Gå til innhold

Neverwinter nights spillene :)

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvilket spill inneholder Denne pakken? Er det Newerwinter nights 1 og expansions pack's? :D

Hva er forskjellen på NWN: 2, NWN: Lawful good og Chaotic Evil?

Ligner spillene veldig mye på Baldurs Gate: Dark Alliance serien på PS2?

- Isåfall er de et must :D

ZayCon

Endret av ZayCon
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du kjøper DENNE pakken ser det ut til at du får både NWN1 + exp og NWN2. ;)

Vet ikke om det ligner Baldurs Gate, for jeg har aldri spillt det spillet, men et godt råd er å ikke gi opp spillet for tidlig. Den første timen i spillet syntes jeg faktisk NWN var utrolig kjedelig, men når jeg begynte å forstå reglene og satt meg litt inn i historien, ble det ett av de beste spillene jeg har prøvd. :thumbup:

Skrevet

NWN ligner "litt" på BG Dark Alliance. Kort sagt tilhører BGDA "underklassen" "actionrollespill". Blir mye "-er der for det er ikke offisielle begrep.

Et actionrollespill har mindre rollespill, mer combat og enklere combat. Rollespill fokuserer mye mer på å hjelpe folk med problemer og å følge en main quest line som ender i å "redde verden." Actionrollespill fokuserer på å denge monster for å få equipment for å denge monster.

Derimot er det fullt mulig å like begge sjangrene. Men hvis du skal ha NWN må du altså være klar over at de vil være mye "dypere" enn du er vant med med hensyn til quests og story, og at de tar betydelig lengre tid å gjennomføre. Et actionrollespill gjennomfører en typisk på 1 dag til 1 helg, mens ordentlige rollespill tar aldri mindre enn en uke.

Nå husker jeg ikke helt, men jeg tror at BGDA bruker D&D 3.5-regelsettet. Det vil si at du vil kunne kjenne deg igjen i NWN med hensyn til levelups, items, klasser, raser og alt det der.

Jeg ville anbefalt deg å teste ut NWN for å se om du liker der. Så er du klar for NWN2 om 21 dager :)

Skrevet

Det er _stor_ forskjell "Baldur's Gate" og "Baldur's Gate: Dark Alliance". DA er et mye dårligere spill(konsoll :realmad:) Har ikke spilt NWN noe særlig, så kan ikke uttale meg så mye om det egentlig. Men det er hvertfall en god del bedre enn Dark Alliance ;)

Skrevet (endret)
Det er _stor_ forskjell "Baldur's Gate" og "Baldur's Gate: Dark Alliance". DA er et mye dårligere spill(konsoll :realmad:) Har ikke spilt NWN noe særlig, så kan ikke uttale meg så mye om det egentlig. Men det er hvertfall en god del bedre enn Dark Alliance ;)

6778283[/snapback]

Ingen som har påstått BG=BGDA heller :)

Jeg vil nå påstå at det ikke mulig å si at BG er bedre enn BGDA. BGDA er laget for et helt annet type publikum med en helt annet gameplay-stil. Det er i 3D og ble laget for konsoll. Det finnes mange folk som elsker denne typen spill og syns "ekte" rollespill blir for langdryge og kjedelige. Det eneste "objektive" som kan sies er at det er forskjellige typer spill.

Selv vil jeg helst ikke prøve å sammenligne de. Jeg *ELSKER* rollespill, men fy så gøy det er med litt Diablo II en gang i blandt. Men de er ikke mer sammenlignbare enn FIFA 2006 og Tekken 3 er...

Endret av Blib
Skrevet

6778283[/snapback]

Ingen som har påstått BG=BGDA heller :)

Jeg vil nå påstå at det ikke mulig å si at BG er bedre enn BGDA. BGDA er laget for et helt annet type publikum med en helt annet gameplay-stil. Det er i 3D og ble laget for konsoll. Det finnes mange folk som elsker denne typen spill og syns "ekte" rollespill blir for langdryge og kjedelige. Det eneste "objektive" som kan sies er at det er forskjellige typer spill.

Selv vil jeg helst ikke prøve å sammenligne de. Jeg *ELSKER* rollespill, men fy så gøy det er med litt Diablo II en gang i blandt. Men de er ikke mer sammenlignbare enn FIFA 2006 og Tekken 3 er...

6778330[/snapback]

Litt forskjell på et spill som trolig er det beste i sin genre noensinne (Baldur's Gate II) og et spill som er skikkelig kult, men ikke så mye mer (dark alliance) :)

Skrevet
Litt forskjell på et spill som trolig er det beste i sin genre noensinne (Baldur's Gate II) og et spill som er skikkelig kult, men ikke så mye mer (dark alliance) :)

6785381[/snapback]

Vil si at Baldur's Gate I er bedre enn toern ;) Min mening hvertfall...

Skrevet

BG2 var liksom 'mer av det samme' i forhold til BG1, som var ganske revolusjonerende da det kom ut.

NWN2 har slik jeg ser det en lang rekke forbedringer over NWN1, og kan bli en av de riktig store klassikerne for 2006. Jeg kommer garantert til å kjøpe det, ihvertfall!

Om historien i NWN2 blir like bra som Planescape: Torment gjenstår å se, men jeg lever i håpet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...