Gå til innhold

Xbox 360 - Mye styr med den trådløse kontrolleren?


TwiiK

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har dårlig erfaring med trådløs elektronikk og lurer på hvordan den trådløse kontrolleren til xbox 360 fungerer :) .

 

Ser man kan kjøpe play & charge kit eller noe slik at man kan lade batteriene mens man spiller, men da er den vel strengt tatt festet til veggen eller lignende? Og dersom man ikke kjøper denne må man regne med å bruke 1 AA batteri om dagen dersom man spiller mye med 4 kontroller (basert på den 40 timers levetiden jeg har lest om en del steder)

 

Fikk plutselig sånn lyst på en 360, men dette er faktisk det som får meg til å lure på om jeg skal kjøpe core eller premium :blush: .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Play & Charge bruker USB utgangene på konsollen. Om du vil så kan du da skaffe deg oppladbare batterier til kontrollene. Jeg bruker selv bare vanlige batterier og opplever ikke å bytte de så veldig ofte. Nå spiller jeg ikke så veldig mye for tiden heller.

 

Dersom du ønsker en 360 så går du for Premium. Core er bare tull som krever at du må betale for ekstra tilbehør som harddisk blant annet. Samt at kontrollene du får med den ikke er trådløs.

Lenke til kommentar

play&charge kittet inneholder et batteri og en lang kabel som du kobler mellom den trådløse kontrolleren og xbox 360'en. Man kan si at under lading vil den trådløse kontrolleren fungere som en vanlig kontroller med tråd... får bare en kabel mellom den og 360'en.. ikke noe problem...

Lenke til kommentar

De trådløse kontrollene er geniale og fungerer uten problemer for min del ihvertfall.

Du trenger ikke spille for å lade de opp heller. De få gangene det trengs å lade, så er det vel bare å sette maskina på om natta når du går for å sove litt. (Husk å koble til USB ladekabelen til kontrolleren da)

 

Ellers de gangene jeg har måtte lade mens jeg spiller, så fungerer nå det også helt greit.

Lenke til kommentar
Jeg har pgså tenkt til å kjøpe en Core, men hvorfor er det bare tull? Jeg vil bare ha en spillemaskin med minnekort. Er det så viktig med harddisk? Har heller ikke HD TV for den saks skyld

6800072[/snapback]

 

Om Xbox Live tjenestene som Demoer, Leaderboard, Arcade Games og flerspill er helt uakuelt for deg, er det helt ok å gå for en Core-maskin.

 

Grunnen for at mange mener det er tull å gå for en core maskin, er fordi du får så utrolig lite for pengene, iforhold til den beste modellen. Sånn som jeg forstår det, så følger det ikke med memory card i core versjonen og da må du ut me 400kr ekstra for 64mb lagringsplass. Da sparer du bare ett par hundre lapper på å gå for core, og om du skal ha mer enn en neve spill, må du mest sannsynlig kjøpe flere memory cards. Da bruker du fort mer penger en hva topp-modellen av Xbox 360 koster.

 

Du får også med bedre utstyr om du går for topp-modellen.

Endret av Baretoom
Lenke til kommentar

Men core med ekstra harddisk er jo billigere enn premium og dersom man vil ha kontroller med tråd så er det ikke mye man går glipp av vel?

 

Og jeg mener å ha lest at man må rense play & charge kittet pluss at man må bytte batteripakken i den til tider?

 

Og en 360 bruker vel en del strøm skulle jeg tro så er ikke så aktuelt å lade kontrollene over natten.

 

Er det mulig å be om trådkontroller med premium eller har den ikke støtte for det i hele tatt?

Lenke til kommentar

Eg tror neppe strømregningen din vil øke noe særlig dersom du lader kontrollern noen få timer i uka,sjøl med dagens strømpriser :!:

 

EDIT: Tror meg, det faktum at du setter med ein "out of the box" trådløs kontroller og at den fungerer ypperlig er virkeleig ein god følelse. Det å bli kvitt den eine ledningen der er faktisk utrolig herlig.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Nå ja, si ikke det. Fant en oversikt der det sto at en xbox 360 på standby et helt år koster deg $2 i strømutgifter :ohmy: . Da kan jeg hvertfall fjerne det som argument for ikke å kjøpe :p.

 

Trenger man 1 play & charge kit per kontroll dersom man f.eks har 4 kontroller som blir brukt like mye og må lades samtidlig? .....Insane expenses :cry:

 

Synes ledning er litt av sjarmen, jeg. :p Beste hadde vel vært en premium med kontroller med ledning.

Lenke til kommentar
Æsj, burde vel egentlig vært postet i diskusjon nå, men men.

 

Eneste jeg fortsatt lurer på er om core har støtte for trådløse kontroller og om premium har støtte for kontroller med ledning.

 

Så skal jeg holde kjeft. :p

6800459[/snapback]

 

Ja og ja :)

Kjøpte selv core på lanseringsdagen, da det ikke var flere premium igjen.

Kjøpte både hd, fjernkontroll og trådløs kontroller samme dagen, og jeg kan anbefale alt sammen. Eneste jeg ikke bruker nå er fjernkontrolllen siden min Harmony-kontroll styrer alt på rommet mitt nå, inkludert vifta som står på gulvet.

(Er genialt å kunne trykke på "Activities" på kontrollen, velge "Play Xbox360" og kontrollen slår på TV (inkludert rett kanal), 360'n, annlegget og vifta" :tease: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...