Hk1 Skrevet 31. august 2006 Rapporter Del Skrevet 31. august 2006 (endret) har en dtr 92mod. hadde tenkt til å skifte girolje på den, men fant ikke noe tappeskrue kan noen si meg hvor den er hen`?? eventuelt vist et bilde eller noe. forrsesten jeg har 43mm sylinder,85 dyse,powerfilter og efektannlegg. er det en fordel å kjøre på helsyntetisk olje da?? eller kan jeg bruke vanlig mineralolje Endret 31. august 2006 av Hk1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 31. august 2006 Rapporter Del Skrevet 31. august 2006 (endret) Tappeskruen er midt under motoren. Er bare en skrue der. 17mm om jeg ikke husker feil. Du bør absolutt bruke helsyntetisk olje. Ikke nødvendigvis for smøringa, men du slipper kraftig soting av topp, plugg, eksosporter og eksosanlegg. Endret 31. august 2006 av sedsberg Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 31. august 2006 Rapporter Del Skrevet 31. august 2006 Tappeskruen er midt under motoren. Er bare en skrue der. 17mm om jeg ikke husker feil. Du bør absolutt bruke helsyntetisk olje. Ikke nødvendigvis for smøringa, men du slipper kraftig soting av topp, plugg, eksosporter og eksosanlegg. 6778843[/snapback] Med mindre det er lekasjer i motoren har ikke giroljen noen påvirkning på soting. Syntetisk er likevel ikke så dummt. Skjærebestandigheten på helsytetisk er mye mye bedre enn på mineralsk olje. Skjærebestandigheten er den som gjør at olja beholder sine viskositetsegenskaper. Lange molekyler som stabiliserer tykkelsen. Eneste minus er at clutch kan begynne å glippe på enkelte sykler. Vet ikke om tr har tørr eller våtclutch og om det er et tema. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 31. august 2006 Rapporter Del Skrevet 31. august 2006 (endret) Ja selvfølgelig. Tenkte på totaktsolja jeg. Girkassa på DT/DTR tåler alt i hele verden så der har jeg pleid å bruke vanlig biltema 80w90 mineralsk gearolje. Clutchen ligger i olje på DT/DTR. Endret 1. september 2006 av sedsberg Lenke til kommentar
Hk1 Skrevet 1. september 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. september 2006 okey takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå