Gå til innhold

Reklame i spill sier MS og EA - Dagens Spjong?


Knebel

Anbefalte innlegg

Kommer til å bli markedstyrt uansett, som med film. Spill med irriterende reklame vil ikke selge. Mange filmer som er stappfulle av reklame, men er ganske få der det er så framtredende at det blir irriterende (for min del ihvertfall). Hvis reklameskiltene i FIFA plutselig skulle få reell reklame, så.. ville jeg ikke brydd meg i det hele tatt, for å være ærlig :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
USA er ikke kapitalistisk. Markedet er ikke fritt, men styrt av staten.

6779697[/snapback]

Det er det dummeste jeg har hørt.

USA er kapitalismens høyborg, staten regulerer minimalt. Produksjonsmidlene er i privat eie.

Du bommer helt, med andre ord.

Kapitalismen er det økonomiske systemet til hele hurven.

USA er ikke kapitalismens høyborg. Markedet er regulert, hvilket er et faktum du ikke kan komme bort fra, uansett hvor dumt du synes fakta høres ut.

Lenke til kommentar

Ah, produktplassering.. Har faktisk aldri plaget meg noe særlig i hverken film eller spill - med to unntak;

 

Splinter Cell Pandora Tomorrow, der Sam Fisher har en stygg tendens til å tygge mye Airwaves tyggis.

Og i filmen I, Robot - der det er så jævla mye product-placement at jeg hadde inntrykk av at jeg så en 2 timer lang 'reklamesnutt'.

 

Men om det kommer slike dynamiske billboards og slikt i f.eks Carbon - gjør det meg nada. Jeg stopper ikke å ser på dem.

GRAW har jo sinnsykt mye AXE reklame..

Gjør meg ingenting, så lenge det ikke er en reklamefilm som popper opp, som jeg blir tvunget til å se.

Lenke til kommentar
USA er ikke kapitalistisk. Markedet er ikke fritt, men styrt av staten.

6779697[/snapback]

Det er det dummeste jeg har hørt.

USA er kapitalismens høyborg, staten regulerer minimalt. Produksjonsmidlene er i privat eie.

Du bommer helt, med andre ord.

Kapitalismen er det økonomiske systemet til hele hurven.

USA er ikke kapitalismens høyborg. Markedet er regulert, hvilket er et faktum du ikke kan komme bort fra, uansett hvor dumt du synes fakta høres ut.

6780808[/snapback]

 

Det er regulert i noe grad, det er vel ingen land som praktiserer er retn Laissez-faire system. Følger man samme tankegan kan man ikke se på sovjet som kommunistisk. Ser man bort fra svart/hvitt definsjonen mener jeg USA er kapitalistiskt nok til å kvalifisere som 'kapitalistisk'.

 

on topic:

 

Jeg er skeptisk til reklame, i noen tilfeller kan det gå greit....f.eks reklameskilt på fotballbaner, i andre settinger (f.eks middelaldrersk) vil det ødelegge immersion fullstendig.

Lenke til kommentar

Kan lett takle noen colabokser som står rundt omkring i et spill, men med engang de begynner å få inn reklamepauser, ketchupreklamer og sånn, i spillene, da er det over og ut.

 

På den annen side blir spillet mer... hva kan man si, virkelighetstro hvis man finner ekte reklame på togstasjonen i et spill.

Lenke til kommentar
USA er ikke kapitalistisk. Markedet er ikke fritt, men styrt av staten.

6779697[/snapback]

Det er det dummeste jeg har hørt.

USA er kapitalismens høyborg, staten regulerer minimalt. Produksjonsmidlene er i privat eie.

Du bommer helt, med andre ord.

Kapitalismen er det økonomiske systemet til hele hurven.

USA er ikke kapitalismens høyborg. Markedet er regulert, hvilket er et faktum du ikke kan komme bort fra, uansett hvor dumt du synes fakta høres ut.

6780808[/snapback]

 

Såklart er markedet regulert i USA, men reguleringen er svak i forhold til andre land. Mye går ut på å sikre like konkuranseforhold innenfor USA mellom forskjellige aktører (som f.eks lov mot å misbruke markedsmonopol-makt - M$). Det er en utpreget holdning i USA at staten i minst mulig grad skal blande seg inn i det private nærlingsliv. Å påstå at USA ikke er kapitalismens høyborg er naivt.

Lenke til kommentar
USA er ikke kapitalistisk. Markedet er ikke fritt, men styrt av staten.

6779697[/snapback]

Det er det dummeste jeg har hørt.

USA er kapitalismens høyborg, staten regulerer minimalt. Produksjonsmidlene er i privat eie.

Du bommer helt, med andre ord.

Kapitalismen er det økonomiske systemet til hele hurven.

USA er ikke kapitalismens høyborg. Markedet er regulert, hvilket er et faktum du ikke kan komme bort fra, uansett hvor dumt du synes fakta høres ut.

6780808[/snapback]

Du vet tydeligvis ikke hva kapitalisme er for noe.

Kapitalisme er når produksjonsmidlene tilhører den private eiendomsretten, altså når det er ikke samfunnseie.

Det hjelper lite at USA har noen haltende "anti-trust"-lover og tilnærma null-beskatningssatser for å si at det ikke er kapitalistisk.

Lenke til kommentar
Å påstå at USA ikke er kapitalismens høyborg er naivt.

6781101[/snapback]

Nei, det er fullstendig korrekt.

 

Det hjelper lite at USA har noen haltende "anti-trust"-lover og tilnærma null-beskatningssatser for å si at det ikke er kapitalistisk.

6783344[/snapback]

"Norge har privat eiendomsrett, ergo er Norge kapitalismens høyborg."

Lenke til kommentar

Nei, Norge er ikke kapitalismens høyborg, men det er kapitalistisk, med innslag av regulering (derav blandingsøkonomi)

Kan du ikke definisjonen av kapitalisme kan du jo ikke si hva som er kapitalisme og ikke. Det er et økonomisk system som bygger på at produksjonsmidlene er i privat eie.

Privat eiendomsrett omfatter ikke bare huset ditt.

Lenke til kommentar
Nei, Norge er ikke kapitalismens høyborg, men det er kapitalistisk, med innslag av regulering (derav blandingsøkonomi)

Kan du ikke definisjonen av kapitalisme kan du jo ikke si hva som er kapitalisme og ikke. Det er et økonomisk system som bygger på at produksjonsmidlene er i privat eie.

Privat eiendomsrett omfatter ikke bare huset ditt.

6784486[/snapback]

"Ergo er Norge kapitalismens høyborg."

Lenke til kommentar
Ah, produktplassering.. Har faktisk aldri plaget meg noe særlig i hverken film eller spill - med to unntak;

 

Splinter Cell Pandora Tomorrow, der Sam Fisher har en stygg tendens til å tygge mye Airwaves tyggis.

Og i filmen I, Robot - der det er så jævla mye product-placement at jeg hadde inntrykk av at jeg så en 2 timer lang 'reklamesnutt'.

 

Men om det kommer slike dynamiske billboards og slikt i f.eks Carbon - gjør det meg nada. Jeg stopper ikke å ser på dem.

GRAW har jo sinnsykt mye AXE reklame..

Gjør meg ingenting, så lenge det ikke er en reklamefilm som popper opp, som jeg blir tvunget til å se.

6780862[/snapback]

 

Helt enig.. Produkt placement skal de bare kjøre på med.. De billboardene i Splinter Cell synes jeg bare bidrar med mer stemning rundt i bygatene. Så så lenge de holder seg til produkt placement skal jeg ikke klage.

Lenke til kommentar

@Pricks:

 

Jøss, Pricks, du har VERKELEG store problem med å inrømme feil. Du påsto at USA ikkje var kapitalistisk, truleg fordi du ikkje visste kva kapitalisme er. So blir du retta, men klarar du å innrømme det? Niks, du berre byrjer å kverulere, truleg av frykt for å "tape" diskusjonen.

 

Eit råd til deg, Pricks: Ikkje berre hald på den første meininga di, uavhengig av kva ny informasjon du får. Det er menneskleg å ta feil, vi gjer det alle saman. Eg trudde til dømes at der ville vere eit brukbart utvalg av TVar med 1080p i forskjellige prisklasser no, det viste seg å vere ein bommert frå mi side (det beste kjøpet er vel ein 46" Sony Bravia X2000 til om lag 40 000). Eg innrømmer at eg tok feil, og dermed er eg òg i stand til å lære av det. Det er ein uhyre nyttig eigenskap, som dei fleste menneske heldigvis har.

 

USA er kapitalistisk. Å påstå noko anna er berre ein rein faktafeil. Prøv å finne ein definisjon av kapitalisme som IKKJE treff USA. At USA er kapitalisma si høgborg KAN diskuterast, sjølv om eg trur dei fleste er einige i det. USA har lite regulering, og der er ein sterk samanheng mellom pengar og makt. I tillegg dreiv USA i mange år og kjempa mot det som er motpolen til kapitalisme, kommunisme, i verda. Kjenner du til nokon andre land som i sterkare grad har fronta kapitalisme? Kva meiner du er kapitalisma si høgborg?

 

Kay

Lenke til kommentar

Det er du som skriver deg bort i mørket, da du motsier deg selv. Enten så er både Norge og USA kapitalistiske, eller så er ingen av dem det. Begge har privat eiendomsrett og et regulert marked.

 

Prøv igjen, og prøv å synse litt mindre om hva jeg kan og mener. Flere slike angrep fra deg, og jeg hiver meg på angiverknappen.

Endret av Pricks
Lenke til kommentar
USA er ikke kapitalistisk. Markedet er ikke fritt, men styrt av staten.

6779697[/snapback]

Det er det dummeste jeg har hørt.

USA er kapitalismens høyborg, staten regulerer minimalt. Produksjonsmidlene er i privat eie.

Du bommer helt, med andre ord.

Kapitalismen er det økonomiske systemet til hele hurven.

 

EDIT: leste feil et av innlegga over.

6779851[/snapback]

Det er likevel statskapitalisme.

 

Ren kapitalisme har vel aldri blitt helt gjennomført, akkurat som ren kommunisme.

 

Men korporasjoner har diger innflytelse på staten i de aller fleste land, og staten har ofte mange felles ambisjoner og mål som korporasjonene.

 

Uansett... in-game reklame er uungåelig. Spillprodusenter lever etter en strategi hvor et par store spill betaler for en masse store flopper. De må gjøre hva de kan for å øke intjeningen. Både in-game reklame, Nintendos Wii og DS strategi, og Xbox live er eksempler på forsøk p å gjøre dette.

Lenke til kommentar
Det er du som skriver deg bort i mørket, da du motsier deg selv. Enten så er både Norge og USA kapitalistiske, eller så er ingen av dem det. Begge har privat eiendomsrett og et regulert marked.

6788264[/snapback]

:dontgetit: Akkurat KOR motseier eg meg sjølv? Og kvifor svarar du ikkje på det eg skriv?

 

Noreg har òg kapitalisme, men med sterkare innslag av regulèring enn USA.

 

Kay

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...