Jump to content
Sign in to follow this  
Simkin

klokking av opteron 165

Recommended Posts

Hallo!

har dette oppsettet

Opteron 165

OCZ 2GB Dual Channel Platinum pc3200

ASUS A8N32

"orginale" timings på rammen er 2-3-2-5.. men nå kjører jeg 2.5-3-3-7 ved 184Mhz..

egentli hadde jeg samme timings ved 217mhz.. men har ikke tenkt over det siden jeg klokka for lenge siden..å ja, jeg vet rammen ikke er noe god overklokker.. så for å komme til spørsmålet..

kan jeg sette timings til 2-3-2-5 igjen, selv om prossesoren er klokket? for jeg spurte for en stund siden om samme spørsmål, og da fikk jeg beskjed om å slakke timings hvis jeg skulle øke mhz på rammen..

håper jeg forklarte meg bra nok, hvis ikke si fra :)

Edited by Freeman84

2.5-3-3-7@184MHz er jo under det rammen er godkjent for. Din ram er godkjent av OCZ for 2-3-2-5@200Mhz. Altså burde det ikke noe problem å kjøre 2-2-2-5T1 @ 184MHz.

ok..

men har funnet ut att jeg kjører denne innstillinga:

227Mhz @ 2.5-3-3-7

men den T "greia".. bør den stå på T1, T2 eller Auto?

skjedde no litt rart her

har kjørt auto på der jeg kan velge T1 eller T2.. men satte den nå til T1.. og kjørte minne test i everest, og det ble høyere score, ikke så mye, men litt

MEN

prøvde CS Source Stress Testen og fikk, noe jeg aldrig hadde trodd, hele 32fps mer.. fikk 163 før, og får nå 195fps :dontgetit:

hvordan er dette mulig? er det så stor forskjell på T1 og T2? har prøvd den testen ørten ganger, så det er riktig..

Edited by Freeman84

skjedde no litt rart her

har kjørt auto på der jeg kan velge T1 eller T2.. men satte den nå til T1.. og kjørte minne test i everest, og det ble høyere score, ikke så mye, men litt

MEN

prøvde CS Source Stress Testen og fikk, noe jeg aldrig hadde trodd, hele 32fps mer.. fikk 163 før, og får nå 195fps  :dontgetit:

hvordan er dette mulig? er det så stor forskjell på T1 og T2? har prøvd den testen ørten ganger, så det er riktig..

6744328[/snapback]

Hadde du samme hastighet på brikkene før og etter?

Edited by lucky666