Gå til innhold

Hjelp til kjøp av ny pc. E6400 og x1900 xt


Anbefalte innlegg

Hei! Skal kjøpe ny gamer pc.

Har ikke noen max pris, men vil ha den så billig som mulig hvertfall! :yes:

 

Har plukket ut følgene komponenter:

Intel Core 2 Duo E6400: 2000,-

Sapphire Radeon X1900 XT: 2200,-

Samsung SpinPoint P120 200 GB S-ATA, 2 stk: 1200,-

Logitech G5: 500,-

 

Det jeg er usikker på er:

Psu, Maks 600,-

Hovedkort, Maks 1200,-

Ram, absolutt maks: 2500,-

 

Takker til alle som tar seg tid til å lage et oppsett! ;)

Endret av Anti LFC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vurdert E64 opp mot E63? Eneste som skiller dem er 1x Multiplier.

 

PSU:

Jeg har hatt god erfaring med Hiper, og denne er ikke så langt unna prisen din. Itillegg har det kabler du kan ta av og mer enn nok power. Link.

 

Hovedkort:

Gigabyte GA-965P-DS3 er et naturlig valg for E63 og E64. Meget gode klokkeegenskaper, og går godt sammen med nevnte prosessorer. Har sett over 400MHz FSB på xs.org.

 

Minne:

6400 minne med CL4, 6400 minne med CL5. Litt over og litt under det du ønsker å betale.

Endret av mr_lf
Lenke til kommentar

Selv synes jeg ikke Hiper PSUen er et godt valg, min gikk rett i retur pga støy, merkene jeg anbefaler med tanke på støy er Mist, Seasonic og Tagan.

 

Om det IKKE skal overklokkes er omtrent alle hovedkortene med 965 chipset og enkelte 975 chipset helt ok, gå for de billige (dumt å betale f.eks 1500-2000kr for HK om man ikke skal utnytte det prisen er ekstra for likevel).

 

Enig med minnet linket til oppe, CL5 om du ikke skal klokke og CL4 om du skal (Corsair er kongemerke).

Endret av nahojdat
Lenke til kommentar

Hart hørt mye bra om Mist sin Psu ja, så det får vell kanskje bli den.

 

Skal klokke, men har aldri drevet så mye med det før, så blir nok ikke så mye. derfor jeg velger E6400 istede for E6300.

 

Så det jeg er usikker på er hovedkort, syns det er veldig dyrt å betale over 1000 for et hovedkort.

Lenke til kommentar
Er det vits for meg å kjøpe x1900 XT nå eller kan jeg bare kjøpe 7600 GS til DX10 kortene kommer ut? :dribble:

6795740[/snapback]

Spørs akkurat hvor lenge du har planer om å vente, det er tross alt snakk om en god stund og da vil vel de fleste skjermkortene på markedet nå uansett falt noen hakk både i pris og klasse..

6795760[/snapback]

Men er det virkelig verdt å betale 1000 ekstra bare for å spille med alt på fullt bare i noen få måneder?

7600 GS, eller 7600 GT for den saks skyld er jo ikke så dårlie, de tar jo alle spill, om ikke på maks oppløsning.

Men har fra før 9600 pro så blir vell å merke stoor forskjell fra det uansett!

Lenke til kommentar
Men er det virkelig verdt å betale 1000 ekstra bare for å spille med alt på fullt bare i noen få måneder?

7600 GS, eller 7600 GT for den saks skyld er jo ikke så dårlie, de tar jo alle spill, om ikke på maks oppløsning.

Men har fra før 9600 pro så blir vell å merke stoor forskjell fra det uansett!

6795808[/snapback]

Det skal jo egentlig være verdt det siden du må tenke akkurat samme tanken til neste år når DX10 kortene kommer.

 

Det kommer nye skjermkort hele tiden så noen mnd innen PC er egentlig en god stund.

 

Alt ender med konklusjonen du kommer til selv angående pris VS ytelse, vanskelig å slå X1900 serien der nå..

Lenke til kommentar
Men er det virkelig verdt å betale 1000 ekstra bare for å spille med alt på fullt bare i noen få måneder?

7600 GS, eller 7600 GT for den saks skyld er jo ikke så dårlie, de tar jo alle spill, om ikke på maks oppløsning.

Men har fra før 9600 pro så blir vell å merke stoor forskjell fra det uansett!

6795808[/snapback]

Det skal jo egentlig være verdt det siden du må tenke akkurat samme tanken til neste år når DX10 kortene kommer.

 

Det kommer nye skjermkort hele tiden så noen mnd innen PC er egentlig en god stund.

 

Alt ender med konklusjonen du kommer til selv angående pris VS ytelse, vanskelig å slå X1900 serien der nå..

6795846[/snapback]

Så på profilen din at du har 7600 GT, hvordan syns du det yter? er det noen spill du syns det lagger veldig mye i eller takler det de fleste spll greit?

Lenke til kommentar
Så på profilen din at du har 7600 GT, hvordan syns du det yter? er det noen spill du syns det lagger veldig mye i eller takler det de fleste spll greit?

6795886[/snapback]

7600GT kortet jeg har yter ganske bra i spill, men ikke så bra som f.eks X1900GT, lagging opplever jeg lite av da jeg som regel stiller inn før jeg begynner å spille.

 

Jeg gikk for et kompromiss med dette kortet, litt tap av ytelse (X1900GT) for å få passiv kjøling, dette pga jeg er støy-allergiker..

 

Uansett så sier jeg meg veldig fornøyd med 7600GT passivt kjølt, det holder seg faktisk kjøligere enn 7800GT kortet jeg hadde tidligere (og det hadde Zalman kjøler), yter ca samme og er 100% stille.

 

Valget mitt om jeg ikke hadde brydd meg om støy hadde nok blitt X1900GT eller X1900XT..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...