Gå til innhold

CD-rom virker ikke etter å ha satt sammen PC på ny

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har laget nytt kabinett til PC-en min og skulle starte opp PC-en igjen. Jeg får imidlertid ikke åpnet CD-skuffen hvor jeg skulle sette inn WinXP-CD-en. Den blinker heller ikke ... Hva kan være galt?

Goscinny ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ja, mener det. Strømledningen, den brede, tynne datakabelen, og en ledning fra lydkortet ...

ENDRET: Er det viktig å få datakablene tilbake på de stedene de originalt stod?

Goscinny ;)

Endret av Goscinny
Skrevet

Hvis du bruker den kabelutgangen som du gjorde sist så skal det fungere med en gang. Hvis du bruker en annen kabelutgang så er det enkelt å gå inn i bios og velge autodetect der CD-romen står. Det er enklest og best om CD-romen står ytterst på kabelen på grunn av "Cable Select" og siden det er noen CD-romer som har bugs som gjør at de ikke liker å stå i slave-modus.

Skrevet
Hvis du bruker den kabelutgangen som du gjorde sist så skal det fungere med en gang. Hvis du bruker en annen kabelutgang så er det enkelt å gå inn i bios og velge autodetect der CD-romen står. Det er enklest og best om CD-romen står ytterst på kabelen på grunn av "Cable Select" og siden det er noen CD-romer som har bugs som gjør at de ikke liker å stå i slave-modus.

6750833[/snapback]

Den burde vel uansett ha reagert på trykk på Eject-knappen?

Sitter strømkabelen ordentlig i? Prøvd med en annen strømkabel?

Skrevet (endret)

Hei! Nå virker CD-rommen :) Byttet den til den ytterste datakabelen, startet opp og så at det da også var strøm på den ...

Iallfall; nå kobler bare den ene av to HDD-er inn. Altså når jeg har boota fra XP-cd-en, kommer bare den ene HDD-en opp på listen der. Hva må jeg gjøre?

Goscinny ;)

Endret av Goscinny

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...