Gå til innhold

spikre sammen maskin


Anbefalte innlegg

Får snart i posten: PSU (Fortron/Source ATX 400W), Ammo 533 case, hk (GA-965P-DS3), Cpu(core2duo), RAM(corsair ddr2 800 cl4), Gpu (xfx 7900GT 470)

 

Det er 4år siden jeg sist satte sammen en maskin. På enkelte maskiner jeg har satt sammen før, måtte jeg sette jumpere til default på hk i forbindelse med volt før jeg fikk boota. Det stod ikke noe om det i manualen, men jumpere skal vel stå som default fra produsent?

Leste i en review at hovedkortet har kun to utganger for vifter, CPU + evnt chipset-vifte.

Kabinettet har en 120mm i front. Det er hull til en 120mm vifte bak. Hvis jeg finner ut at jeg vil ha en 120mm bak også, hvor kobles det strøm til den? Sikkert direkte fra en PSU kontakt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Edit: Ser kabinettet er i aluminium, ikkje noko behov for ekstra jording til komponentane nei.

 

Det skal ikkje være nødvendig å skifte på noko jumper før du fyrer opp, med mindre hovudkortet støtter forskjellige format og du ikkje har standaren vil eg tru. Eg har lite erfaring med dualcore, så nokon med peiling kan sikkert bekrefte\avkrefte dette.

 

Har du fleire vifter enn hovudkortet kan gje straum til må du kople dei til straumforsyninga direkte ja. På nokre vifter følger det med ein overgang til 3-pins viftekontakt, ellers kjøper du ein overgang for nokre kroner.

Endret av zeph
Lenke til kommentar
Er det 120mm vifter som bråker minst. Desto mindre diameter, desto høyere pipelyd?

 

Når det står:

"Tool-Free mechanical design for quick assembly and maintenance"

Vil det si at jeg ikke trenger skrutrekker for feste hovedkortet heller?

6741062[/snapback]

Eg skulle så absolutt tru det ja, eit skrujern er eit verktøy. Det mest brukte verktøyet i forbindelse med PC-bygging er utan tvil eit stjerneskrujern.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...