Jump to content
Sign in to follow this  
JanSaxhaug

Trenger bærbar skole-PC.

Recommended Posts

Hva bør jeg kjøpe?

Den skal drasses med på skolen; lesesalen, forelesningssalen, kantina, uteområdet, senga osv...

Her er kravene jeg stiller:

- prisklasse 0-7000,-

- stillegående (både hardware og tastatur)

- lett

- skal brukes til surfing, skriving og kanskje en film i ny og ne

- skal være kraftig nok til at surfing og bruk av de vanligste programmene går raskt som en lek

- trådløst nettverk

- dvd-brenner

- bonus om den er widescreen, men ikke nødvendig

Har du erfaring med den aceren med AMD ML-prosessor? Skal anbefale bærbar til søstra til en kompis av meg, men har litt delte erfaringer med billige bærbare med AMD-prosessor.

Jansaxhaug: Jeg ville også vurdert dell inspiron 1300 også hvis jeg var deg. http://configure.euro.dell.com/dellstore/c...srsinspn_1300_2 sett på laveste garanti og beste batteri så har du en pc med litt bedre specs enn billigste elprice til ca samme pris.

Har du erfaring med den aceren med AMD ML-prosessor? Skal anbefale bærbar til søstra til en kompis av meg, men har litt delte erfaringer med billige bærbare med AMD-prosessor.

Jansaxhaug: Jeg ville også vurdert dell inspiron 1300 også hvis jeg var deg. http://configure.euro.dell.com/dellstore/c...srsinspn_1300_2 sett på laveste garanti og beste batteri så har du en pc med litt bedre specs enn billigste elprice til ca samme pris.

6733655[/snapback]

Nei Bamsemoms jeg har ikke erfaring med disse prosessorene og holder meg til Intel selv, men til den prisen så kan det kanskje være et alternativ.

Jeg har hatt Aspire 1642 selv men da med Pentium M Centrino 1,73GHZ og den var jeg veldig fornøyd med ;)