Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

stempel treffer pluggen


Hk1

Anbefalte innlegg

har akkrurat bytta sylinder og stempel på dtr`en min.

men ista når jeg satt på topplokket traff stempelet pluggen, jeg hadde på EN topppakning. Jeg satt på en pakning til, men stempelet traff fortsatt pluggen.

 

så jeg tokk en skive fra en annen plugg å satt den på den pluggen jeg bruker,

sånn at jeg fikk to oppahverandre.

da slo ikke stempelet i pluggen, kan jeg bare kjøre med det sånn eller må jeg ha på enna en toppakning??

 

ble litt rotete forklart, men dere skjønner det sikkert

 

og en ting til, er ikke helt sikker på om oljetanken min funker :hmm:

ossen kan jeg skjekke det? eller kan jeg bare blande olje i bensina??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+19283741

Hvorfor skulle du trenge mere enn en toppakning når det er bare en topp? Akkurat dette har jeg ikke så god greie på uansett.

 

Olje i bensinen? Du ser jo om det minker i oljetanken eller ikke når du kjører. Ikke bland olje i bensinen uten at du er helt sikker på at den får olje fra oljetanken.

Lenke til kommentar
Olje i bensinen? Du ser jo om det minker i oljetanken eller ikke når du kjører. Ikke bland olje i bensinen uten at du er helt sikker på at den får olje fra oljetanken.

6789278[/snapback]

Du mener vel "Ikke la vær å bland olje i bensinen uten at du er helt sikker på at den får olje fra oljetanken".

Lenke til kommentar

Og hvis stempelet slår opp i pluggen og IKKE i toppen så er det enda klarere at du har feil plugg. :p

 

Er det trimsylinder du har? Det KAN hende at denne er lavere og beregna på DT (som har høyere topplokk enn DTR). Da kan du i så fall få tak i en original DTR-toppakning. Denne er av kopper og mye høyere enn de uoriginale.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Du skal kun bruke 1 topp-pakning. Du trenger bare å bytte pluggen til en som er kortere.

Hvis du har slipt toppen i tillegg til trimsylinderen Så er du virkelig nødt til å ha en korte plugg.

Du har vel ikke slått sprekk i stempelet vel? Den tennpluggen du har nå, er vel slått isammen så den kan du bare hive.

Lenke til kommentar

jeg er jo ikke så dum at jeg tråkker alt jeg har på kicken før jeg har skjekka at stempelet ikke treffer pluggen :!:

 

tok bare kicken forsiktig ned og kjente at stempelet kom borti pluggen

 

men uansett problem løst, jeg hadde vist en trim plugg som var mye lenger :D

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
har akkrurat bytta sylinder og stempel på dtr`en min.

men ista når jeg satt på topplokket traff stempelet pluggen, jeg hadde på EN topppakning. Jeg satt på en pakning til, men stempelet traff fortsatt pluggen.

 

så jeg tokk en skive fra en annen plugg å satt den på den pluggen jeg bruker,

sånn at jeg fikk to oppahverandre.

da slo ikke stempelet i pluggen, kan jeg bare kjøre med det sånn eller må jeg ha på enna en toppakning??

 

ble litt rotete forklart, men dere skjønner det sikkert

 

og en ting til, er ikke helt sikker på om oljetanken min funker :hmm:

ossen kan jeg skjekke det? eller kan jeg bare blande olje i bensina??

6788614[/snapback]

Du sjekker slanger og tanken regner jeg med. Men bland heller olje og bensin sammen.

Endret av Axes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...