Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Har ADSL2+ får kun ADSL hastiget


Anbefalte innlegg

Hei, linja mi ble oppgradert idag, jeg hadde en 6mbit linje fra telenor og den testet jeg over alt til 5,7mbit, som jeg syntes var greit nok. men idag har jeg fått 12mbit eller 14000kbit brutto står det i modemet. men måler samme resultat med tptest og hw.no og itavisen og alle andre tester. hvorfor er det sånn, er koblet direkte til modem uten at det har noe å si :(

Har slått av modemet i 5min så på igjen uten at det gjorde no. Litt rart problem siden modemet viser dobling i ytelse men ingen av pc'ene mine gjør det :( hmm

 

 

Takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Meget interessant. Jeg har nøyaktig samme problem, og jeg har sikkert ringt telenor 10 ganger for å fortelle dem at linja må være kappet til 5mbit, da jeg etter oppgradering får NØYAKTIG samme hastighet, og da mener jeg på kilobyten samme hastighet som jeg hadde tidligere. Dessverre nekter de å høre på meg, og bare feilmelder med standardfrase hver gang. Montør har vært i sentralen, og han ringte meg heldigvis opp. Han hevdet hardnakket at linja ikke var kappet og at det måtte være dårlig kvalitet på kobberet. Så byttet han "kurs" og oppnådde mindre støy på linja, og hevdet jeg i teorien burde kunne få 14mbit på den nye kursen, men jeg sitter fortsatt på NØYAKTIG 5mbit, men neida, det var ingen mulighet for kapping, selv om linja mi på det gamle adsl-abonnementet var kappet til 5mbit. Nå skal det sies at linja etter montørjobben var mer stabil ... Fatter ikke at det skal være så vanskelig å komme til samme konklusjon som meg, forutsatt at jeg ikke tar skammelig feil. Virker bare så rart at jeg skal ha NØYAKTIG 5mbit. Hadde det vært dårlig kobber og mye støy burde jeg jo fått en litt obskur hastighet, som f.eks. 5,5mbit, 3,8mbit, 9,3mbit e.l., ikke nøyaktig 5, som jeg hadde fra før av. Frustrasjon! :)

Endret av Marasmus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...