DrPhlux Skrevet 2. september 2006 Skrevet 2. september 2006 Hallois. Sitter å kragler med en kompis av meg som er en skikkelig linux-nerd. Han hevder at linux er bedre enn windows. Jeg mener selvfølgelig at windows er bedre på alle ting. Hvem har rett? Og hvordan skal jeg klare å overtale han om at jeg har rett?
Neddo Skrevet 2. september 2006 Skrevet 2. september 2006 (endret) kjem helt ann på ka du skal bruke linux og windows til. windows e meir kombatibelt med div porgramer, spele osv linux e best på nokke og windows e best på noke anna so det er opp i opp Endret 2. september 2006 av Neddo
kjeklulf Skrevet 2. september 2006 Skrevet 2. september 2006 Slåss om det og la oss slippe å høre mer om det.
DrPhlux Skrevet 2. september 2006 Forfatter Skrevet 2. september 2006 Slåss om det og la oss slippe å høre mer om det. Vi kan kaste installasjons-CDer på hverandre? Synd windows normalt bare kommer på en CD.
ulrikft Skrevet 2. september 2006 Skrevet 2. september 2006 Skal man spille eller er dødelig avhengig av spesiell software er windows et bra valg. Er man mindre opptatt av dette, gjerne litt individualistisk og glad i å konfigurere alle deler av operativsystemet selv.. er Linux bedre. Når man i tillegg har, i realiteten hvertfall, langt bedre sikkerhet i linux er valget enkelt om man ikke skal spille eller som sagt, har sære programvarebehov.. FreeBSD og OSX er dog bedre enn begge de foregående alternativer, så "case closed"
dobbelmann Skrevet 2. september 2006 Skrevet 2. september 2006 Bruker linux på maskina, og har gjort det såpass lenge at jeg er godt vant til det, men noe så tungvint og begrensende skal man leite lenge etter. Linux funker antakeligvis best for mor som skal surfe litt, men der stopper det. Vil strekke meg så langt som å si at linux ikke engang er noen "konkurrent" til windows. Linux er gratis, og bærer preg av det. Men så skal det da sies enda en gang at jeg har bruker, og fortsetter å bruke, linux for tiden. Når det gjelder sikkerhet så er riktignok linux sikrere "rett ut av boksen", men sikkerhet er sjelden noe problem hvis man har vett til å installere virusprog, brannmur, og no adwareprogrammer i windows. Så mine 2 cents er at windows er langt bedre, men linux er brukendes det også, uten at det koster no.
ttt Skrevet 2. september 2006 Skrevet 2. september 2006 linux e best på nokke og windows e best på noke anna so det er opp i opp 6791216[/snapback] Akkurat. Alt til sitt bruk. Spørsmålet blir derfor «kva er best til ditt bruk», noko du må finne ut av sjølv. Vidare diskusjon rundt emne har ein tendes til å føre til krangling noko vi har nok av i verda. Tråden stenges derfor.
Anbefalte innlegg