Gå til innhold

E6600 og overklokking!


Anbefalte innlegg

Bare noen noob spørsmål angående overklokking!

 

 

1: er det bedre og ha lavere multi eller bedre og ha høyere fsb?

 

2: jeg har 800mhz minne, når jeg setter den på 1:1 timings da blir den klokka ned ganske mye 566mhz eller noe sånt.. er det riktig?

 

vist jeg stiller multi ned til x8 og bruker prime95 da får jeg Fatal Error med en gang.. noen som vet hvorfor?

 

 

3: hva er default Volt på E6600?

 

 

 

Takk for svar :)

Endret av Roug
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bare noen noob spørsmål angående overklokking!

 

 

1: er det bedre og ha lavere multi eller bedre og ha høyere fsb?

 

2: jeg har 800mhz minne, når jeg setter den på 1:1 timings da blir den klokka ned ganske mye 566mhz eller noe sånt.. er det riktig?

 

1: det er nok best med høy multi OG høy FSB :D om du skal klokke høyt da...

 

2: hmm, 1:1 mener jeg vil si 800 MHz, setter du den på 1:2 (e.l) blir den nok noe lavere ja, detter er da en fordel når MHz på ramen begynner å bli høy under klokking...

Lenke til kommentar
ok så nå kjører jeg på 345x9 så det er bedre enn 390x8?

 

rammen kjører på 2:3

5.5.5.15 517mhz

 

så det er bra?

6771825[/snapback]

 

du skulle ha slengt inn lit mere info om komponenter som ram etc. med høy multiplier er det større sjangs for høy klokk.

Lenke til kommentar

Man skal jo i teorien få høyere ytelse med høy FSB og lav multiplier på samme hastighet som lavere FSB og høyere multiplier. Dette er fordi man får høyere båndbredde på minnet. Man må ikke bare se seg blind på CPU-hastighet. RAM-en må henge med i svingene også. Og å kjøre RAM så høyt du bare kan, er jo egentlig å foretrekke ;)

Lenke til kommentar
ok så nå kjører jeg på 345x9 så det er bedre enn 390x8?

 

rammen kjører på 2:3

5.5.5.15 517mhz

 

så det er bra?

6771825[/snapback]

 

du skulle ha slengt inn lit mere info om komponenter som ram etc. med høy multiplier er det større sjangs for høy klokk.

6772615[/snapback]

 

 

 

Se på min signatur ;)

Lenke til kommentar

Å kjøre divider på RAM med 965-kort er som å skyte seg selv i foten - det funker rett og slett ikke. RAM skal kjøres 1:1 med det kortet!

 

Sitter selv og knoter med samme oppsett som du har, E6600 og P5BDlx. Møtte veggen når jeg nådde 485MHz FSB x8. SuperPI på 13,544sek, RAM @ 5-5-5-15. Skal sette ned RAM til 3-4-3-9, blir bedre da. Og ja - det er på luft.

Lenke til kommentar
Å kjøre divider på RAM med 965-kort er som å skyte seg selv i foten - det funker rett og slett ikke. RAM skal kjøres 1:1 med det kortet!

 

Sitter selv og knoter med samme oppsett som du har, E6600 og P5BDlx. Møtte veggen når jeg nådde 485MHz FSB x8. SuperPI på 13,544sek, RAM @ 5-5-5-15. Skal sette ned RAM til 3-4-3-9, blir bedre da. Og ja - det er på luft.

6773318[/snapback]

 

 

 

hvordan bios har du?

 

hva er default vcore på E6600?

Lenke til kommentar
skjønner ikke hvordan du får den så høy på luft,,!

 

får den ikke stabil på prime95 på 400 engang

6781632[/snapback]

hvor høyt kommer du med 1:1 og lav multiplier? Kan du nå 485MHz FSB?

edit: grrrr det er så stor mellomrom mellom quote og svar

6784348[/snapback]

 

 

 

Når 485fsb med x6 ikke stabilt da men.. får teste litt mere

 

 

hvordan det?

Endret av Roug
Lenke til kommentar

Hmmm... Hos meg kjører "CPU:Memory 2:3". Kan ikke finne noe stille for det i biosen. Har sikkert oversett det siden jeg ikke har hatt så mye tid. (satt oppe til kl 05:00 i natt og monterte/installerte:))

 

Har Gigabyte GA-965P-DQ6, E6600 og Corsair TWIN2X 6400C4 2048MB.

 

Synest det var dårlig oversikt/stille for volt i biosen.

 

Hadde vært flott om noen kunne kommet med noen råd. Ser ikke ut som det er så mange som har det hovedkortet.

 

Er på jobb nå men skal teste litt mer i kveld/natt når jeg kommer hjem.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Har nå prøvd meg frem litt og kom til:

 

CPU: 3375MHz

FSB: 375

Minne: 375Mhz (750Mhz) 4-4-4-12

 

Da jeg prøvde 380FSB kom jeg meg inn i windows men merket tydelig ustabilitet. På 385FSB begynnte maskinen å restarte om og om igjen.

 

Noen som har noen gode råd? Burde jeg øke volt på CPU og minne? Burde jeg øke minne timings?

Lenke til kommentar

kjøpte meg TT Big typhoon da kunne jeg plutselig klokke til 405 fsb, men etter det sier rammen takk for seg, så derfor har jeg nå bestilt ny ram, så får se hvordan det går da, har maskina stabil på ca 3.6 ghz med max load på 40 grader :D:D

 

 

den vifta gjorde susen:P med Blue orb2 lå jeg på rundt 60 - 70 grader :p

 

 

kjører rammen på auto volta 405 mhz, 5.5.5.15 timings er ikke så bra det trur jeg, trudde brikkene mine skulle kunne bedre, menmen.. hørt at de ikke fungerer så bra med hket mitt

 

 

vcore er på 1.550

Endret av Roug
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...