Gå til innhold

dårlig av netcom


Anbefalte innlegg

Hmmm, men når det står i lovene om max 12 mnd? Hvorfor da 24 på bedrift?

6790536[/snapback]

 

Det er egene lover som regulerer handel mellom bedrifter hvor begge parter regnes som likeverdige og profesionelle.

 

Kjøper du for eksempel en mobiltelefon på vegne av en bedrift gjelder ikke fobrukerkjøpsloven i det hele tatt. Selgeren kan for eksempel sette så lang bindingstid som han ønsker. På samme måte kan to bedrifter sette opp en avtale hvor selger ikke trenger å gi deg garanti på produktene i det hele tatt.

 

12mnd regelen gjelder kun forbrukerkjøp!

6791807[/snapback]

 

kan du fortelle meg hvor dette står? Oppriktig talt, kan noen i det hele tatt vise til lov som avgrenser operatøreres rett til binding?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm, men når det står i lovene om max 12 mnd? Hvorfor da 24 på bedrift?

6790536[/snapback]

 

Det er egene lover som regulerer handel mellom bedrifter hvor begge parter regnes som likeverdige og profesionelle.

 

Kjøper du for eksempel en mobiltelefon på vegne av en bedrift gjelder ikke fobrukerkjøpsloven i det hele tatt. Selgeren kan for eksempel sette så lang bindingstid som han ønsker. På samme måte kan to bedrifter sette opp en avtale hvor selger ikke trenger å gi deg garanti på produktene i det hele tatt.

 

12mnd regelen gjelder kun forbrukerkjøp!

6791807[/snapback]

 

Hvor har du funnet denne regelen? Hadde vært fint å fått en link :)

Lenke til kommentar
Egentlig synes jeg hele dene tråden er idiotisk av opplagte grunner, men legger likevel inn et innlegg :)

 

Når det gjelder bindingstid er NetCOm faktisk veldig fleksible i forhold til de andre operatørene. Du får lov til å binde deg når du har en måned igjen (faktisk før også, har opplevd 7- 8 uker), man får også endret til billigere abbonement på web også da (gjorde det i sommer, før jeg bandt meg igjen).

 

Tele2 er mye mer firkantede der. Moren min var uheldig og klarte å ødelegge telefonen sin ved et uhell (kaffe søl). Siden hun hadde bare tre uker igjen av bindingen sin ringte hun Tele2 for å høre om hun kunne få kjøpt ny telefon med binding, eller eventuelt hva hun måtte betale for å bryte bindingen. For å bryte bindingen skulle de ha hele 500 kr (NetCom 375kr når det er igjen et kvartal), og ikke ville de la henne kjøpe ny telefon med binding. (Foreldrene mine hadde alt hos Tele 2 da, telefon, adsl og mobiltelefon).

 

Ikke kom å si at NetCom er kjipe med bindingen sin, men operatørlåskoden er en annen sak.

6766737[/snapback]

 

Det din mor kunne gjøre var å ringe inn til Tele2 å bytte til scratch feks. Du kan nemlig bytte en måned før bindingstiden går ut hvis du holder deg innen Tele2. Jeg hadde tele2 mobil pluss, etter 11 mnd skifta jeg til scratch. jeg fikk ingen gebyr på det.,

 

dvs at du/hun kunne ha bare bytta abbonement til ett billigere eller ha kjøpt ny telefon med ett annet tele2 abbonement i og med at det var under en måned igjen. I og med at hun holder seg innen tele2 er det fullt mulig uten noen som helst gebyrer.. :) Jeg sjekka det godt da jeg ville bort fra mitt t2 pluss abbonement så fort som mulig iom det er nokså dyr mnd avgidt på pluss.

 

jeg har for øvrig netcom nå, å det angrer jeg på at jeg bytta til.. :)

Endret av shaaland
Lenke til kommentar
Det din mor kunne gjøre var å ringe inn til Tele2 å bytte til scratch feks. Du kan nemlig bytte en måned før bindingstiden går ut hvis du holder deg innen Tele2. Jeg hadde tele2 mobil pluss, etter 11 mnd skifta jeg til scratch. jeg fikk ingen gebyr på det.,

 

jeg har for øvrig netcom nå, å det angrer jeg på at jeg bytta til.. :)

6794180[/snapback]

 

Kan jeg spørre hvorfor du angrer på å bytte til Netcom?

Har vært kunde hos dem siden 1997 og har alltid vært fornøyd! ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Tele2 er mye mer firkantede der. Moren min var uheldig og klarte å ødelegge telefonen sin ved et uhell (kaffe søl). Siden hun hadde bare tre uker igjen av bindingen sin ringte hun Tele2 for å høre om hun kunne få kjøpt ny telefon med binding, eller eventuelt hva hun måtte betale for å bryte bindingen. For å bryte bindingen skulle de ha hele 500 kr (NetCom 375kr når det er igjen et kvartal), og ikke ville de la henne kjøpe ny telefon med binding. (Foreldrene mine hadde alt hos Tele 2 da, telefon, adsl og mobiltelefon).

 

Ikke kom å si at NetCom er kjipe med bindingen sin, men operatørlåskoden er en annen sak.

6766737[/snapback]

 

Dette er helt feil. Dersom du har mindre enn 1 mnd igjen av bindingstiden hos Tele2, kan du videreføre abonnementet med 12 mnd binding og få ny telefon. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...