Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Er IPlink bra?


Anbefalte innlegg

Jeg har IPLink IP-telefoni - strålende fornøyd! Ingen kø hos kundeservice, og atpåtil er folka som svarer kyndige og hjelpsomme - slik som det alltid er i mindre selskaper :) Anbefales!

 

Du får også alle SIP detaljer, slik at du kan benytte det utstyret du selv vil - samt at det er "gratis" å rige til alle norske mobiler (det er jo en månedspris på 249 kroner da, men jeg sparer i hvertfall mye på dette).

6794244[/snapback]

 

har iplink slutta med gratis til mobil for 249??

ser det står stjerne * etter 0

 

* 360 minutter gratis til mobil. Kr. 0,99 pr. min. etter dette.

 

er det 360 min pr mnd?? noen som vet??

6946698[/snapback]

 

Jeg sendte dem en mail der jeg spurte om denne begrensningen gjaldt "gamle kunder", fikk svar om at det hadde vært en slik begrensing hele tiden, bare at de presiserte den bedre nå. Jeg kan ikke huske å ha sett noe ang. en slik begrensing når jeg bestillte hos dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Betyr det at du får 89 kroners faktura 1 gang i mnd, eller at de venter til fakturaen er på 89 kr?

 

Hvis det er 89kr mnd, så vil jeg si dette er villedende reklame og si det er 0kr.

6959929[/snapback]

 

ja, noen som vet hva de mener med minimums faktureringa?

 

er på utkikk etter en ny leverandør etter at ip24.no(nå heter de vist breeze telecom) innførte fra 0kr pr måned til 90kr i minimumsdebitering pr måned. (skal si de ikke møter kunder på veien med sine prisendringer, de raser bare fra 0 til 90)

vel, så er på utkikk etter en som er 0kr i måneden, betal for det man ringer, men uten slik idiotisk minimums debitering hver måned.

fant http://televoip.no/ som en mulig erstatter. men når jeg bestilte der, kom det bare en masse mysql feil fra nettstedet deres etter jeg betalte med visa.

å kundeservicen deres virker ikke særlig lovende, siden de har ennå ikke svart på support meldinga jeg sendte på epost til de.(sendt 28.sept)

Endret av thor918
Lenke til kommentar
ja, noen som vet hva de mener med minimums faktureringa?

 

er på utkikk etter en ny leverandør etter at ip24.no(nå heter de vist breeze telecom) innførte fra 0kr pr måned til 90kr i minimumsdebitering pr måned. (skal si de ikke møter kunder på veien med sine prisendringer, de raser bare fra 0 til 90)

vel, så er på utkikk etter en som er 0kr i måneden, betal for det man ringer, men uten slik idiotisk minimums debitering hver måned.

fant http://televoip.no/ som en mulig erstatter. men når jeg bestilte der, kom det bare en masse mysql feil fra nettstedet deres etter jeg betalte med visa.

å kundeservicen deres virker ikke særlig lovende, siden de har ennå ikke svart på support meldinga jeg sendte på epost til de.(sendt 28.sept)

6989933[/snapback]

 

Minimumsfaktureringen vil si at man med Alt 3 abonnement må betale minimum 89,- pr.mnd. Det er et beløp man kan ringe for i sin helhet til mobil eller andre destinasjoner som koster noe (alle samtaler til fasttelefon er jo gratis).

 

Jeg vil imidlertid råde deg til å vente til slutten av neste uke med å bestille, så skal du se om ikke vi lanserer nøyaktig det du er ute etter ;)

 

Mvh

Tor-Øyvind Lindenberg

IPLink AS

Lenke til kommentar

Med minimums faktureringa mener de med at du får regning på 89 kr uansett, hvor lite du bruker telefonen.

 

La oss si du ringer for 80 kr, men du får likevel regning på 89 kr.

Ringer du for 90 kr, får du såklart regning på 90 kr.

 

Så ja, det er feil å si at det er 0 kr i mnd, for det er det IKKE.

Skjønner ikke at slik prispolitikk er lov.

 

TeleVoIP er kjøpt opp av B2C Norge. B2C ligger på toppen av klagelista til Forbrukerrådet.

Lenke til kommentar
Jeg vil imidlertid råde deg til å vente til slutten av neste uke med å bestille, så skal du se om ikke vi lanserer nøyaktig det du er ute etter  ;)

6990114[/snapback]

 

Dette har jeg ventet lenge på! Er televoip-kunde nå - men det begynner å bli risikabelt - Ser så absolutt frem til at noen lanserer et tilsvarende tilbud - og som også kan yte kundeservice og tilleggstjenester!

 

*venter i spenning*

Lenke til kommentar
Jeg vil imidlertid råde deg til å vente til slutten av neste uke med å bestille, så skal du se om ikke vi lanserer nøyaktig det du er ute etter  ;)

 

Mvh

Tor-Øyvind Lindenberg

IPLink AS

6990114[/snapback]

 

takker for svar.

televoip ser ikke ut som de har tenkt å svare uannsett,

så venter gjerne på en bedre leverandør ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Har da blitt iplink kunde. Er det noen elektrikere eller andre med innsikt i telefoni  som kan forklare meg om det går an å koble iptelefonen inn  i de eksisterende ledningsnetttet jeg har fra før?

 

Må kjøpe nye telefoner(isdn fra før), hvis jeg kjøper en med display vil den da vise nr?

 

Vil denne fungere ?

7162281[/snapback]

 

Det går ikke an, du må ha en eller annen form for adapter tilkobla, på en måte det samme som et vanlig modem du må ha for å få xDSL-forbindelse.

 

Altså: ADSL-modem/router -> Adapter (Sipura) -> Analog telefon. (Evt. pc/router etter adapter også om du vil ha nytte av QoS-funksjonen i adapteret).

 

Du kan bruke hvilken som helst analog telefon, ikke ISDN dessverre.

 

Den telefonen du linka til vil fungere.

Endret av Glenn
Lenke til kommentar
Har da blitt iplink kunde. Er det noen elektrikere eller andre med innsikt i telefoni  som kan forklare meg om det går an å koble iptelefonen inn  i de eksisterende ledningsnetttet jeg har fra før?

 

Må kjøpe nye telefoner(isdn fra før), hvis jeg kjøper en med display vil den da vise nr?

 

Vil denne fungere ?

7162281[/snapback]

 

ok, skjønner.

 

Noen som vet om det er mulig å benytte seg av porten som heter "phone 2" Gikk inn i telefon adapteren og sjekket og der var den deaktivert. Blir det krøll om man aktiverer den med de samme instillingene som på "phone 1 ?

Lenke til kommentar

Pkt. 1

Det er mulig og aktivere Phone2 - men ikke med samme innstillingene - da blir det krøll - men du kan evt. legge inn en annen leverandør på denne linjen, f.eks. voipbuster, eller en annen gratis leverandør som utleverer SIP-infoen!

 

Pkt. 2

Hvordan er kvaliteten på IPlink - er det bra? Forsøkt utenlandssamaler? Positive/negative erfaringer - tilbakemelding ønskes!

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Jeg er på jakt etter en IP-Telefoni leverandør og ser at IPLink har 0 Kr. til Cali (Colombia) etter at jeg har skrevet et telefon nr. i demmes side for å sjekke.

 

Pakken jeg er interessert i fra demmes tilbud er Alt.3. Jeg nesten aldri ringer til mobil fra fasttelefonen.

 

Spørsmål som jeg har til dem som er kunde hos IPLink:

 

EDIT: Jeg har svart selv på spørsmålene :):

 

- Hvordan er kvaliteten til utlandet (spesielt til Sør-Amerika hvis noen har testet)?

 

Svar: Kvaliteten er veldig bra.

 

- Jobber oppsettet bra med QoS? Jeg tenker å bruke QoSen som følger med min Linksys WRT54GS for å unngå problemer, dette fordi jeg er en aktiv bruker av bittorrent.

 

Svar: Det er ikke behov for å konfigurere QoS. Det ser ut at adapteren har det innebyget i firmwaren. Selv om opsjonen kommer deaktivert i oppsettet jeg ahr ikke hatt behov å skru den på, det funker utmerket, selv om man laster ned med bruk av full kanalen!

 

- Er det noe oppsigelsestid?

 

Svar: Jeg tror det er 2 måneder? Men er ikke sikker.

 

Takk for infoen.

Endret av Thorz
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Dette høres jo knallbra ut.  Sendte de akkurat mail for å høre om jeg slipper å kjøpe adapter hos de.  I tilfelle blir det gratis til fasttelefon i Norge.  Har forsåvidt gratis til 45 land pr dato med voipstunt.com men mangler eget nummer på linjen...

Ringer så lite utland at det heller kan gjøres via softphone om det skulle bli aktuelt.  :)

8978486[/snapback]

forsåvidt gratis, men med minimums debitering 89kr hver måned.

199 kr i etablering hvis du har eget adapter, eller softphone.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...