Gå til innhold

Plan Kenya, en stor bløff?


Anbefalte innlegg

Moren min bestemte seg for noen måneder siden å få seg fadderbarn nede i kenya. Dette syntes jeg var veldig fint gjort iallefall da man gir en person veldig mye for noe som for oss er veldig lite. men nå begynner jeg å lure litt.. første brevet vi fikk inneholdt et bilde av gutten "Simon" som hadde mistet begge foreldrene sine. Simon bodde nå hos bestemoren. en sjelden gang iblant får vi et brev fra bestemoren som er skrevet av en ansatt (eller veledighets arbeider, er ikke helt sikker). men denne uken fikk vi først et brev fra bestemoren som var skrevet av Plan, så fikk vi et personlig brev av guttens avdøde mor som hadde skrevet brevet selv. Jeg mener..hva faen? bløffer de og lurer penger fra oss?

 

http://www.plan-norway.org/wherewework/Ost...OgEuropa/kenya/

 

:dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner ikke Plan annet enn fra media. Men vi har hatt et fadderbarn hos SOS Barnebyer i Etiopia i alle år, og har bare gode erfaringer med det. Vi får stadige oppdateringer fra "husmoren", hvordan hun gjør det på skolen, bilder så vi kan se at hun vokser og trives, og etter at hun ble gammel nok også personlige hilsener fra jenta. Nå er hun snart så gammel at hun forlater programmet, da kommer vi sikkert til å fortsette med et nytt barn.

 

Når det gjelder hvor pengene går, er tallene til SOS som følger, av totale inntekter på 318.9 million euros :

 

Facility costs 230.3 million euros = 72%

(maintenance, construction, programme support)

Fundraising 32.8 million euros = 10%

Information work 13.5 million euros = 4%

Administration 26.2 million euros = 8%

Depreciation 1.4 million euros = 0,5%

Reserves 13,9 millioner = 4%

 

Altså går 72% til å bygge pg drive barnebyene. 14% går til å skaffe mer penger og flere faddere, og annet informasjonsarbeid, bare 8% går til administrasjon. Resten (4%) er satt i fond til senere bruk. Det er ikke noe å klage over.

 

Kilde: SOS Children's Villages

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...