Gå til innhold

Final Fantasy fantasi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg gleder meg til Dirge of Cerberus, men ikke på samme måten. Historien og det der er sikkert genialt, det er jo Final Fantasy. Men det er tross alt en action-rpg-shooter, som ikke passer inn blant de andre FF-spillene når det gjelder type spill. Er spent på hvordan Square Enix mestrer sjangeren. Anmeldelsene av spillet så langt har jo vært helt greie...

Lenke til kommentar

Litt smått OT: Er det slik at spiller blir sluppet 31 oktober i USA? for på play.com står det noe om slipp i andre måneden av 2007. Noen som vet?

 

Edit 1: Det over har sikkert noe med at play.com er fra Europa :!:

 

Edit 2: Noen som vet hvor jeg kan forhåndsbestille en amerikansk versjon? De må sende til Norge.

 

Edit 3: Stryk det jeg har skrevet her... jeg roter fantastisk mye no. Jeg fikk det for meg at man snakket om XII her, menmen, jeg gleder meg. Vincent er en av de beste karakterene serien har hatt.

 

Edit 4: Jeg har funnet informasjon om at spillet blir sluppet i midten av 2006 her i Europa, vil det si at det er rett rundt hjørnet før jeg sitter å slever over skjermbildet av Vincent?

Endret av Eyvindr
Lenke til kommentar

Forhåndsbestilte den japanske utgaven av DoC så har fått spilt den litt, synes ikke akkurat det er noe å rope hurra over. Forventa meg noe som ligna mer på DMC, men kontrollen og sånt føltes klønete i forhold. Det var også litt i letteste laget...

 

Men kommer nok til å få tak i den europeiske versjonen også, har hørt de legger til mange nye missions.

 

Har også FFXII (jap. versjon). Synes kampsystemet der ble for... "uvant"... er nok bare jeg som er for vant/partisk til turnbased.

Lenke til kommentar

Jeg har og har runna Final Fantasy VII Dirge of Cerberus, vel vel. Jeg var en av de som forhandsbestilte FF VII i sin tid og syns dette sammen men Xenogears er de beste RPG som er blitt lagd, hadde jeg ikke vært fan så hadde jeg ikke likt Dirge of Cerberus, men jeg er fan så...

Lenke til kommentar
Jeg har og har runna Final Fantasy VII Dirge of Cerberus, vel vel. Jeg var en av de som forhandsbestilte FF VII i sin tid og syns dette sammen men Xenogears er de beste RPG som er blitt lagd, hadde jeg ikke vært fan så hadde jeg ikke likt Dirge of Cerberus, men jeg er fan så...

6767728[/snapback]

 

Altså sjekk hvilken som helst spillside utenfor eu, f.eks gamespot.com så får du se at de fleste mener at DoC er ganske middelmådig spill, men for FF hardcore fans så vil de nok ha glede av det, men ikke sånn immens glede som de andre FF-spillene gir, er jo bare en spinoff som skal være fun, med en av de kulere characterene. Jeg skal iallefall investere i det eller se om noen av kompisene mine kjøper seg det, så jeg iallefall får testa ut om det er verdt det. :innocent:

 

og btw, Xenogears tar av, i vinkel! :yes:

Lenke til kommentar
Jeg gleder meg til Dirge of Cerberus, men ikke på samme måten. Historien og det der er sikkert genialt, det er jo Final Fantasy. Men det er tross alt en action-rpg-shooter, som ikke passer inn blant de andre FF-spillene når det gjelder type spill. Er spent på hvordan Square Enix mestrer sjangeren. Anmeldelsene av spillet så langt har jo vært helt greie...

6765148[/snapback]

 

Som du sier så har det fått heilt greie anmeldelser. Så på GameTrailers at DoC har fått mye mere action i den amerikanske (og europeiske?) versjonen enn i den japanske, og bla muligheten til dobbelthopp.

 

Blir spennende å se om det klarer å følge opp FF-VII historiemessig, har ikke så store forhåpninger til selve spillet...

Lenke til kommentar

Jeg kommer til å spille DoC først og fremst på grunn av historien. Vil gjerne få med meg den, da Vincents historie er veldig interessant. Skal visst få vite mye om fortiden hans.

Dirge of Cerberus er på en måte en slags kompensasjon til Vincent og Yuffie for at de var valgfrie karakterer i FF7, altså at man ikke trengte møte på dem i det hele tatt i løpet av spillet dersom man ikke ville. Nå har de plutselig to av de største rollene i et eget spill. :)

Lenke til kommentar
Jeg kommer til å spille DoC først og fremst på grunn av historien. Vil gjerne få med meg den, da Vincents historie er veldig interessant. Skal visst få vite mye om fortiden hans.

Dirge of Cerberus er på en måte en slags kompensasjon til Vincent og Yuffie for at de var valgfrie karakterer i FF7, altså at man ikke trengte møte på dem i det hele tatt i løpet av spillet dersom man ikke ville. Nå har de plutselig to av de største rollene i et eget spill. :)

6772417[/snapback]

 

Enig der; kommer til å spille det pga historien.

 

Personlig så har jeg stor sans for både Vincent og Yuffie, så blir moro å finne ut mere om bakgrunnen deres :)

Lenke til kommentar
Jeg kommer til å spille DoC først og fremst på grunn av historien. Vil gjerne få med meg den, da Vincents historie er veldig interessant. Skal visst få vite mye om fortiden hans.

Dirge of Cerberus er på en måte en slags kompensasjon til Vincent og Yuffie for at de var valgfrie karakterer i FF7, altså at man ikke trengte møte på dem i det hele tatt i løpet av spillet dersom man ikke ville. Nå har de plutselig to av de største rollene i et eget spill. :)

6772417[/snapback]

 

Ditto. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...