Gå til innhold

Ny mobil, skal GPRS ikonet vises ved MMS-sending?


Anbefalte innlegg

Kjøpte meg nettopp min første MMS-telefon, spanderte på meg BenqSiemens EL71. Jeg er veldig fornøyd med telefonen, men fikk ikke til å sende/motta MMS, selv etter å ha mottatt konfigurasjonsfilen fra operatør (Combitel). Jeg sjekket at alle innstillingene var rett, proxy var listet rett og alt sånt.

Men så kom jeg på å skru på EGPRS (som jeg har forstått er EDGE), og da fungerte det smertefritt.

 

Så nå viser det et GPRS-ikon oppe i venstre hjørne på displayet, men betyr det at den alltid skal være på for å motta MMS? Og kommer dette til å bli en stygg overraskelse på neste regning?

 

PS: Beklager om dette er skikkelig newbie-spørsmål, men jeg vil bare være på den sikre siden :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøpte meg nettopp min første MMS-telefon, spanderte på meg BenqSiemens EL71. Jeg er veldig fornøyd med telefonen, men fikk ikke til å sende/motta MMS, selv etter å ha mottatt konfigurasjonsfilen fra operatør (Combitel). Jeg sjekket at alle innstillingene var rett, proxy var listet rett og alt sånt.

Men så kom jeg på å skru på EGPRS (som jeg har forstått er EDGE), og da fungerte det smertefritt.

 

Så nå viser det et GPRS-ikon oppe i venstre hjørne på displayet, men betyr det at den alltid skal være på for å motta MMS? Og kommer dette til å bli en stygg overraskelse på neste regning?

 

PS: Beklager om dette er skikkelig newbie-spørsmål, men jeg  vil bare være på den sikre siden :)

6793283[/snapback]

MMS faktureres per stykk og ikke per mengde data. Du vil derfor ikke bli belastet for å ha på GPRS så lenge du ikke surfer på nett/wap osv.

 

Det eneste du tjener på å så av GPRS er litt mindre srømforbruk.

Endret av TheScirocco
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...