Bjareboy Skrevet 24. oktober 2002 Skrevet 24. oktober 2002 Satte nettopp sammen ei maskin og skulle starte den, men kom ikke lenger enn til BIOS. Prøvde å bruke en WIN XP cd som boot disk, men alt som skjer da er at cd'n går, men skjermen bare blinker. I BIOS står d også: "During the last bootup your system hung for an improper cpu speed setting. Your system is now working in safe mode. To optimice the system performance and reliability, make sure the cpu speed conforms to the specification of your cpu." Problemet er at jeg ikke kan forandre CPU speed'en.. Lurer derfor på om jeg har bestilt et hovedkort som ikke fungerer sammen med CPU'n eller om problemet ligger en annen plass..? Hovedkortet er et ASUS A7N266 nFORCE 5pci 1AGP 3DDR, mens PCU er en AMD Athlon XP 2200+ Thoroughbred...
asle Skrevet 24. oktober 2002 Skrevet 24. oktober 2002 hva kjører cpuen din på da ? du stilte vel fsb til 133 fra 100 som er standard?
TRS Skrevet 25. oktober 2002 Skrevet 25. oktober 2002 prøv og resette bios'en ved og ta ut batteriet på hk og la det lade ut i ca 15min og sett inn igjen eller flytt på jumperen som resetter CMOS osv.... alt skulle stå forklart i HK boken din...... men først ville jeg prøvd en resett ved og ta ut og lade ut batteriet, sette det inn igjen, vente litt og boote opp.... det er verdt et forsøk :smile:
Pluto Skrevet 25. oktober 2002 Skrevet 25. oktober 2002 Det er nok bare en instilling et sted. Du har vel BIOS versjon 1003? Hovedkortet ditt skal i hvert fall støtte XP, sjekk: http://www.asus.com.tw/inside/Techref/athlonxp.htm
Bjareboy Skrevet 25. oktober 2002 Forfatter Skrevet 25. oktober 2002 Cpu står låst på 1350 mhz..skal prøve noen av de tipsene dere kom med. Kommer tilbake til om det gav noen resultater...
Bjareboy Skrevet 25. oktober 2002 Forfatter Skrevet 25. oktober 2002 Prøvde å fjerne batteriet i 15min. Når jeg slo på maskina igjen sto cpu'n på 1400mhz i BIOS. Før jeg fjernet batteriet stod den på 1350. Nå stod det imidlertid at: CMOS value is incorrect..
Bjareboy Skrevet 27. oktober 2002 Forfatter Skrevet 27. oktober 2002 Problem solved!! Måtte flytte på none jumpere på HK...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå