Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 5. september 2006 Skrevet 5. september 2006 Du har forsåvidt rikitg. Wikipedia sier at omsetningen på pc-spill var like over en miliard dolla i usa. Den riktige påstranden blir noe såpnn som dette: omsetningen til pc-spill solgt over disk er nesten halvert siden 98. Tar vi med online salg som (bl. a. digitale nedlastinger, måndelige avgifter),som var i undekant av 400 milloner dollar i fjor, kommer den totale omsetningen opp i 1,4 milliarder dollar, som ikke er så langt unna 98-stadiet på 1,8 milliarder.(Du finner dette i linken jeg gav i EDIT også). Om har tolket denne siden riktig, inkulderer dette tallet også månedlige avgifter fra MMOs også. Samme sier at av disse 1,4 millardene tilhører 292 milloner dollar slike månedlige avgifter fra MMORPGs, som WoW. Med andre ord blir ikke tallet så mye høyere, dog det er en signifikant andel omsetnignen. Og når vi først er inne på det er det ventet at omsetnignen til online salg vil øke de neste årene, så alt ser ikke mørkt ut for pc-spillere...
teaspoon Skrevet 5. september 2006 Skrevet 5. september 2006 Og når vi først er inne på det er det ventet at omsetnignen til online salg vil øke de neste årene, så alt ser ikke mørkt ut for pc-spillere... 6810409[/snapback] Vi skal heller ikke glemme at PC'ens gudfar Microsoft går hardt inn for å fronte PC'en som den ultimate spill-maskin med sitt neste OS Vista. Skal ikke se bort fra at dette kan føre PC'en tilbake der den hører hjemme.
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 5. september 2006 Skrevet 5. september 2006 (endret) Tenkte å nevne det selv, men jeg er ikke helt oppdatert på pc-fronten da jeg selv er en hardbaka konsollgamer. Min siste spill-pc var vel utsyrt med et voodoo 3 kort, om noen husker de "the good old days"(ikke for 3dfx, vel og merke)... Endret 5. september 2006 av qoutor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå