Gå til innhold

Kjøler til Asus P5W DH Deluxe og conroe


JonnyO

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, denne kobberdriten passte ikke. :thumbdown:

 

Problemet var ikke at den var for stor, det var at det ikke gikk an å skru den helt fast på hovedkortet. Skruene når liksom ikke ned, og det endte med at jeg skrudde kjøleren ifra hverandre for å modifisere festene. Men det hjalp ikke, kjøleren er ikke mulig å feste helt fast på, og jeg merker at temp, blir lavere når kabinettet ligger på breisiden, pga at kjøleren hviler på cpuen isteden for å "henge" ut fra de dårlige festene. Må nok kjøpe en annen kjøler ja.

 

Hva er beste kjøler til E6600/Asus P5W DH Deluxe?

Og et spørsmål til med det samme; må jeg oppgradere bios med dette oppsettet?

Jeg har versjon 0701

Lenke til kommentar
Noen som har konkrete erfaringer med noen av disse og VET at de passer til hovedkortet også? Sitt det med egne øyne? :hmm:

 

Og hva med biosen? må den oppdateres fra 0701?

6753051[/snapback]

 

Big Typhoon passer og er heller ikke vanskelig å montere.

 

Kan desverre ikke svare på spørsmålet ang. biosen...

Lenke til kommentar

Hvis du har tålmodighet til å vente kan jeg si i fra til uka når jeg har mottatt utstyret mitt. ;)

 

Jeg har sett bilde av det på XS og det er flere der som har de kombinasjonene (P5W + SCNJ/TTBT) så det skal nok gå greit. Antec P180 er dessuten et rimelig stort kabinett som skal ha nok klaring i forhold til døra (sett bilde på SPCR).

 

Når det gjelder BIOS tror jeg det kun er 0601 og eldre som ikke virker med C2D. Jeg ville likevel gått for 0903 eller 1301.

Lenke til kommentar
Jeg har selv Asus P5W DH Deluxe, E6600, antec p180 og zalman 7700cu. Dette passer perfekt sammen, ligger på stabilt 3Ghz med 38C i load.

6753741[/snapback]

:dontgetit:

 

Har du bygd pcen selv?

Hvordan fikk du skruene til vifta nedi hullet på plastrammen når du monterte kjøleren? skruene nådde jo ikke ned!

Lenke til kommentar
Jeg har selv Asus P5W DH Deluxe, E6600, antec p180 og zalman 7700cu. Dette passer perfekt sammen, ligger på stabilt 3Ghz med 38C i load.

6753741[/snapback]

:dontgetit:

 

Har du bygd pcen selv?

Hvordan fikk du skruene til vifta nedi hullet på plastrammen når du monterte kjøleren? skruene nådde jo ikke ned!

6754487[/snapback]

 

Du må presse CPU kjøleren litt hardt, jeg husker jeg hjalp "Beji" her på forumet med det. Den gikk heller ikke nedi, men jeg måtte dytte CPU kjøleren ned mens han skrudde i skruene.

Lenke til kommentar
Denne er nok en av de aller beste du finner.

 

Skremmende stor den også, men utrolig kjøleeffekt og nesten mistenkelig stille.

6752891[/snapback]

 

 

har denne kjøleren, samme hovedkort og kabinett, så JA, funker som bare f..!!

 

Er forresten enig, den er mistenkelig stille, hører den nesten ikke med kabinettet åpent :D

 

Da mener jeg følgende passer og fungerer kanonbra

 

Asus P5W DH Deluxe

E6600

Big Typhoon (svær, monter før du putter hovedkortet på plass)

Antec P180

Endret av intox_neb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...