Gå til innhold

Hvorfor i # klarer ikke mobiler å huske flere ord?


Humbro

Anbefalte innlegg

ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ.

 

En ting jeg hater med å begynne å bruke en ny telefon er å taste inn alle ordene som ikke ligger i T9, men som jeg bruker i sms-er i ett kjør.

 

FAEN er ett av dem, og betegnende for hva jeg føler akkurat nå, etter å ha innsett at T630-en min ikke har plass til flere ord, og har begynt å slette de jeg har lagt inn før når jeg nå lagrer nye.

 

Ikke plass til flere ord! Hva svarte er vitsen med å legge begrensninger på noe som tar så latterlig lite plass? Jeg kan lagre bilder som sikkert tar oppimot en megabyte, og hva tar et ekstra ord eller tusen – en kilobyte?

 

Okei, *kremt*, det går bra nå, frustrasjonsutbruddet er over. Lurte på om noen visste noe om hvordan forskjellige mobiler er i forhold til hverandre når det gjelder dette her. Hva slags mobil kjøper jeg meg for å være trygg på å kunne legge inn alle orda jeg vil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+109384
ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ.

 

*klipp, klipp*

 

Okei, *kremt*, det går bra nå, frustrasjonsutbruddet er over. Lurte på om noen visste noe om hvordan forskjellige mobiler er i forhold til hverandre når det gjelder dette her. Hva slags mobil kjøper jeg meg for å være trygg på å kunne legge inn alle orda jeg vil?

6754882[/snapback]

 

 

Siden T630'n bare har to megabyte minne vil det jo være fornuftig å resirkulere plassen på den. Jeg vil anta at uansett hvilken telefon du kjøper, vil det være rom for å lagre go'ord i bøtter og spann! :D

Endret av Slettet+109384
Lenke til kommentar
Siden T630'n bare har to megabyte minne vil det jo være fornuftig å resirkulere plassen på den. Jeg vil anta at uansett hvilken telefon du kjøper, vil det være rom for å lagre go'ord i bøtter og spann! :D

6758049[/snapback]

 

Litt usikker på om jeg skjønner hva du mener... At jeg får lagre flere ord på T630-en min hvis jeg har færre sms-er liggende?

 

Eller at uansett hvilken ny telefon jeg kjøper så er det god plass på den, i motsetning til på min?

Lenke til kommentar
Ser meg heller enig i trådstarter. Begrensningen på antall lagrede ord har neppe noe med lagringskapasiteten til mobilen, da disse ordene ville tatt så ekstremt liten plass uansett. Er nok en annen god eller dårlig grunn til at antallet ord er begrenset, tror nå jeg.

6762254[/snapback]

Er vel heller en dårlig en.

 

Det forbauser meg virkelig at selv om alle undersøkelser viser at det store flertall hovedsaklig bruker mobilen til å ringe og sende sms-er med, så er kvaliteten på disse funksjonene i veldig liten grad fokusert på i PR. Detaljer rundt sms-funksjonaliteten til en mobil er jo dønn umulig å finne utav. Ting som at en telefon bare kan lagre et begrensa (og altfor lite!) antall ord, får man rett og slett ikke høre om. Og for meg er det jo det som betyr noe -- greit å ha kamera, men hvis ikke mob-en er bra på sms-er er det klinkende likegyldig for meg hvor mange megapixler den kan skryte av :thumbdown:

Lenke til kommentar
Jeg vil anta at uansett hvilken telefon du kjøper, vil det være rom for å lagre go'ord i bøtter og spann! :D

6758049[/snapback]

Man skulle tro det ... men nei. Har hatt flere telefoner med både 10 og 10MB internminne, som ord etterhvert har blitt borte på. Selv ord jeg bruker ofte.

 

Forresten fullstendig enig med Humbro. Slike ting er iallfall for meg like viktig som hvor bra kamera den har osv.

Lenke til kommentar

Dette er noe som irriterer meg også! Ofte må jeg på min Samsung D600E skrive inn ord som jeg tidligere har skrevet...dette sikkert fordi ett annet ord har tatt det gamles plass :nei: Tullete!

 

Men, det jeg virkelig ville ha sett som en funksjon på mobiler, er mulighet for redigering av ordlista...det hadde bare vært helt knall :thumbup:

Det er jo en masse ord i ordlista som ikke engang betyr noe som helst...derfor hadde det vært kjekt å fått byttet ut disse, f.eks..!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...