Gå til innhold

Polen - hva skal jeg finne på?


Anbefalte innlegg

(Jeg vet godt om dette emnet, men i og med at jeg skal bo på en helt annen plass, laget jeg et nytt emne.)

 

På natt til lørdag skal jeg da på polentur sammen med resten av teamet (3 klasser á 60 elever). Slik er reiseruten:

 

reiserutefi5.jpg

(Ålesund > Oslo > Göteborg > Karlskrona > Gdynia > Torun > Wroclaw > Krakow.)

 

For det meste blir vi i Krakow, og noen dager får vi gå fritt rundt i byen (voksen må være med om du skal langt)

 

Er det noen som vet om noe spesielt der? Noen butikker som jeg kunne hatt interesse for, etc?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du må innom Metal-butikken i Krakow. Hvite busser dere reiser med? Vi kjørte Kristiansand>Hirtshals>Køben>Polen en plass>Nedover polen>Krakow>Berlin>

6736465[/snapback]

Metal-butikk høres rått ut. :dribble:

 

Ang. bussene aner jeg ikke hvordan de ser ut, bortsett fra at de er toetasjers, og jeg skal komme tidlig slik at jeg får andre etasjen. ;)

Lenke til kommentar
Det blir posta ca. 1 ny topic i uka her på forumet om hva det er å finne på i Polen.

Hva med å søke litt?

 

Forresten, Krakow er kjedlig. Hold dere heller i Nord-Vest. Mye kjekkere.

6736571[/snapback]

Etter et søk finner jeg ut at det er bare ett topic som handler om klassetur til Polen. Hvorfor jeg ikke svarte der har jeg tydelig forklart i førsteposten.

Lenke til kommentar
Du må innom Metal-butikken i Krakow. Hvite busser dere reiser med? Vi kjørte Kristiansand>Hirtshals>Køben>Polen en plass>Nedover polen>Krakow>Berlin>

6736465[/snapback]

ANBEFALING: ta med deg en ordbok (norsk/polsk), med mindre du ikke har kunnskap i polsk. Polen=grått land. Nylig vært i Warsawa og skal ikke tilbake med det første- for å si det slik... :cry:

Lenke til kommentar

Til dere som har kjeda dere og sier det er for "grått" land.

Grunnen til det er at dere har vært helt feil plass.

 

Finner du rette plassen, så kan du ikke annet enn å ha det kjekt.

 

Så enkelt å greit, hold deg i nord-vest.

Sørover (rundtom Krakow) er altfor kjedlig for en ungdom.

Hvorfor det arrangeres klasseturer der vet jeg ikke, men idiotisk er det.

 

De fleste ungdommer liker å holde seg i varmen, på stranda, på diskotek / konserter / puber o.l.

Nordmenn liker også at polakkene kan annet enn polsk (f.eks. engelsk eller noen form for skandinavisk).

Og vil du ha alt det, så bør du holde deg til områdene i nord / nord-vest.

 

 

Og grunnen til at jeg sier og vet alt dette, er fordi jeg har reist til Polen i minst 1mnd hvert år de siste 18 årene.

Pappa har reist der hvert år (og mer enn det) de siste 30 årene, og driver med turist-info ang. polen.

Jeg har vært i de fleste endene av landet, og det er STORE forskjeller fra plass til plass.

Lenke til kommentar
Hvorfor det arrangeres klasseturer der vet jeg ikke, men idiotisk er det.
Veeeel, nå skal jeg ikke være bastant, men det kan ha noe med at det ikke er noen fornøyelsestur. Forresten, Auschwitz og de ubetydelige greiene der er ikke så langt unna Kraków heller, men ungdommene skal jo vandre rundt i hippe storbyer og generelt ha det fint hele tida.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...