Gå til innhold

Fra cd til flac, hvordan?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke noe problem å finne et program som gjør det, men jeg vil gjerne ha erfaringer fra brukere her som alt har gjort det slik at jeg får gjort det rett fra starten av.

Er helt sikkert kvalitetsforskjell på rippe måter osv...

Skrevet

Jeg bruker EAC og ripper til WAV. Dette programmet er vel et av de mest nøyaktige til å rippe med. Så hiver jeg Wav-ene inn i FlacDrop. Burde også gå an å bruke Flac direkte i EAC, men har ikke sett noe særlig på det.

Skrevet

Jeg liker veldig godt ogg vorbis og flac, men støter på problemer siden datamaskinen min er den eneste som kan lese disse formatene, som er overlegne både mp3 og wma, men pga at mp3 spilleren min i bilen, eller bare Creativen min ikke kan lese disse, bruker jeg fortsatt Mp3 som jeg komprimerer i 192 bitrate.

Ogg Vorbis kan ha så mange kanaler du vil (dvs. Max 255 kanaler, siden antall kanaler er definert til ett byte) (MP3 er begrenset til stereo) og har en høyere kvalitet på lavere bitrate, pluss at sanger kan bli spilt helt etterhverandre uten gap (og uten å måtte bruke en crossfader)

Som alle er ting som mangler i MP3

Jeg bruker CDex til å rippe, siden den er enklest i bruk.

Skrevet

Ripper man til FLAC er det for å få absolutt kvalitet. Derfor bruker jeg EAC framfor dummy-programmer som bestemor kan bruke. EAC leser flere ganger for å være 100% sikker på at alt blir lest korrekt. Går en del tregere, men man får garantert bra resultat. Og blir det ikke bra får man beskjed. :p

Ellers bruker jeg mye OGG selv, siden MP3-spilleren min støtter dette. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...