Gå til innhold

HW-Lan 06: Hjelp til Pc innkjøp til HW-LAN 06


gjardar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kommer ann på hva han skal bruke det til ;)

men siden du sier at deres "gamle" kanskje er for svak, så regner jeg med at han skal drive med noe tyngere oppgaver (spill osv.).

 

en pc i 10-15k klassen skulle gjøre susen, tror du burde vurdere å lage en ny post her, det er forum delen for hardware-kjøp/salg. Der skal det nokk være folk som kan svare bedere på hvordan spec ogsånt....

 

men kan si litt om mine erfaringer , kjøpte denne pcn (nr a16, du må scrolle lengre ned) i begynelsen av denne måneden og den synes jeg er super:P

den kosta 8595,- uten frakt og bygging (jeg bygde selv)

 

mvh engangsbruk aka disco808

Endret av engangsbruk
Lenke til kommentar
Jeg har en sønn på 13 år som kan en del om pc og skal være med på HW-LAN for første gang. Antagelig er de PC vi har pr i dag for svak til HW-LAN. Hva er minimun spesifikasjon til pc for å ha nytte av HV-LAN?

Hilsen

Bakke

6764733[/snapback]

 

 

 

du trenger en pc som ligger fra 4999 og oppover egentlig ,men det kommer helt ann på hva han skal bruke den på da som sakt.

 

mange av de nyere spillene krever mye av en pc så da ville jeg heller kjøpt en pc i 7 tusen klassen og oppover .

 

skal han bare se på film så krever det ikke så mye.

 

spill,grafikk,video er det som krever mye !!

 

 

jobber i Expert så anbefaler deg å ta en titt innom

 

Her og se på denne pcen !!

 

da har du en pc du ikke vil angre på og den blir ikke fort "gammel" .

 

hilsen Kjell

ps: bare å spørre om det er noe mere du lurer på !!

Endret av kflaathe
Lenke til kommentar

Den PC'en vil ikke holde lenge. Den vil ikke kjøre de nyeste spillene engang!

 

Greia med Expert, Elkjøp ol. er at de er en "Jack of all trades". De har alt, men de er ikke eksperter.

 

Hvis du skal ha en data som skal spilles på, så kan du se på DinSide. De har mange tester av datamaskiner, og her er det veldig mange gode tilbud. Ellers kan du se på NetShop og Mamoz. Disse to leverer veldig gode PC'er.

 

Lykke til, men jeg anbefaler deg å holde deg unna Expert, Lefdal og Elkjøp. Det er rett og slett ikke godt nok til prisen.

Lenke til kommentar
Den PC'en vil ikke holde lenge. Den vil ikke kjøre de nyeste spillene engang!

 

Greia med Expert, Elkjøp ol. er at de er en "Jack of all trades". De har alt, men de er ikke eksperter.

 

Hvis du skal ha en data som skal spilles på, så kan du se på DinSide. De har mange tester av datamaskiner, og her er det veldig mange gode tilbud. Ellers kan du se på NetShop og Mamoz. Disse to leverer veldig gode PC'er.

 

Lykke til, men jeg anbefaler deg å holde deg unna Expert, Lefdal og Elkjøp. Det er rett og slett ikke godt nok til prisen.

6838695[/snapback]

 

fortell hvilke punkter ved den pc'en som vil henge etter når du kommer til spill?

 

1gig ram holder, 3500+ CPU holder lenge og skjermkortet er ikke så verst heller.. tenk på at gutten som skal bruke pc'en er 13år. skal ikke si sikkert, men jeg tviler på at det er så mange 13-åringer som sitter å spiller alle de nyeste spillene på max grafikk osv..

Lenke til kommentar

Yellowfellow: Test av X550

 

Kortet i seg selv har 64MB minne, og det er for lite. At det står "Inntil 256MB HyperMemory mener vel at den da "stjeler" fra RAM'en, og da har du ikke lenger 1024MB, men 832MB. Jeg har lenge kjent hvor svakt mitt 9600XT kort har slitet med nyere spill. Det siste grafikkintensive spillet som fungerte med høye settings var HL2, og det var jo ment til å fungere bra på det kortet.

 

Saken er jo noe helt annet hvis han bare spiller CS 1.6 og Warcraft III, men det er noe jeg tviler på. Man vil alltid forsøke noe nytt.

 

Og man får nå faktisk et nVidia 7600T til 1200 kr. Link. Eller kanskje et 6800XT til 800kr? Link. Begge disse kortene yter betraktelig mye bedre enn X550.

 

Mads.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Yellowfellow: Test av X550

 

Kortet i seg selv har 64MB minne, og det er for lite. At det står "Inntil 256MB HyperMemory mener vel at den da "stjeler" fra RAM'en, og da har du ikke lenger 1024MB, men 832MB. Jeg har lenge kjent hvor svakt mitt 9600XT kort har slitet med nyere spill. Det siste grafikkintensive spillet som fungerte med høye settings var HL2, og det var jo ment til å fungere bra på det kortet.

 

Saken er jo noe helt annet hvis han bare spiller CS 1.6 og Warcraft III, men det er noe jeg tviler på. Man vil alltid forsøke noe nytt.

 

Og man får nå faktisk et nVidia 7600T til 1200 kr. Link. Eller kanskje et 6800XT til 800kr? Link. Begge disse kortene yter betraktelig mye bedre enn X550.

 

Mads.

6845516[/snapback]

 

 

vel selv om det kortet har kun 64mb så er det bra nok for en 13åring .... event så går det ann å kjøpe ett bedre i ettertid om kunden skulle ha behov for noe kraftigere :thumbup: .

Lenke til kommentar
vel selv om det kortet har kun 64mb så er det bra nok for en 13åring .... event så går det ann å kjøpe ett bedre i ettertid om kunden skulle ha behov for noe kraftigere :thumbup:  .

6918564[/snapback]

Men minnet er jo ikke alt. Kortet er alt for tregt for nye spill. Man kjøper ikke et utdatert kort til spill. Så enkelt er det.

 

Btw. Håper du å dra i land en avtale siden du omtaler personen som "kunden"?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...