Gå til innhold

Sykt lange Loadetider på Call of Juarez

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Lastetidene i CoJ er ganske lange ja, men jeg regner med at de etter hvert blir fikset med noen patcher. :)

Jeg har forøvrig spilt det en stund også (har forhåndsbestilt, så jeg ser ikke noe spesielt galt i å ha den ikke-kjøpte versjonen mens jeg venter). Spillet er så langt fantastisk bra! Etter man har fått spilt spillet en stund, og vennet seg til de utrolig tøffe og originale elementene spillet har å by på, begynner man å frykte at det etter hvert vil bli ensformig - noe som denne gang ikke er tilfelle! Jeg er hele tiden med på noe nytt! Jeg kan jo nevne noen ting jeg har gjort: Klatret meg oppover et svært fjell, ridd på hest etter en diligens mens kulene hagler rundt hodet mitt, stormet en gård sammen med en bunke folk, pepret opp banditter med en Gatling-gun, jaktet etter hare med pil og bue, osv. Spillet har faktisk en fenomenal variasjon! Historien og fremgangen i handlingen er også veldig dyp, og støttes opp av gode dialoger (dog karakterenes bevegelser er litt vel stive).

Generelt sett er spillet fenomenalt bra, og det fortjener absolutt at folk kjøper det (små utviklerstudio som Techland trenger all støtte de kan få når de kommer med slike kvalitetsspill!). Eneste minus jeg kan komme på, må være lastetidene, og det at underkroppen din (som du faktisk kan se om du ser mot bakken!) ser litt stiv ut. Dessuten kunne spillet vært enda en del timer lengre. Det er ikke kort, men når spillet har en så god flyt, så burde det faktisk være enda lengre. Litt mer handling i landsbyer hadde også vært et fint pluss.

Uansett, dette spillet er: :thumbup: :thumbup:

Endret av Hr. Jenssen
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
need some help over here

6827011[/snapback]

Stealth har forklart dette tidligere i tråden her. ;)

6829220[/snapback]

han forklarer bare hva du skal gjøre på toppen, ikke hvordan du kommer dit

Min lovlige kopi ble sent i går. så jeg har den vel på mandag

Endret av gunfreak19
Skrevet (endret)

Hva er det du har problemer med, Gunfreak? Å finne hvor du skal begynne å klatre oppover fjellet? Eller sitter du fast et stykke oppover? Ta et screenshot, det vil hjelpe mye. :)

EDIT: Jeg så bildet ditt nå, men det hjelper ikke så mye for meg akkurat nå. Jeg må gå tilbake og sjekke hvor man skal gå da i såfall. Skal se om jeg har noe savegame derifra. :)

Endret av Hr. Jenssen
Skrevet
Hva er det du har problemer med, Gunfreak? Å finne hvor du skal begynne å klatre oppover fjellet? Eller sitter du fast et stykke oppover? Ta et screenshot, det vil hjelpe mye. :)

6830981[/snapback]

Han har lagt ut screenshot her. :p

Skrevet

Jeg føler meg litt lat i dag, gidder ikke ta milliarder av screenshots, så jeg bare tok et stort et og tegnet ei linje. Denne linja trenger ikke å være feilfri, men jeg er 90% sikker på at det er slik du skal komme deg oppover. Husk at du også ofte kan bruke trær for å heise deg opp og fire deg nedover. :)

PS: Last ned bildet og zoom inn, så ser du bedre.

Skrevet

jeg kom meg opp, hadde bare godt på en blind vei og måtte traske litt tilbake, faktisk kom spillet i dag og nå skal jeg uninstalle den slemme kopien, men jeg finner ikke hvor saveingene har lagt seg.

Skrevet

De skal vel ligge i "Mine Dokumenter", under "Call of Juarez". Der ligger vel også alle in-game instillinger, så bare ta vare på den når du avinstallerer spillet, så skal du ha akkurat det samme spillet når du reinstallerer det. :)

Skrevet

der var den ulovlige borte(etter mye slit) og den lovlige installert, ser ut som MP er like bugete i Full versionen som i demo'n fikk spille 3 min før serveren lagga ut.

Skrevet

Nå har jeg fått spilt gjennom spillet, og jeg kan umiddelbart si at dette var en fantastisk opplevelse...

Spillet er mildt sagt utrolig bra, og det er faktisk så bra at det stiller seg på høyde med Outlaws. Det er ikke over, men sannelig ikke under heller! Dermed kan jeg trygt si at dette spillet klart er det beste western-spillet siden Outlaws, og jeg håper virkelig at andre følger CoJ's utrolig gode eksempel. Satan, for et flott spill!

Det er ikke så kort, men likevel føles det faktisk litt for kort, da spillet hele tiden holder deg interessert ved å introdusere nye oppdrag, steder, våpen, osv. De kunne lett puttet på noen flere scener med hesteridning, noen scener fra en landsby/by, og gjerne også latt spilleren få bruke buen mer. Uansett, dette var fantastisk. Jeg angrer definitivt ikke på å ha kjøpt dette spillet. :love:

Skrevet

en annen ting som jeg håper kommer er mange mods, motoren er drit tøff men all røyken, og da man fikk leke seg med kanon kan jeg se for meg noen tøffe mods.

PS. de kuleste våpene er Rifla og Ranger Revolverne

Skrevet (endret)

høper det blir litt tøffe vanlige western historier også,

hadde vært tøfft å spill bankranere osv komme ridene inn i en by rane banke og skyte seg ut.

det var en ting som manglet i COJ ikke nok bybrett, enete var de demo brettet,

når man kommer til siste del og skal redde molly fra slemmingene stronghold og man har Gatling minner meg veldig om avsluttingen på the wild bunch, det var stor slagt av folk der gitt

Endret av gunfreak19
Skrevet

Tr000 w0rds! Den siste scena der var bare rå, når han river av det tøy-stykket. Da følte jeg meg virkelig barsk. :evil:

Kanskje Techland skulle prøve seg på noe à la GUN, altså at man har litt mer frihet. Techland ville gjort en ti ganger bedre jobb enn hva Neversoft klarte. :yes:

Skrevet

da var jeg ferdig med spillet også. og her er min dom

SP

Historien i SP kampanien er velig tøff, og filmatisk, det at man får se historien og flere brett fra 2 forskjellige synspunkt er tøff og orginalt. men det skal sies at jeg likte Brettene til the Revrent bedre en Billy brettene, da jeg syns snikingen ikke var god nok får at de skulle være så mye av den. Men det bretten der man skal klatre opp et fjell var tøfft eneste spillet der jeg merka høydeskrekken min. slutten drit tøff og verdig en oscar vinnende film.

MP

MP'n er ikke direkte dårlig(hvis man ser bort fra at den er buggete)

Men den er ikke i verdig et så godt SP spill. MP blir bare middels, og det er seriøse balanse problemer, da snipere som i de fleste andre spill er overpowerd, våpene kunne godt vært kraftigere også, å skyte folk 5-6 ganger er ikke min ting.

total karakter blir 8.5/10 der grunnen til at den ikke får høyere er dårlig MP og litt kjedelige billy brett.

Skrevet (endret)

Ja det blir desverre ofte slik. Utviklerne klarer liksom ikke å fokusere på to ting samtidig. Noen velger å bare komme med MP- eller SP-modus, da de dermed kan konsentrere seg mest mulig om det de valgte, mens andre gjør som Techland, og prøver seg likevel. Men siden de har lagt så mye tid og arbeid i detaljene til SP-delen, blir MP nedprioritert (egentlig greit nok for meg - da god SP er bedre enn god MP, imho).

Jeg håper at flere og flere i fremtiden velger å gjøre det slik som Arkane (folka bak Dark Messiah), hvor ett studio tar seg av SP, og ett tar seg av MP. Da får man en mye mer strøken jobb. Selvsagt, dette koster jo desto mer, så jeg tviler på at mindre studio som Techland har råd til slikt (kanskje etter CoJ har fått etablert seg?).

Endret av Hr. Jenssen
Skrevet

Nå som man, etter noen timers gamingmaraton har vunnet spillet, så er det vel bare å slenge på noen cheats og leke seg litt ekstra før man midlertidig legger spillet på hylla. Multiplayer var utrolig trasig i forhold til singleplayer, så ser ikke akkurat for meg at det blir noe MP i denne gården.

Også; Er det noe vits i å samle de litt morsomme wanted-posterne av developers? Får man noen form for reward av å samle alle, eller er det egentlig bare bortkastet tid?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...