Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ekstern harddisk i nettverk uten data


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Er det mulig å sette opp en ekstern harddisk i et nettverk, som 3-4 bærbare maskiner kan få tilgang til, uten å måtte koble til en maskin direkte til den eksterne harddisken?

 

Vil ha det slik: (se bilde)

 

EDIT: Hvordan må det kobles? Hvilke av alternativene?

post-101271-1156528789_thumb.jpg

post-101271-1156531232_thumb.jpg

post-101271-1156531264_thumb.jpg

Endret av tissedam
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den første funker fint, det er nettverkslagring.

 

Den andre er kun en ekstern disk, og trenger en datamaskin.

 

Jeg ville uansett ikke kjøpt sånt på Lefdal, både med tanke på kundeservice, kunnskap i butikk og fare for no-name produkter. Sist jeg sjekket var ikke Freecom topp-leverandør innen harddisker.

Lenke til kommentar
Den første funker fint, det er nettverkslagring.

 

Den andre er kun en ekstern disk, og trenger en datamaskin.

 

Jeg ville uansett ikke kjøpt sånt på Lefdal, både med tanke på kundeservice, kunnskap i butikk og fare for no-name produkter. Sist jeg sjekket var ikke Freecom topp-leverandør innen harddisker.

6742625[/snapback]

Av personlig erfaring foretrekker jeg Lefdal hvis jeg skal handle elektriske ting.

 

Sånn er det bare. Ønsker ikke den vanvittig irriterende "f*ck lefdal og elkjøp"-diskusjonen her og nå.

 

Men, takk for hjelpen ihvertfall!

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Er det mulig å koble til en helt vanlig usb- ekstern harddisk til et nettverk, uten at man kobler via pc? En eller annen duppedings som kan få det til å funke?
En NSLU2 kan brukes til det. En NSLU2 er faktisk en liten PC som bruker Linux :-) https://prisguiden.no/fritekst_sok....mp;search=S%F8k

 

Har igrunnen veldig dårlig peiling på sånt, men er det sånn at man koble til feks en Maxtor ekstern harddisk og installere de nødvendige driverene i boksen slik at harddisken er funksjonabel?

Endret av Tsjaizer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...