Gå til innhold

Ustabil maskin


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Nå skjønner jeg ingenting.

 

Har kjørt sisoft sandra i loop 40 ganger på burn-in wizarden og maskinen går som en klokke.

 

Når jeg lukker sandra og begynner å jobbe kommer bluescreenen.

 

Det kommer bluescreens i hytt og pine men selvfølgelig ikke når jeg kjører benchmark på komponentene i maskinen.

 

Bluescreens feil.

ntoskrnl.exe

win32.sys

ntfs.sys

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED

 

osv...

 

Noen som har noen råd.

 

har forresten win2000 på en athlon xp 1600+, abit KG7-LITE, Geforce 3 ti 200, 512 DDR-RAM

 

Må finne ut hvilken forbanne del som kødder pc'en så jævlig.

Den klikker når jeg spiller også. Da hakker lyden som **** og hele maskinen fryser til is.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Korrekte drivere til hovedkortet er vel heller ikke å forakte. Som du ser på denne siden har du chipset av både AMD og Via. Vil derfor anbefale å lese gjennom denne tråden;

AMD North-Bridge og VIA South-Bridge - hvilke drivere?

 

Skulle ikke dette hjelpe, så kan du søke i forumet på abit kg7 eller noe. Det er mange som har hatt lignende problemer. Kanskje kan du få litt hjelp der. Her er noen tråder jeg fant..;

 

Abit KG7 hovedkort som fryser og piper

Abit Kg7-Raid + XP1800

Maskina klikker "#¤&%&(¤/&)(

 

Ellers hadde jeg selv et MSI-kort med akkurat samme chipset. I begynnelsen funket kortet bra, men etter hvert så opplevde jeg blåskjermer, frysing og piping. Dette hadde ingenting med om jeg overklokket eller ikke..

 

Solgte kortet.. kjøpte meg et EPoX 8K3A+ - og når fungerer alt fett. Han som kjøpte det gamle hovedkortet har ikke klaget så jeg antar at det var en form for inkompatibelitet med mitt oppsett eller noen av mine komponenter. Jeg vet ikke og samma kan det være. Maskinen er nå meget stabil på 1400@1615MHz og jeg er fornøyd!

 

Håper du fikser problemene dine! :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...