Pålarn Skrevet 31. august 2006 Skrevet 31. august 2006 Hei. Har ett webhotell, som jeg brukte for en stund tilbake men bruker det ikke nå lenger! Det kjøres på en Unix Server med disse egenskapene: Har flytta domene, så har ikke noe domene på det nå lenger. Hvilke muligheter har jeg på denne serveren? Kom med forslag! Tenker ikke på noe spes, men spill-server osv hadde vært greit! Men spørsmålet er om det går? Evnt hva annet kan jeg bruke den til? Fordel å kjøre Windows server iforhold til Unix når det gjelder sånn? MVH Pål Martin
MindTooth Skrevet 31. august 2006 Skrevet 31. august 2006 Først og fremst. Du kan ikke kjøre en spill-server på et webhotell. Kjøp deg et domene, og lag et galleri der. Birger
Pålarn Skrevet 31. august 2006 Forfatter Skrevet 31. august 2006 Etter at jeg faktisk tenkte meg litt om, så fant jeg ut at jeg ikke kan kjøre spill på webhotel :!: Orker ikke galleri Kan jeg bruke den som upload/download server? Så jeg laster opp filer, og folk laster ned igjen? Må jeg ha domene da, eller kan jeg gi FTP tilgang? (Må jeg ha Domene for å få tillgang til FTP? )
MrBjoern Skrevet 2. september 2006 Skrevet 2. september 2006 domene må du nok ha, ( ftp://dittdomene.no/ ) og ja, du kan bruke det som uppload/download server. www består av download (alle filer som vises lastes ned vettu ) så i teori (og praksis) trenger du ikke ftp til og laste ned heller
Haraldson Skrevet 2. september 2006 Skrevet 2. september 2006 Du har vel en IP-adresse som du kan benytte, og dermed kan du bruke serveren uten domene. Domenenavn er bare navn som via DNS assosieres med IP-adresser for at mennesker enklere kan huske nettsteder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå