Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

pppoe har en tendens til å "falle ut"


Anbefalte innlegg

Jeg flyttet inn på hybelen her for ca tre uker siden, og ble møtt av akutt mangel på nett.

Jeg tok det opp med hybelverten, og fungerer nå som mer eller mindre nettverksansvarlig på huset. Det første jeg gjorde var da å koble om hele nettverket til noe stabilt, og rigge til et Thomson Speedtouch 510i, som jo er et helt ålreit rutermodem til små nettverk (vi snakker 5-10 punkter, hvor jeg er den eneste som egentlig bruker noe av linjekapasiteten). Etter å ha koblet opp nettverket, tilbringte jeg til sammen et par timer i telefonen med ingen ringere enn Telenors kundeservice, som lovet meg å ha linja oppe innen mandag, så ble det tirsdag, så ble det omsider onsdag og linja fungerte faktisk. I det siste har det dog vært litt små vanskeligheter på kveldstid i form av at "pppoe1" velger å erklære seg "down" i tidsrom som varier fra ca 5 minutter til en times tid.

 

Det store spørsmålet her er da om det er noe jeg kan få gjort med dette, eller om jeg må la det fortsette å humpe og gå?

 

post-34672-1157130100_thumb.jpg

Endret av Iceman™
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
"Last Connection Error" : "Idle disconnect".

 

Kan jo se ut som om den kobler seg fra siden det ikke har gått trafikk over linjen. Du bør sjekke instillingene i ruteren for å se om den er satt opp til koble seg ned etter X antall minutter uten aktivitet.

6784351[/snapback]

 

Det artige var at i går koblet den seg ned mens jeg spilte Battlefield2 online og hadde en Skype-samtale.

Men jeg skal ta en kjapp kikk, ettersom jeg skal tilbringe brorparten av helga på hybelen gidder jeg ikke å ha nett som detter ut...

 

 

EDIT: Det skjedde igjen, ca fire minutter denne gangen.

Får DSL-linestade "down", så jeg føler meg egentlig ikke så skyldig i det her, vurdere å sutre litt til Telenor etterhvert.

Endret av Iceman™
Lenke til kommentar

Hvis modemet er kjøpt hos Telenor kan du ringe kundeservicen, si "internett" og havne hos Internett-teknisk så tester de linjekvaliteten og tilkobling til modemet. Hvis du klager og sier modemet ikke funker som det skal så kan de sende deg et nytt mot at du returnerer det gamle. Du får da et Thomson SpeedTouch 546T2, og disse er en anelse mer stabile... Har et 546T selv og det har ikke vært utkoblet siden vi fikk linja i begynnelsen av mai. Jeg hadde en WLAN-router fra TopCom som kranglet, men det er en helt annen sak... :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...