Gå til innhold

Hvilken vei blåser en Mist 500W?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Planlegger å stappe en Mist 500W i et Lian Li PC65BUSB, og lurer på hvilken vei den blåser. Tror ikke dette kabinettet har noen åpning i topp, og lurer derfor på om denne strømforsyningen passer. Hva er vanlig på PSU'er- blåser de inn i kabinettet eller ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Av alle PSU'er jeg har hatt, så blåser de luften gjennom vifta, og så gjennom grillene på den andre sider. D.v.s at de suger luft fra kabbiset. Vet ikke hvordan det er med mist'en dog.

Skrevet

Den store viften er i bunnen av PSU. PSUer flest ligger opp-ned på produktbildene som ligger ute i nettbutikkene for å vise at "her er det vifte". Er 99,9% sikker på at viften suger luft fra kabinettet inn i PSUen. Noe annet ville vært stikk i strid med uskrevne lover for luftflyt :)

Skrevet

Vifta kommer ganske garantert til å ende opp øverst i kabinettet... Snur jeg den vil jeg bare blåse PSU-varmet luft inn, og det vil jeg ikke. Det er derfor jeg lurer på om jeg må til med litt modding. Hva er det jeg ikke skjønner- Lian Li må jo ha tenkt på dette!?!

Skrevet

vifta på toppen/bunn av PSU trekker garantert luft INN og vifta som ender opp på baksiden av PSU/kabinett blåser garantert UT. ergo, PSU trekker luft ut av kabinettet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...