Gå til innhold

Guild Wars vs. Neverwinter Nights 1 & 2 :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken av disse spillene er best? :) Synes begge ser utrolig kule ut, kompissene mine sier GW er best, men de har aldri prøvd NWN =D

Vet ikke så mye om disse spillene selv!

Hvilket spill varer lengst?

Hvem har best historie?

Hvem har best gameplay?

ZayCon

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke særlig lett å sammenligne disse to spillene, ettersom de ikke er i samme sjanger. Guild Wars er et MMORPG, altså onlinespill, mens NWN er et vanlig RPG som i utgangspunktet er for en spiller.

Skrevet (endret)

Vel faktisk så finnes det et mud spill som heter Neverwinter Nights ;)

Som personen over sa, de kan ikke sammenlignes. GW er et spill som bare spilles online, noen kaller det mmorpg, men det blir feil synes jeg. NWN derimot er et singleplay rpg spill med multiplayer del. Men NWN er helt klart bedre. GW er noe dritt, spesielt etter den siste dumme ideen til Arenanet.

Hvilket spill varer lengst? GW, siden det egentlig aldri slutter.

Hvem har best historie? NWN

Hvem har best gameplay? NWN

^ Hvis du absolutt må sammeligne.

Endret av Phoenixs
Skrevet
Ikke særlig lett å sammenligne disse to spillene, ettersom de ikke er i samme sjanger. Guild Wars er et MMORPG, altså onlinespill, mens NWN er et vanlig RPG som i utgangspunktet er for en spiller.

6783087[/snapback]

Guild Wars er et CORPG, altså et samarbeids-RPG, ikke et MMORPG selv om det deler en del likheter med MMORPG-sjangeren som ikke-instanced byer, guilds, osv.

Skrevet
Guild Wars er et CORPG, altså et samarbeids-RPG, ikke et MMORPG selv om det deler en del likheter med MMORPG-sjangeren som ikke-instanced byer, guilds, osv.

6785073[/snapback]

Kan ikke helt forstå at det er gode nok grunner til å lage en helt egen sjanger for Guild Wars.. Høres mer ut som et stunt fra utviklerne.

Skrevet

Hold dere on topic! Uansett om det er vanskelig å sammenligne dem, så spør jeg om hvem dere synes er best!

Hjelper meg ikke å høre at det er et stunt av utviklerne :p

Skrevet

NWN online er mye bedre enn Guildwars. hvorfor?

Ikke bare har det persistente verdner på brukerlagede servere. Det er så utrolig mye fanbase created content! Du finner nær sagt alt til NWN laget av fans! Alt fra store campaigns til små scenarios, flerspiller eller enkeltspiller.

Utenom grafisk sett så vil jeg ikke si at GW har noe å stille opp med, hvis ikke du liker PVP best da.

Skrevet

Guild Wars er for meg uansett hvordan man snur og vender på det, et MMORPG - massive multiplayer online RPG - der tusenvis av spillere spiller online på samme server. At noen / utviklerne kaller det CORPG får de gjøre, det kan man også kalle stort sett alle MMORPGs for - da all endgame på slike spill kun handler om å samarbeide i teams på 20, 40, 60, 100 eller flere spillere.

Spilla Guild Wars noen dager, for meg ble det bare Diablo på syre - nei takk. NWN er tusen ganger bedre for min del. Det er et ordentlig RPG.

Skrevet

6783087[/snapback]

6785073[/snapback]

Det er det utviklerne som kaller det, men jeg for min del har aldri sett et annet "CORPG" i mitt liv annet enn GW så jeg klassifiserer GW som et MMORGP på lik linje med resten av slekten, så får utviklerne bestemme internt hva de vil kalle det.

on-topic:

Trenger vel ikke gni det lengere inn at du ikke kan sammenligne de 2 spillene siden de fokuserer på helt forskjellig publikum. NwN er et offline RPG spill som fokuserer meget mye på historie, hvordan den legges frem og hva som kommer frem. Det kjører og på et meget kompleks D&D rulesett som er mer komplisert enn det som GW kjører. Men det er et offline spill som jeg har sagt og fokuserer derfor på andre kvaliteter enn GW.

GW fokuserer mye på samarbeid mellom spillerne og har et mindre komplisert regeloppsett enn NwN. Dette fører til, føler jeg i alle fall, at spiller blir litt for enkelt til tider og platt.

Jeg gidder ikke si at det ene er bedre enn det andre for det lar seg ikke gjøre. Sammenlign heller WoW med GW du, men jeg advarer deg. Det blir 2 leirer, WoW leiren og GW leiren, og begge er hardnakka på at deres spill er best. You have been warned :)

Skrevet
Jeg gidder ikke si at det ene er bedre enn det andre for det lar seg ikke gjøre. Sammenlign heller WoW med GW du, men jeg advarer deg. Det blir 2 leirer, WoW leiren og GW leiren, og begge er hardnakka på at deres spill er best. You have been warned :)

WoW og GW kan ikke sammenlignes, beklager. Guild Wars er et straightforward sammarbeids-RPG-spill med en helt fastsatt storyline der alt utenom byene er instanced, og en godt utbygget PvP-del, World of Warcraft er et spill som har mye "lore", men ingen storyline man må følge, samt et mye større fokus på PvE enn GW. I WoW er dessuten det eneste som er instance battlegrounds og instancer. Selv har jeg spilt begge spillene i en 7-8 måneder og jeg liker World of Warcraft best, siden Guild Wars appellerer til en helt annen type spillergruppe og er egentlig ikke samme type spill.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...