Gå til innhold

PDA i stedet for TomTom GO 610!?


sdf123

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Lurte litt på å kjøpe meg en TomTom GO 710, men som kom jeg jo på at kanskje det å kjøpe en PDA hadde vært mye lurere, har jo mange flere muligheter da!

 

Altså, jeg kan installere TomTom programvare på PDAn, jeg kan legge over filmer, spille spill, gå på internett, sjekke mail osv.. Det må da være mye lurer å kjøpe en slik en?

 

Det jeg ser for meg da, en som jeg kan kjøre navigasjons program på(har en holux 235 BT gps) så trenger vel ikke en med innebygget GPS, men da må den jo støtte BT, ser også en fordel at den har WLAN. Vil også at den takler filmer, er jo veldig kjekt om en skal ut å reise å kunne se film, og lyd må den jo støtte(mp3 etc).

 

OS tenkte jeg kanskje WindowsMobile 5, ser ut som det lages mest programvare etc til det. Telfon er ingen nødvendighet.

 

Flott om det er noen andre der ute som bruekr den til det samme som jeg har tenkt til og kunne kommet med noen tips.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Er egentlig ikke så mye å legge til - du har konkludert riktig. Hadde jeg jobbet som f.eks taxi-sjåfør hadde jeg kanskje satsa på TomTom Go-serien, men man får mange flere muligheter med en PDA.

 

Det er mange PDAer å velge i mellom - men kjøper du TomTom så får du som regel SD-minne kort med TomTom ferdig installert på. i-mate Jamin støtter dette - har telefon, Wlan, etc. HTC TyTn har 3G men større og "klumpete" med tastatur du kan trekke ut på siden. Alle kommuniserer greit via Bluetooth. Av og til har TomTom hanglet litt på BT støtte mot andre GPSer, som f.eks når TomTom Navigator 5 kom. Men det har de forhåpentligvis "kommet over" (det er fiksa) når Navigator 6 kommer til disse traktene. HTC skal samarbeide med TomTom på PDA med innebygd GPS - ville vel ikke alltid gått på dette - da HP hw6515 hadde TomTom Navigator 4.x innebygd - en lightversjon med områdekart - som var "ubrukelig". Man måtte oppdatere både software (TomTom) samt kjøpe nye kart - og da blir det fort penger av det. Anbefaler egentlig de som har råd til det å kjøpe TomTom på CDer - av og til er det "trøblete" å ta backup av sitt TomTom minnekort - som jo TomTom kommer på hvis man går for en pakke.

 

Man bør jo tenke litt hva som kommer i nærmeste fremtid også - hold øynene åpne og litt is i magen så vil vi i løpet av kort tid se mer spenstige modeller.

 

Knocksock

 

Hei.

 

Lurte litt på å kjøpe meg en TomTom GO 710, men som kom jeg jo på at kanskje det å kjøpe en PDA hadde vært mye lurere, har jo mange flere muligheter da!

 

Altså, jeg kan installere TomTom programvare på PDAn, jeg kan legge over filmer, spille spill, gå på internett, sjekke mail osv.. Det må da være mye lurer å kjøpe en slik en?

 

Det jeg ser for meg da, en som jeg kan kjøre navigasjons program på(har en holux 235 BT gps) så trenger vel ikke en med innebygget GPS, men da må den jo støtte BT, ser også en fordel at den har WLAN. Vil også at den takler filmer, er jo veldig kjekt om en skal ut å reise å kunne se film, og lyd må den jo støtte(mp3 etc).

 

OS tenkte jeg kanskje WindowsMobile 5, ser ut som det lages mest programvare etc til det. Telfon er ingen nødvendighet.

 

Flott om det er noen andre der ute som bruekr den til det samme som jeg har tenkt til og kunne kommet med noen tips.

6759970[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...