Jump to content
Sign in to follow this  
Tunky

Opera Mini funker ikke - Nokia 6131

Recommended Posts

Hei!

Jeg får ikke Opera Mini til å funke på min Nokia 6131. Dette er feilmeldingen jeg får: "Tilkobling mislyktes. Dette kan skyldes et problem mednettverksoppsettet ditt. Vennligst gå til Verktøy > Hjelp > Introduksjon og utfør tilkoblingstesten. (error: 3.-1.10:80/)"

Når jeg gjør dette kommer denne meldingen opp: "Du har ikke en fungere nettverksforbindelse. Vennligst gåtil http://help.opera.com/mini/ med en PC-nettleser for instruksjoner. (error: 3.-1.10:80/).

Jeg har de rette innstillingene fra Telenor. Og jeg kommer inn på internett med Nokia-nettleseren (Internett > Gå til Adresse funker).

Jeg har prøvd både å legge inn de to filene via PC'en man skal laste ned og jeg har prøvd å laste ned via wap (http://mini.opera.com/).

Hva er feil? Opera Mini er MYE bedre å bruke enn den vanlige Nokia-tingen syns jeg. Noe hjelp å få?

-Knut :w00t:

Fikk det til å funke på den gamle SE'en min, med samme abo og simkort, men ikke på 6131.. Tråden hjalp meg ikke SÅ mye egentlig, da jeg ikke hadde samme meny-valg som den som svarer i tråden.

Edited by MobilKnut

Jeg hadde samme problem med min 6280. Kjøpte ny tlf, og da fikk jeg ikke Opera mini til å fungere. Fungerte derimot fint på den gamle telefonen. Bytta sim for å få sim med 3G-støtte, og da fungerte det uten noen flere innstillinger... Forstå det den som kan...

Innstillingene for 6131 skulle ikke være veldig forskjellig fra 6021.

Du sier du har de innstillingene du trenger. Dette er nødvendigvis ikke tilfelle fordi om Nokia-"nettleseren" fungerer. Det du trenger er et tilgangspunkt som må aktiveres som standard for alle programmer.

Meny > Innstillinger > Konfig. innst. > Personlige/egendefinerte. Valg og Legg til/Opprett ny og bla ned til Tilgangspunkt. Som Telenor-kunde vil standardverdiene i tilgangspunktet fungere, så alt du trenger å gjøre er å aktivere.