det er også den løsningen de aller fleste benytter siden kameraer ikke har kapasitet til å ta unna så mye trafikk, og heller ikke kan tilpasses så fint som når det blir lagt ut på en hjemmeside. Les dokumentasjonen til kameraet ditt så finner du nok ut av det.

Lenke til kommentar
Det er også den løsningen de aller fleste benytter siden kameraer ikke har kapasitet til å ta unna så mye trafikk, og heller ikke kan tilpasses så fint som når det blir lagt ut på en hjemmeside.

 

Vet ikke om jeg skjønte dette helt, men kjører selv et trådløst D-link kamera live. Har en vanlig 3500 linje på bredbåndet, klare bilder eller "film" er kanskje det rette ordet. Åpnes i nettleservinduet med div. innstillinger.

Lenke til kommentar
Hvilket kamera er det du har? I f.eks axis kameraer er det mulighet for å sette det opp til å laste opp bilder via FTP, noe som etter min mening er den beste løsningen. Gjør det selv på et Axis NetEye 200 kamera og det fungerer perfekt.  Det er også den løsningen de aller fleste benytter siden kameraer ikke har kapasitet til å ta unna så mye trafikk, og heller ikke kan tilpasses så fint som når det blir lagt ut på en hjemmeside. Les dokumentasjonen til kameraet ditt så finner du nok ut av det.

6811506[/snapback]

 

Kameraet er et noname-kamera (www.netthandelen.no) med ir og greier, har forsåvidt også et D-link DI5300 (tror jeg det heter, 22mbit trådløst) samt et Trust-kamera (de to sistnevnte skal jeg ta etterhvert...).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...