Hakoon Skrevet 30. august 2006 Skrevet 30. august 2006 (endret) jeg er helt i begynnelsen av å lære c++. jeg har laget et program som ser slikt ut: #include <set> #include <iostream> using namespace std ; int n; int sum; int main(int) { cout << "Skriv et tall og la magien utfolde seg ved å trykke enter: "; cin >> n; sum = 0; for (int k=1; k<=n; k++) { sum += k; cout << k << endl; } cout << "Alle disse tallene blir tilsammen:"; cout << sum; } den siste endl vil jeg ha vekk men da funker ikke det gjøre det om til en exefil Hjelp! Endret 30. august 2006 av Hakoon
☀ ❄ Skrevet 30. august 2006 Skrevet 30. august 2006 cout << k; skal gå helt fint. Det er for øvrig bedre kodepraksis om du legger heltallene dine inn i main()-funksjonen, fremfor å deklarere dem globalt. main() tar heller ikke en int som argument. Det finnes to varianter av main(): main(), og main(int argc, char* argv[])
Hakoon Skrevet 30. august 2006 Forfatter Skrevet 30. august 2006 i boken der oppgaven jeg har prøvd å gjøre var det heller ikke noen int, men den feilet hvis jeg ikke gjorde det... skal slutte visual c++ 2005 ekspress edition se om det skjer noe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå