Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trenger hjelp. Ping: Error code 5


Anbefalte innlegg

Heisann! Det har plutselig oppstått et lite problem her. Det startet med at jeg skulle inn på ruteren for å åpne noen porter. Når jeg da skrev telnet 10.0.0.1 så fikke jeg følgende feilmelding: "Connecting to 10.0.0.1...Could not open connection to the host on port 23: Connect failed."

Ble ganske lang i maska da det alltid har fungert før. Jeg kommer meg altså ikke inn på ruteren. Forstod ingenting, så prøvde å pinge den ("ping 10.0.0.1"), men får da følgende feilmelding: PING: transmit failed, error code 5. :cry:

Samme feilmelding kommer opp når jeg pinger alle andre adresser..alt fra www.hardware.no til www.vg.no. Error Code 5.

Det eneste som kan pinges er loopback: 127.0.0.1, det fungerer.

Har googla en del, men ble ikke mye klokere for å si det slik.

Har heller ingen anelse om hva dette kan skyldes, da jeg ikke har gjort noen store forandringer/installasjoner i det siste.

 

Har prøvd å resette ruteren, koble fra, slått den av og på etc. men vet liksom ikke helt hva mer jeg kan gjøre.

Kjører Windows XP SP2, bruker F-secure og windowsbrannmur. Har en Netopia 3351 ruter fra Nextgentel.

Nettverkskort: NVIDIA nForce (integrert i MSI K8N Neo4 hovedkortet).

Spør hvis det er mer dere trenger å vite!

Setter pris på alle svar og håper det er noen vise menn/kvinner her som kan hjelpe meg med dette problemet. :w00t:

 

Se vedlegg for telnetfeilmelding

 

Edit: Har selvsagt prøvd å slå av windowsbrannmuren og f-secure...

telnetfeilmld.bmp

Endret av stalker.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tusen takk for svar! Prøvde å resette TCP/IP, ikke sikker på om de ble resatt da. Måtte gjøre det "manuellt" gjennom netshell, skrev bare inn kommandoene som stod der ("netsh int ip reset c:\resetlog.txt"), men i loggen som blir laget står det bare "<completed>". Det blir altså ikke utført noen endringer. :hmm:

Fikk feilmelding da jeg lasta ned "Guided help". Kjørte programmet og fikk denne meldinga: "A connection with the server could not be established". :thumbdown:

Skulle gjerne prøvd å reinstallere nettkortdrivere, men klarer ikke finne de, hverken på nvidia.com eller msi.com.tw. Er man nødt til å laste ned nye hovedkortdrivere for å få nye nettverkskortdrivere?

 

Edit: Joda, TCP/IP ble reset, så i feil resetlog isted, da jeg utførte kommandoen en del flere ganger enn nødvendig :p Men det fungerer fortsatt ikke. :(

Endret av stalker.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...